Genant onderwerp....

Lieve meiden,

Ik loop al een aantal dagen over iets te piekeren en heb lang getwijfeld of ik een topic zou openen met deze vraag.......

Toen ik nog niet zwanger was had ik eigenlijk nooit last van afscheiding maar nu ik zwanger ben heb ik daar toch echt meer last van.....Heb er uiteraard wel over gelezen maar toch. Heb ook het idee dat m'n lichaamsgeur daar (sorry) sterker is geworden en dat het daar beneden natter is dan 'normaal'. (Soms doe ik een inlegkruisje in ter bescherming)

Vind het echt een heel ongemakkelijk onderwerp maar vroeg me af of er meerdere dames zijn die hier last van hebben. OMG.....wat een onderwerp!

Sorry hoor! Liefs

Hey Lynn, heel herkenbaar. Had het tijdens vorige zwangerschap ook heel erg. Is het ook gelig? Je bent tijdens een zwangerschap ook gevoeliger voor een schimmelinfectie daar beneden. Kan in principe geen kwaad. Alleen als je dat tijdens de bevalling ook hebt! Voor de zekerheid even naar de HA gaan voor een behandeling inden nodig :). Zit je ook niet op te wachten, maar toch even laten checken!

Liefs

Hey hey,

Nee, het is niet gelig, jukkie! Haha! Heb geen schimmelinfecties (weet gelukkig wel waar ik op moet letten) Oh, ben blij dat je reageerd meid. Ben ik niet de enige! Pfff.....Gelukkig kan het geen kwaad maar vind het wel vervelend hoor!

Liefs Lynn.

hey hoi,

Heel herkenbaar! heb ik ook last van.
gelukkig ook geen schimmelinfectie. Ik kreeg dit van te voren al te horen van mijn zussen. schijnt toch wel normaal te zijn dat je iets meer afscheiding hebt dan normaal.
als het toch veranderd, dan toch even naar de HA.

liefs

Heejheej,

Jeps helaas heel herkenbaar :(
Als ik je een tip mag geven, gebruik geen inlegkruisjes, blijft het meer broeien. Je kan het beste 's avonds iin bed geen ondergoed aandoen, overdag katoenen ondergoed en niet wassen met zeep, maar alleen met lauw warm water.
En idd als je er nog meer last van krijgt ff ha bellen.

Liefs, x

Hey Lynn,

Ondertussen is toch bijna niets genants meer hier;-).

Ook hier is het heel herkenbaar hoor. Zolang het gewoon wittig is hoef je je geen zorgen te maken. Idd ben je vatbaarder voor een schimmelinfectie dus als hij van kleur veranderd even naar de huisarts. Van de schimmelinfectie was het eerste wat de verloskundige me vertelde op de intake.

En ook zij vertelde mij dat je snachts het beste zonder ondergoed kan slapen.

Liefs

Nou niks genants aan hoor... Hier iemand die zonder zwanger te zijn al enorme last heeft van afscheiding (maar das nog te behappen) en als ik zwanger ben, wow... Niet leuk meer! Tis soms ook groenig (tja als we dan tóch in detail gaan treden ;)) maar t jeukt niet. Ik vind t wel enorm ruiken (ik ruik mezelf gewoon!!) en heb de neiging om 2 keer per dag te gaan douchen om die reden. Ik vind t erg onsmakelijk maar weet dat t erbij kan horen. Ik heb sinds 3 dagen inlegkruisjes in en moet zeggen dat dat wel beter gaat. Das wel een tip al zeggen ze dat t erdoor erger kan worden, maar als je ze heel vaak verschoont (elke 2 a 3uur) dan kan t volgens mij geen kwaad. Ik voel me in ieder geval een stuk frisser.

Ik snap ook niet dat al die zwangerschapsonderbroeken vaak synthetisch zijn, dat helpt natuurlijk ook niet. Maar goed.

Bij mn vorige zwangerschap had ik aan t einde heel veel last van afscheiding, vooral vocht. Was elke keer bang dat het vruchtwater was hihi. Heb toen op aanraden van de gyn een vaginale douche gekocht en spoelde onder de douche met lauw water (geen emulsie oid gebruiken) en dat hielp wel dus mss dat ik dat weer ga halen. Wel heel vaak vernieuwen die dingen ivm bacterien.

Tja tis wat he, zwanger zijn! Op en top vrouw!! ;)

Heel vervelend maar volgens mij is het normaal want ik heb t ook. Ik heb er niks aan gedaan het stinkt volgens mij ook niet.

Terug
Bovenaan