Genezing knip

<p>Hi allemaal,</p><p>Dinsdag ben ik bevallen van onze mooie dochter. ❤️ Helaas moest ik tijdens de bevalling een knip krijgen. Nu heb ik erg veel last van de hechtingen. Het schijnt niet ontstoken te zijn, maar er zit wel veel vocht vast. Er wordt aangeraden om op iets hards te gaan zitten, maar dat doet echt heel veel pijn en trek ik gewoon niet. Hebben jullie misschien nog andere tips om te zorgen dat het vocht verdwijnt?</p><p> </p><p> </p>

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik denk gelijk aan zo'n skippy bal ? Lijkt mij een beetje comfortabel zitten.  Of misschien kan je op zo'n nek kussentje zitten die mensen in het vliegtuig en de bus gebruiken. 

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en beterschap 

Ik kan me herinneren dat ik op een zachte stoel zat of op een kussentje. Of ik last van vocht had weer ik niet meer maar zolang er maar druk op staat. Of het hard of zacht moet zijn zou naar mijn idee niet uit hoeven maken. Moet ook nog fijn zijn om te zitten lijkt mij.

Ik kan me herinneren dat ik op een zachte stoel zat of op een kussentje. Of ik last van vocht had weer ik niet meer maar zolang er maar druk op staat. Of het hard of zacht moet zijn zou naar mijn idee niet uit hoeven maken. Moet ook nog fijn zijn om te zitten lijkt mij.

Hoi 
geen knip wel gescheurd?
mij moest ook op wat hards zitten maar dat deed idd veel pijn. Ik deed het dan steeds heel even tot ik steeds wat langer kon zitten erop. Maar dan gewoon op eetkamer stoel. Niet mega hard maar niet zo zacht als de bank bv. En heb gevraagd als er een hechting al uit kon of ze die al wilde verwijderen al het al een stukje genezen was. Zodat daar de spanning dan al wat vanaf was. Heb wel 3 x een stuk hechting laten verwijderen wat al genezen was. 
Sterkte en succes

Inderdaad wel op iets hards zitten... Vreselijk gevoel inderdaad. Ik deed het steeds heel eventjes. Na 3 dagen kon ik smiddags met de kraamverzorgster een appeltje eten en de post openen, maar daarna moest ik snel ergens anders gaan zitten. ?
Door samen met iemand te zijn en leuke afleiding (bijv. kaartjes bekijken) wordt het ietsjes makkelijker. 

Is vervelend he zo’n knip. Heb er ook wat moeite mee gehad. Probeerde steeds netjes te gaan zitten op iets hards (dat zou helpen om het vocht sneller weg te laten trekken) maar uiteindelijk gaf ik dat op. Lekker veel gaan liggen en ontlasten en koelen met een icepack (nat kraamverband in de vriezer doen met boterhamzakje eromheen. Die dan in een hydrofiel washandje stoppen als je de icepack beneden wil gebruiken). Dat verlicht en helpt. Zo snel als kan de verloskundige de hechtingen eruit laten halen, dat verlicht ook. Hou vol, na een weekje zit je er al heel anders bij! 

Gefeliciteerd met jullie kindje ☺️
Ik heb na mn bevalling teveel gedaan omdat ik me zo goed voelde. Helaas riep mn lichaam me terug ? Hier werd mij toen door de verloskundige aangeraden Arnica druppels te nemen, en ook nog betadine scrub erop te doen (deed Mn kraamhulp en ‘s avonds  mn vriend). Heb vanaf toen ook echt mn rust gepakt. Het ging al snel beter, maar of t door de medicijnen of door de rust kwam weet ik niet..
Beterschap ?

Terug
Bovenaan