[quote quote=10224371]Ik lees mee met jullie. Heb je gevraagd aan je gyn hoe dit gaat in het zh waar je gaat bevallen? Ik heb dit niet gehad, mijn kindje hebben ze gehaald en ik heb hem zelfs niet kunnen zien.. wanneer ik er iets van zei kreeg ik als opmerking dat na 9 maand de vader ook wel eens mag. 3,5uur heb ik alleen gelegen zonder van iets te weten. Dit was verschrikkelijk!! Nu willen we een 2e en ben ik eerst opzoek gegaan naar een zh waar ze ook gentle sectio doen.( voor het geval het nog eens een ks is) Ik ben naar de gyn geweest daar en heb nog voor ik zwanger ben al mijn vragen al kunnen stellen aan haar en ze heeft me echt gerustgesteld. Het is zo belangrijk dat je bij een gyn zit die naar je luisterd en je de nodige uitleg kan geven en je gerust kan stellen. Heel veel succes![/quote]
Jeeeetje echt?! Wat een ontzettend lompe reactie en ook een heel achterhaald beleid. Inmiddels heb ik er iets meer info over gekregen en in het ziekenhuis waar ik ga bevallen doen ze standaard elke sectio gentle. Deze is nu al gepland, alleen als meneer zich eerder dan de datum zou aandienen wordt het even spannend of het gentle kan. Het belangrijkste is dat ze genoeg personeel hebben, legden ze me uit, want er moet dan een extra verpleegkundige zijn die de baby in de gaten kan houden (iedereen is bezig met het hechten van jou). Maar ze proberen dat in ons ziekenhuis dus zelfs als het een ‘spoed’ keizersnede wordt nog te regelen omdat de meerwaarde van het ‘als gezin’ samen zijn direct na de geboorte echt wordt gezien.
Je kunt op internet een overzicht vinden van in welke ziekenhuizen de sectio gentle kan worden gedaan. Ik weet even de site niet meer, maar je vindt het door te googelen. Ik weet niet in welke omgeving je woont? Ik woon in omgeving Amsterdam dus kan je alleen helpen wat betreft ziekenhuizen daar die het aanbieden, maar zag in de lijst wel ziekenhuizen door heel NL 🙂.