genegeerd...

Hey,

Ik moet echt ff een zeikerig onderwerp aansnijden. Voel me ook wel een zeikerd, maar voel me er ook kut onder. Kan h et zeker niet bij vriendinnen kwijt, dus dan maar even hier...

Ik was de eerste in de vriendengroep (7 meiden) die zwanger was. Iedereen helemaal enthousiast, wat leuk! We gaan een babyshower organiseren! Toen ik voor mijn verjaardag babyspulletjes vroeg, kreeg ik amper wat van hen, want nee.. dat gingen ze op de babyshower geven...

2 maanden later verteld de volgende vriendin dat ze zwanger is. Zij krijgt vervolgens allemaal leuke cadeautjes, en kaartjes... Heb ik nooit gehad!
En nu gaan ze voor haar babyshower organiseren!! 2 maanden voordat ze uitgerekend is, dus ik kan er vanuit gaan dat dat voor mij niet meer gaat gebeuren (ben nu 39 weken...)

Heb maar heel enthousiast gereageerd (net zoals ik haar ook een kaartje heb gestuurd om haar te feliciteren met de zwangerschap), en ga er ook heus wel heen... Maar voel me zo onbelangrijk.... Waarschijnlijk zijn het ook gewoon mijn hormonen, en bedoelt niemand er wat mee. En ik weet ook wel dat ik nergens op moet rekenen enzo...
Maar vraag me af wat dan het grote verschil is tussen haar en mij...

sorrie voor het zeuren...

liefs,

T

jeetje wat lullig zeg! Ik snap dat dit niet echt leuk voelt!
En dan spelen je hormonen vast ook nog mee, helpt vast ook niet;)

Wij zijn de tweede van de vriendengroep die een baby krijgen en wij krijgen juist veel minder aandacht dat het eerste stel wat een baby kreeg. Zij kregen allemaal spulletjes voor de baby-uitzet en aan ons heeft nog niemand gevraagd of we iets nodig hebben. Ook vraagt niemand hoe het met ons gaat nu we onze eerste baby krijgen en dus ouders worden.
Dus ik snap hoe het voelt om genegeerd te worden. Ik hoef echt niet te hele tijd in de belangstelling te staan door mijn zwangerschap, maar een beetje aandacht is best fijn toch? Zo vaak ben je niet zwanger.;

He T, ik zou het bespreekbaar maken, je mag best aangeven dat je teleurgesteld bent, soms moet je slikken, en als je het bespreekbaar maakt, kunnen er risico's aanhangen.
Maar als ik iets geleerd heb deze zwangerschap, is niet met minder genoegen nemen dan dat ik eerder zou doen. Ik heb vast wel eens verteld dat ik mijn hartsvriendin ben verloren in deze zwangerschap, en tja als dat door hormonen komt prima, maar je wordt een stukje assertiever en ik ben er trots op. Je moet uitkomen voor wat jij belangrijk vindt. Juist bij je vriendin(nen) moet je jezelf kunnen zijn.
Ik zou er dus voor kiezen om het te vragen, waarom er nu voor haar wel een shower wordt gegeven en waarom dit niet voor jou is gedaan, terwijl ze het gezegd hadden. Als zij niet begrijpen waarom je dit vraagt zijn zij jou vriendschap eigenlijk niet waard. Je moet juist alles kunnen delen.
Ik zou nog wel even wachten tot na je bevalling, want voor het zelfde geldt gaan ze je enorm verrassen en zou er dus ook een excuus komen uit hun zelf.

En je zeurt echt niet. jij bent net zo belangrijk als ieder ander in die groep. Ik denk altijd maar zo, niet iedereen is sterk in het sociaal zijn, en denkt aan een kaartje sturen. Ik hou het altijd stellig vol, want mij kan dan niets verweten worden. Ik maak ook wel eens de fout een verwachting te hebben, en dan moet ik mezelf weer op de vingers tikken, omdat ik niet mag denken dat mensen zo zijn en denken hoe ik denk. Misschien helpt je dit het anders te zien.

liefs nath

och lieverd wat een shit gevoel moet dat zijn!
ik heb ook altijd erg graag een babyshower willen hebben en dat weten mijn vriendinnen ook, maar helaas het zit er niet in (mag ik wel zeggen na de 4e! hihi)

ik vind het wel erg lullig voor je hoor, kan me ook goed voorstellen dat je het niet leuk vind.
en ik denk niet dat het alleen hormonen zijn hoor!
wel raar dat ze de 1 wel doen en de ander niet!
en nee je mag niks verwachten op zich maar jah het is gezegd dat je een shower kreeg!
misschien overladen ze je wel na de bevalling! wie weet!

succes..

liefs

Hoezo zeuren. Vindt het knap lullig van je "vriendinnen" Dat ligt zeker niet aan je hormonen.En ik zou het ook bespreekbaar maken (na je bevalling) je mag toch best zeggen dat je je gepasseerd voelt,zeker als ze wat beloven en het vervolgens niet waar maken en het dan wel voor een ander doen en als ze het niet kunnen heben dat je je er wat over zegt,dan weet je wat ze waard zijn en dan zijn ze wellicht jouw,n vriendschap niet waard! Ik hoop voor je dat het alsnog positief uitpakt.
succes!

Liefs,

Hoi T,

Wat rot en ik zou me hier ook lullig over voelen hoor! Ik sluit me aan bij wat andere tips van hierboven: eerst nog even afwachten (wie weet hebben ze nog wat voor je in petto) en anders toch maar bespreekbaar maken na de bevalling. Dat het wel zo leuk is om, als jullie besluiten dit te doen, het ook voor IEDEREEN te doen.

Succes!

Ja ik sluit me ook aan bij bovenstaande. Zeker belangrijk om hierover te hebben na de bevalling.

En je zeurt echt niet, ik zou me in deze situatie ook behoorlijk gepasseerd voelen.

Liefs, Liselotte

He T,

ik vind dat je helemaal niet zeurt!!!
kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent!
ik hoop voor je dat ze je gaan verrassen als jullie kleine is geboren!

succes!

Terug
Bovenaan