Gemengde gevoelens

Dankjulliewel allemaal, dit stelt mij echt gerust en geeft mij het gevoel dat het helemaal niet zo gek is wat ik hierbij voel.Ik merk aan mezelf dat ik het ook moeilijk vind om dit nieuws met (nog) niemand te kunnen delen. Tot nu toe weten alleen mijn vriend en ik van dit leuke nieuwtje. Ik moet me echt bedwingen om het niet van de daken te schreeuwen en iedereen te vertellen, haha. Donderdag vertellen we het mijn ouders en zondag mijn schoonouders. Na de eerste echo willen we het dan wereldwijd verkondigen.Ik ben daarnaast ook ontzettend benieuwd naar de eerste echo.. wat zal dit voor een emotie bij mij oproepen? Spannend!

@ Jenniey, jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! Volgens de berekeningen op het internet ben ik op 9 januari uitgerekend dus dan schelen we inderdaad niet veel!29 mei staat de eerste echo gepland. Hopelijk weten we dan wat meer over de uitgerekende datum.Fijn om te horen dat je jezelf hierin herkent en dat het dus compleet normaal is haha. X

Die onzekerheid hoort er bij, maar vertrouw op jezelf. Als ik iets heb gemerkt de afgelopen maanden (mn kindje is nu 6 maanden oud) is dat je door alle hormonen verandert in een mamabeer. Niet alleen je kindje, ook je moedergevoel groeit met de dag. En dat begint al tijdens de zwangerschap! 
De eerste echo vond ik het meest ontroerend en indrukwekkend, ik schoot meteen vol toen ik het hartje zag kloppen!

Ik heb hetzelfde gehad. Kon er ook echt van wakker liggen. En toen we wisten dat we een jongetje kregen, kon ik alleen maar denken: ‘ik weet niet hoe het met jongetjes gaat, ik heb alleen maar zusjes en alleen maar op meisjes gepast, help!’. 
Maar nu ben ik al 7 maanden mama, en het gaat super! Ik had meteen een heel beschermend gevoel, en hoewel je soms niet alles praktisch gezien weet (vasthouden in bad, pamper verschonen etc), weet je wel dat je alles voor je kindje zult doen wat nodig is. Het komt echt goed, ook jij wordt een fantastische mama! 

Spannend je 1e echo op 29mei! Zodra je dat hartje hoort word je al beschermend naar je baby. Lekker genieten!
Heb je al een idee hoe je het gaat vertellen? Ook zo'n leuk momentje!

Wat fijn dat het super gaat. Een jongetje lijkt mij zo leuk! Voor mijn gevoel zijn er al zoveel meisjes om ons heen en lijkt mij een jongetje leuk voor de afwisseling haha. Uiteindelijk maakt het natuurlijk niets uit, zolang het maar gezond is. 
Ja behoorlijk spannend! Hebben jullie de eerste echo al gehad?
Morgen komen mijn vader met zijn vrouw en mijn broertje bij ons eten. Ik heb een uitschuifbare houten meetstok gekocht met de tekst: beste opa van de wereld. Hierbij wil ik dan de positieve test erbij doen. 
Voor mijn schoonouders hebben we een rompertje besteld met de tekst: jullie worden opa en oma. Dit gaan wij op moederdag geven. Ben nu al benieuwd naar alle reacties haha. Hebben jullie het al bekend gemaakt? En zo ja, Hoe?

Hee to become mom! 
Super toevallig ik heb de echo ook 29 mei! Spannend he! En ik denk net zo als jij. Snachts lig ik er soms wakker van en vriendlief snapt natuurlijk het probleem niet (het duurt immers nog zo lang).. 
Ik heb het mijn ouders gelijk verteld. Heb iedereen (ouders en zusjes) hierheen gehaald en ze een kaartje gegeven waar ze een stukje op moesten krassen. Als ze het weg gekrast hadden stond er ik ben zwanger. Heel leuk,en ben ontzettend blij dat ik t al verteld heb. Nu kan ik het een beetje delen. 

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! 

Ik ben momenteel 28 weken zwanger van een tweeling. Ik moet eerlijk bekennen dat ik vaker negatieve gedachtes heb die voortkomen uit pure angst, dan de leuke gedachtes. 
Maar desondanks zou ik absoluut niet meer anders willen. Het is ook je lichaam die je klaar maakt voor het ouderschap heb ik begrepen. 
En je moet maar zo denken... angst of dat je een goede moeder zal zijn is eigenlijk al een teken dat het goed zit. Want als je een slechte moeder zal zijn, zou het je niets kunnen schelen of jij wel of niet goed voor je kindje zou kunnen zorgen. 

Succes met zwangerschap en vergeet vooral niet om ook te genieten van deze prachtige en bijzondere periode! 

Terug
Bovenaan