genant maar heel vervelend probleem

Ik heb een genant maar vervelend probleem. En het heet aambeien. Een hele tros. Helaas helpen de middeltjes van de drogist niet. Dus ik hoop eigenlijk dat iemand hier nog tips heeft. Heb het bij de oudste na de bevalling gehad, maar geen pijn en was na een week helemaal weg. Ik kan nu niet meer normaal lopen, zitten of liggen. Heb het nu een week, maar word er een beetje (heel veel eigenlijk) chagerijnig van.

Mmm helaas kan ik er over meepraten, heb ze alweerbijna 2 maanden.
Ik heb gewoon bij de doktersassistente gezegd dat ik een gênante zwangerschapskwaal had en of ik er iets voor kon krijgen zonder dat de HA moest kijken. Kon gelijk nog dezelfde dag de zalf ophalen, daar zit een beetje vaseline in en een lichte verdovende stof waardoor de pijn en jeuk weg zijn. Helaas blijven die krengen wel gewoon zitten.... Grrr!

Heb vanochtend de ha gebeld. Die had het er over dat de zalfjes en sprays alleen maar goed waren voor degene die ze verkocht hahaha. Maar goed probleem blijft dus. Hopelijk trekken ze na de bevalling snel weg. Mocht dat niet het geval zijn, moeten ze operatief verwijderd worden. Brr. Ook geen zin in.

Even inbreken vanaf het augustus-forum:)

Heel herkenbaar probleem! Bij de eerste in de laatste maand last van gehad en nu komen en gaan ze. Ik heb van de huisarts vaseline met lidocaine gekregen. Dit verzacht en haalt de ergste pijn weg (zei Mariska ook al). Dit keer eigenlijk bijna niet nodig vanwege een aantal voorzorgmaatregelen:
- Lekker in bad gaan zitten; heb zelf geen bad dus vaak douchen helpt dan ook. Als ik last heb ga ik 2x per dag boenen en na elke ontlasting.
- Voor elke ontlasting wat vaseline smeren
- Zorgen dat je ontlasting niet te hard is. Als dit wel het geval is kun je of extra vezels eten en extra drinken of een middeltje van de ha vragen.
- ze terugduwen. Klinkt een beetje smerig, maar daar word het echt minder van!

Succes ermee en ik hoop dat je er niet te veel pijn aan hebt.

Thnx voor de tips. Ik heb gelukkig wel een bad en hang er inderdaad regelmatig in.

Helaas heb ik vanaf zondag al diarree, dus dat maakt het absoluut niet beter op het moment. Ik moet morgen weer naar de gyn. Misschien dat hij wel de vaseline voor wil schrijven.

He wat vervelend!!!
Had ik ook is nu even weg.
Weet volgende week hoe ik ga bevallen en dan is het afwachten of ik ze weer krijg?
Sterkte meiden weet hoe vervelend het is!!

Liefs Pupke

ik lees je verhaal, kom van maart 2012 weetje waar je ff moet kijken www.curanol.nl
ideaal spul zalf en tabletjes gaat het echt mee weg. advies van verlosk gekregen. succes ermee!

Terug
Bovenaan