genieten? roze wolk?

Hoi hoi,

Wat fijn dat ik niet de enige ben. Ik vond mezelf af en toe al zon zeur. Ik sta full-time voor de klas en zie als een berg op tegen volgende week. Dan moet ik weer beginnen. De eerste drie maanden van mijn zwangerschap ( ik ben nu 21 weken ) waren een hel. Ik was kapot maar wilde pas na 3 maanden vertellen aan mijn werkgever dat ik zwanger was. Ondertussen moest ik wel met mijn achtste groepers op kamp en een musical in elkaar flansen om nog maar niet te spreken van alle oudergesprekken 's avonds. Achteraf gezien had ik het beter kunnen vertellen.
Ik ben normaal een hele harde werker. Zit vaak tot 's avonds laat op school en ik ben bang dat iedereen dezelfde verwachtingen van me heeft. Ik ben echter van plan gewoon op tijd naar huis te gaan en duidelijk mijn grenzen aan te geven. Ze kunnen  inderdaad niet zien wat ik aankan dus dat zal ik ze moeten vertellen.
enne dat van die kratten sjouwen is wel heel erg bot zeg. Kan me voorstellenb dat je je ziek meldt.
groet
juffie

een ander weet niet hoe het voelt om zwanger te zijn, en manne al helemaal niet. zelfs ikzelf was vergeten hoe moe ik was bij de eerste. daar kom ik nu bij de tweede wel achter.

bij de eerste ben ik ook veel te lang te hard doorgegaan. toen ik met 23 weken 3 weken vakantie had, groeide mijn kindje als een gek door de rust. en daardoor heb ik 3 wkeen met enorme bandenpijn en bekkenklachten gehangen (lopen ging nauwelijks).

nu ben ik pas ruim 8 weken, maar voel me totaal gesloopt. ik overweeg ook om naar de bedrijfsarts te gaan om minder te gaan werken. ik trek het nl erg slecht meer.
 en over dat genieten. ik moet eerlijk toegeven dat ik heel blij ben met de tweede op komst, maar dat ik van deze zwangerschap ongeveer 2 dagen heb genoten. de rest voelde ik me er te brak voor.

greet

Beste as moeders,

De eerste keer dat ik op een forum ben. Even wennen dus. Vorige week ben ook ik ziek thuis gebleven. Bloedarmoede (5.4) En doodop. Voel me erg akelig daaronder....Voel me zo opgelaten, naar partner, werkgever etc.  
Wat te doen. Elke dag is me 1 teveel...

Gr. Mama 10

hey,

ik werk 4 dagen in de week, omdat ik voor m'n zwangerschap nog 1 dag in de week naar school ging, nadat m'n school afgelopen was heb ik dit aangehouden omdat ik erg moe was! Ik ben zelf erg klein 1.60 en tenger en ben nu 25 wkn & 4 dgn zwanger en volgens mijn HA heb ik al een buik van iemand die 7 maanden is, dus mijn rug doet pijn, heb erge bandenpijn, en doordat m'n babytje zo erg beweeglijk is heb ik nog meer last van m'n rug. Heb een lage bloeddruk dus ben ook vaak erg draaierig en zie vlekken voor m'n ogen, hierdoor heb ik zoiezo al geen zin om te werken, maar vind dat het wel moet omdat zij er ook niet om gevraagd hebben dat ik zwanger zou raken. Nu komt hier een extra probleem namelijk dat ik bij een mannenbedrijf werk die gerund wordt door 3 mannen en zonder bedrijfsarts! En daarbij hebben ze besloten om mijn contract niet te verlengen in februari omdat ik minder wil gaan werken. Ze hebben totaal geen benul wat er met mij omgaat, en als ik s'morgens bel om te zeggen dat het vandaag echt niet lukt omdat ik echt last heb van m'n rug of dat ik me gewoon niet goed voel, doen ze alleen maar alsof ik een de grootste last ben die ze maar kunnen hebben! En daar komt dan ook nog bij dat ik de afgelopen 3 weken alleen maar aan het duimen draaien ben, omdat ze me gewoon geen werk verschaffen. Jullie kunnen zeker wel begrijpen dat ik dus geestelijk al helemaal geen zin meer heb om te werken en dat het lichamelijk vanwege m'n lengte en zwaarte van de buik erg zwaar is. M'n verloskundige zegt wel doe het rustig aan als je denkt dat je dat moet doen, maar op een bedrijf met 10 man waar je altijd in dezelfde ruimte als je baas zit is het erg lastig werken als ze je niet mogen omdat je maar niet komt werken en express zwanger ben geraakt. Ben dus ook erg aan het aftellen nog 10 weken en dan begint mijn verlof.

oeps verhaal is iets langer geworden dan verwacht.

Groetjes Claudia
25 wkn & 4 dgn

he claudia,

Dat is balen tussen al die mannen zeg. Die begrijpen er natuurlijk geen bal van en op begrip hoef je al helemaal niet te rekenen.Misschien is het handig om even langs de rechtswinkel te gaan. Volgens mij mogen ze je niet ontslaan omdat je minder wil gaan werken. Dat zou ik even laten uitzoeken. Alhoewel ik me ook voor kan stellen dat je er helemaal niet meer wil werken.

succes
juffie

hey Juf,

bedankt voor je reactie, maar ze mogen me wel ontslaan, NU niet, maar eind februari loopt mijn contract af, en ze verlengen uhm gewoon niet. Niets wat ik daar aan kan doen. Alsnog bedankt

Groetjes Claudia
25 wkn & 5 dgn

Hoi Hoi,

Sorry ik kom niet zo heel vaak op het forum vandaar dat ik nu pas reageer.
Maar ik ben blij dat ik niet de enige ben. Voelde me al helemaal een ontaarde moeder.
Ik werk in de kinderopvang en ik laat nu de kinderen zoveel mogelijk zelf doen onder het mom van helpen en ze vinden het geweldig. Het zijn basisschool kinderen.

Mijn naaste collega is weer terug van vakantie en die heeft meteen met mij van diensten geruild. Met de vakantie opvang zijn ded ochtenden voor mij gewoon het prettigst om te werken. Het is wel een hele verlichting dat zij er weer is. Ze neemt me tenmiste serieus en zegt ook dat ik alleen kan doen wat ik kan. Hiep hiep hoera voor de collega!!! hihihi

Verder heb ik gemerkt dat de zwangerschap voor iedereen anders verloopt en dat het echt niet te vergelijken is.

Nou meiden kop op!!! en inderdaad als anderen het niet snappen jammer dan maak het zelf eerst maar eens mee.

Groetjes!!

Terug
Bovenaan