Gemengde gevoelens!

Hoi meiden,

Ik wil het toch even van me afschrijven, ondanks dat ik er al met vrienden over heb kunnen praten!

Afgelopen vrijdag kreeg ik bericht van mijn ex dat hij weer papa gaat worden! Op zich niets vreemds aan natuurlijk, hij heeft sinds 3 jaar een nieuwe relatie en aangezien zij 24 is en nog geen kinderen heeft zat dat er dus wel aan te komen. Mijn psychologe heeft me destijds ook al op mijn hart gedrukt dat ik met deze mogelijkheid rekening moest houden en dat deed ik ook wel, maar toch viel het berichtje me een beetje koud op mijn dak! Niet zo zeer voor mezelf (oke, een beetje wel, want ik voelde toch even een soort van jaloezie, omdat ik altijd heel graag 3 kindjes heb willen krijgen, maar deze mogelijkheid heb ik nu maar opzij gezet), maar meer voor mijn kindjes, die nu een halfbroertje/zusje gaan krijgen! Op zich zou dit ook geen probleem moeten zijn, ware het niet dat met name Merijn een gevoelig mannetje is, waarbij ik al zou kunnen bedenken dat hij het  straks vreemd/raar/moeilijk zal vinden als hij na het weekend bij  papa naar huis terug moet (niet dat hij het hier niet goed heeft hoor) en dat dat andere kindje bij papa mag blijven! Misschien zie ik beren op de weg, maar dat houdt me wel bezig!

Bovendien vind ik het toch wel moeilijk dat hij nadat hij uiteindelijk voor 1 kindje wilde gaan en na veel nadenken toch voor een tweede wilde gaan, maar daarbij zei dat een derde pertinent niet tot de mogelijkheden zou behoren en dan vervolgens toch weer een derde kindje op deze wereld gaat zetten. Begrijp me niet verkeerd, ik snap ook wel dat zijn gevoelens anders kunnen zijn bij zijn vriendin, maar in het verleden heeft hij al zo vaak dingen keihard van de toren geblazen die uiteindelijk toch allemaal weer teniet werden gedaan en daar heb ik toch een beetje moeite mee. Ik heb ook al eens tegen hem gezegd dat hij nooit NOOIT moet roepen, want je weet nooit  welke wending je leven zal nemen!

Waar ik ook een beetje boos om ben, is het feit dat ik dit bericht vrijdagavond kreeg van hem via de mail, terwijl hij nota bene de kinderen 3 uur eerder op haalde bij mij!! Hij vertelde dat hij het de kinderen pas gaat vertellen als  er  iets zichtbaar wordt en ik vermoed dat hij het  in het bijzijn van de kids niet wilde vertellen, maar hij had,  nadat hij de kids in de auto had gezet toch even mee terug naar binnen kunnen lopen en het mij persoonlijk kunnen vertellen???!!! Ik dacht dat onze 'relatie' inmiddels wel zo was dat dat  soort dingen gewoon gezegd kunnen worden, maar blijkbaar kan hij nog steeds niet met dit soort situaties omgaan en zoekt hij de gemakkelijke weg, omdat hij dan ook geen reactie hoeft te zien!!

Al met al een verandering die ik kon verwachten, maar ondanks dat ik hem zijn geluk wel toewens, voelt het toch heel raar en verwarrend. Ik moet gewoon even wennen aan het idee en dan zal het wel beter gaan.  Hij heeft in ieder geval al toegezegd dat er in de omgang met  onze  kids en mij  geen verandering zal komen en op zich ben ik daar wel blij mee. Feit blijft dat ik me een beetje zorgen maak om de gevoelens van met name Merijn.

De tijd zal leren hoe het allemaal zal verlopen!!

Liefs Fonske

Hoi lieve Fonske,

Jeej wat vervelend zeg. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt, vooral omdat jij ook zo graag een derde had gewild. Ik wil wel even zeggen dat ik misschien wel achter je ex zijn beslissing sta om het via de mail te doen en niet even mee terug naar binnen te lopen als de kids in de auto zitten. Je weet namelijk niet hoe zo'n gesprek gaat verlopen en hoe lang moeten je kiddo's dan wel niet alleen  in de auto zitten. En hij wist natuurlijk niet hoe je ging reageren en wou je misschien de kans geven zelf even tot 'bezinning' te komen en het zelf te verwerken omdat ie misschien ook wel weet hoe rauw het op je dak kan vallen.
Toch kan ik me voorstellen dat je het anders had gehoopt. Neem effe de tijd om het te verwerken en ben er straks gewoon voor je jongens met alle vragen en moeilijkheden die ze hebben en probeer het voor hun wel zo leuk mogelijk te maken.... Laat zien dat ze bij je kunnen komen en dat je dan niet verdrietig wordt. Ook al ben je dat waarschijnlijk wel.
Succes en sterkte,

Liefs Kirsten mv Tyche

Jeetje Fonske, da's niet niks! Ik kan me helemaal voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt, da's ook nogal een heftig bericht natuurlijk. In eerste instantie wond ik me ook op over het feit dat 'ie het per mail vertelde, maar toen ik de reactie boven mij las (sorry, ben even de naam kwijt) dacht ik "tja, daar zit ook wel weer wat in..."

Ik heb zo snel even geen wijze woorden, maar gun jezelf de tijd om dit een plekje te geven. Ik zal je ná Nika's feestje (lees: als ik weer tijd heb om adem te halen) nog wel spreken, via hyves, msn of persoonlijk. Sterkte meid!

Groetjes,
Myrna

Goed dat je het van je af kunt schrijven. Natuurlijk is het ff slikken als je dit nieuws krijgt. Via de mail is natuurlijk wel erg onpersoonlijk, helemaal omdat jullie ook een verleden hebben samen! Maar waarschijnlijk weet hij dat jij het er misschien ook wat moeilijker mee zou hebben? Je staat er natuurlijk niet om te springen! Zijn leven gaat oneerbiedig gezegd "rooskleuriger" verder volgens hem! Huisje, boompje, beestje!
Belangrijk is de hele situatie voor jou kinderen! Betrek ze er wel bij en praat erover met ze! Ze begrijpen al heel wat!

Lisenka mv Tessa en Meike

Hey Fonske,

Kan me voorstellen dat het toch een bittere pil is, ook al heb je er in je achterhoofd wel "rekening" mee gehouden. Komt denk ik best hard aan terwijl hij naar jou toe altijd geroepen heeft dat een derde kindje niet tot de mogelijkheid behoorde, begint hij nu aan z'n "tweede leg".  Aan de ene kant onpersoonlijk om je het nieuws via de mail mee te delen, maar wel makkelijk voor hem. Wellicht wilde hij niet meteen de confrontatie met je aan gaan. Geef jezelf de tijd om het te laten bezinken. En tzt erover praten met de jongens.

Sterkte hoor.

Groetjes,
Nelly.

Jeetje,Ik kan me heel goed voorstellen dat dit steekt hoor!
Hoe dan ook zal er toch het een en ander veranderen voor Merijn en Siebe,en ik hoop dat ze daar goed mee om kunnen gaan.
Ik ken een vrouw die gescheiden is en twee dochters heeft,en nu met haar tweede man nóg een dochtertje heeft gekregen.
Deze twee kids gaan er in principe goed mee om maar vinden het wel lastig  en confronterend dat hun zusje altijd in het gezin is en zij hun papa om het weekend zien...
Praat met ze,vooral met Merijn over wat hem te wachten staat,maar ook hoe leuk het is,om er nog een broetje of zusje bij te krijgen...
Ook denk ik dat het goed is wanneer je ex eens met hem gaat praten om hem duidelijk te maken dat papa nog altijd net zoveel van hem houdt en dat dat nooit veranderd.
Geef het even de tijd,laat het even bezinken en praat dan(evt samen met je ex) met de kids...
Maar wat ik al zei,ik kan me goed voorstellen dat je het hier moeilijk mee hebt hoor,al moet je dat opzij zetten voor de kids.
Groetjes Tanja

Hoi,
Wat moeilijk!!! Kan me heel erg goed voorstellen dat je dit moeilijk vindt....Iemand met  wie je ooit de gedachte had oud mee te worden, samen met de kinderen, gaat een  kindje krijgen met iemand anders.  Heel normaal hoor, dat dat  steekt. Zou ik ook hebben.  Ik heb verder geen tips voor je.. ik zou me alleen kunnen voorstellen dat hier wel informatie over te vinden is, in boeken of op internet, waarin staat hoe je daar goed mee kunt omgaan, mbt de kinderen.
Heel veel succes!
Groetjes, Noor

Hee meid,

wat lastig dit! Hoe moet je hier nou goed op reageren?? Je doet het al heel kanp, vind ik.
Hopelijk valt hij niet terug en laat hij haar ook niet zitten met een baby.. maar dat is afwachten.
Meid, wees sterk voor je jongens en schrijf zeker hier van je af en blijf praten met je vrienden. Hoe meer inzichten je soms ontvangt hoe makkelijker je kunt relativeren.
Ik vind je een kanjer en een heel sterke vrouw!!

Liefs Renske

Terug
Bovenaan