genegeerd...

kan niet anders doen dan me aan te sluiten aan bovenstaande dames!! Ik zou me op deze manier ook zeer gepasseerd voelen en dat heeft idd nix met hormonen te maken hoor!

Helaas ervaar ik een heeeeeeel klein beetje hetzelfde met de familie van m'n man. Met zijn moeder hebben we helemaal geen contact (alleen op verjaardagen van een zus van hem), maar ook daar wordt niet gevraagd hoe het gaat. Nu een zus van hem ook zwanger is, is er meer contact. Alleen ze zal mij nooit bellen om te vragen hoe het gaat, altijd naar de mobiel van m'n man. Toch raar als schoonzussen zijnde?? Zeker nu je beide zwanger bent zou je dingen moeten kunnen delen met elkaar. Gelukkig heb ik 1 hele goede vriendin (tevens ook collega) met wie ik ook dit soort dingen kan bespreken. En van haar krijg ik geregeld een belletje of smsje met de vraag hoe het gaat. Met de vrouwen van m'n broers heb ik gelukkig een goed contact. Bij 1 ervan kan ik heel veel vragen ook voordat ik zwanger was. Aan m'n moeder kan ik gelukkig ook veel kwijt en zij is ook op dit moment m'n steun en toeverlaat in een hoop dingen.

Maar Truckerbabe, ik zou er ook wat van zeggen tegen je vriendinnen waar ZIJ wel en JIJ niet. Maar wel na de bevalling. Eerst dat maar eens klaarspelen.

Suc6 vrouwke :)

Liefs

Joyce

zeuren? nee hoor helemaal niet!
ik zou me ook rot voelen en het gevoel krijgen dat ik niks voorstel!!!!!!!!!!!!!
zou het bij haar wel doorgaan? of zouden ze ook bij haar een grote mond hebben en verder niks organiseren?
ik zou er ook wat van zeggen al is het in een vorm van een geintje met achterliggende gedachten.

wij hebben hier ook een beetje hetzelfde..... alleen dan mijn schoonfam.
zij bellen ons nooit!
mijn schoonmoeder heeft ons voor het laatst in maart gezien..... de rest met kerst!!!!
er zit ook wel een heel verhaal aan vast maar die bespaar ik jullie.
ik vind het gewoon zo klote dat hun totaal geen interesse tonen.
geen kaartje niks vanuit hun allemaal gehad!
ja een boze mail dat wij een paar weken terug niet op een verjaardag konden komen! (totaal geen begrip voor onze situatie, ik kan geen 1,5 uur heen en 1,5 terug in de auto zitten maar dat snappen ze niet)
als ik dit zo typ word ik nog steeds zo boos om de hele situatie...... gelukkig hebben we aan mijn ouders ontzettend veel!!!!!

truckerbabe, succes in deze situatie en gewoon zeggen wat jij ervan vind!

gr marijke

bah wat kan je omgeving toch stom doen en reageren als je zwanger bent zeg! Iedereen zou juist wat liever voor ons moeten zijn!
Hopen dat je komst van onze kleine ukkies veel goed maakt.

:)

tnx voor lieve reacties...
Fijn om bevestigd te worden in mijn gevoel...
Ik denk inderdaad dat ik het na de bevalling maar eens moet gaan aankaarten. Maar dan ook pas na haar babyshower (staat half oktober geplant). Die wil ik sowieso niet voor haar verpesten. En als er gedoe om heen komt, wordt dat natuurlijk ook voor haar verpest... En zij kan er natuurlijk ook niets aan doen dat het voor haar wél georganiseerd wordt...

Ik heb inmiddels wel geleerd niets te verwachten van mensen. Niet iedereen denkt er iinderdaad aan om een kaartje te sturen of op andere kleine manieren te laten blijken dat ze met je mee leven of het leuk vinden. en als je zelf wel zo bent, is het soms moeilijk om te merken dat anderen niet zo zijn.
Maar als ze het bij de ene wel doen, en bij de ander niet... tsja...
Misschien is het ook wel zo, net als met dat kaartjes sturen, dat ze bij mij eigenlijk pas gezien hebben dat zo iets bestond (nav kaartjes van anderen die we wel kregen), en dat ze bij volgende vriendinnen (inmiddels zijn er nog 2 zwanger) dachten, ow laten we een kaartje sturen... Maar toch.. voelt wel lullig... ik had ook wel zo'n kaartje gewild...

Het moeilijke is dat ik nu moet proberen om het (voorlopig) los te laten... maar ja... dat is makkelijker gezegd dan gedaan...

@Joyce en Marijke: van familie lijkt het me nog moeilijker, als ze niet geinteresseerd lijken... wens jullie heel veel wijsheid en sterkte hiermee...

liefs,

T

Nou vind ook niet dat je zeurt hoor. Ik kan er ook niet goed tegen als mensen ongelijk behandelt worden.

Ik denk dat je het onderwerp zekereens voorzichtig kunt laten vallen hoor!

Iets in de trant van: Jammer dat de babyshower voor mij niet is doorgegeaan of iets dergelijks.

BAH wat lullig.

He wat vervelend zeg! Snap dat je je zo voelt. Dit is gewoon niet leuk en doet pijn om te zien dat een ander wel krijgt... ook al is het niet je intentie om jaloers te zijn en/of iets te verwachten. Ik zou indd ook nog even afwachten, misschien hebben ze voor jou nog heel wat leuks in petto. Ik hoop het voor je!!
Ik vind het erg knap van je dat je je best doet om voor haar enthousiast te reageren en het niet te laten merken. Dat is pas dapper zijn!!

Ik hoop ook echt voor je dat het je lukt om het een beetje los te kunnen laten. En dat is indd best moeilijk! Misschien helpt het om je gewoon lekker te richten op de kleine.. lekker daarvan genieten :)) Ik heb ook dingen hier die ik moeilijk los kan laten en die me soms erg verdriet doen, maar het helpt mij om me lekker te richten op de kleine. Tijd voor mezelf, mn mannetje en de kleine.. als ik even lekker ga zitten en mijn hand op mijn buik leg of het muziekdoosje speel heb ik vrijwel direct reactie.. dat is een echte troost :)

Succes meid, het komt goed!
Liefs rosan

Heej,

Ik heb ook zo'n soort ervaring gehad met een vriendin...ik was de tweede die zwanger raakte. Die vriendin die toen al zwanger was reageerde heel erg leuk! Niks mis mee dus. De andere vriendin (groepje van 3) reageerde heel anders, ze voelde zich 'buiten gesloten' omdat zij (nog) niet zwanger was. Ik heb het uiteindelijk tegen haar gezegd dat ik haar reactie niet zo heel erg leuk vond en dat ik dat tegen vond vallen. Gelukkig kan die vriendin goed tegen kritiek en was het snel uit de lucht. Een paar weken later bleek zij ook zwanger te zijn en kon ze mijn reactie van een paar weken daarvoor heel goed begrijpen.

Misschien dat als je het gewoon zegt, je vriendinnen wel heel anders reageren dan jij zou verwachten! Misschien zijn het ook wel gewoon je hormonen, waarschijnlijk ben je het wachten op je kindje zat en reageer je misschien ook wel een beetje anders dan normaal!!

Groetjes Nathalie

Terug
Bovenaan