Hoi lieve meiden,
Mooie gedichten ja, ik kende ze al. Wat een bijzonder iets ook, dat er een poster van voetstappen in het zand aan het plafond hing bij de punctie! Dat kan toch geen toeval meer zijn!
Wij zijn inmiddels op gesprek geweest in R'dam, zoals jullie hebben kunnen lezen. De gyn deed wel zijn best om ons 'ervan af te praten', van onze voorwaarden dat er maar 2 eicellen bevrucht mogen worden en alles teruggeplaatst wat er over blijft. Maar toen hij eenmaal door had dat wij er echt wel goed over nagedacht hebben en ook op de hoogte zijn van het feit dat er dan menselijk gezien minder kans op zwangerschap is, was hij het met ons eens dat het op de manier moet gaan gebeuren waar wij ons prettig bij voelen. Zo is er bijv. eigenlijk een afspraak dat er bij vrouwen onder de 35 maar 1 embryo wordt teruggeplaatst, maar als bij ons nou allebei de eicellen bevrucht raken willen wij niet dat er eentje wordt weggegooid, dus voor ons maken ze dan een uitzondering dat er in dat geval wel twee worden teruggeplaatst. Op zich ook best normaal, want door de chemokuren zijn mijn eierstokken en de functie ervan ook best wel verouderd, dus waarom zou ik niet behandeld worden als een vrouw van 35?? Vond ie wel een goed punt!
Voorlopig nog weer 8 weken afwachten en in de tussentijd gaan we door met IUI.... Fijn te weten dat er hier nog best wel veel meiden ook christen zijn! Als iemand dan eens ergens mee zit op dat gebied, kunnen we steun vinden bij elkaar!
Liefs, Anke