Geobstipeerd

Hoi, nou net 5 weken zwanger en nu al geobstipeerd. Heb een buik alsof ik 17 weken zwanger ben. Voel mij opgevlazen en heb moeite met mijn kleding. Hoorde ik van de verloskundige dat dit er bij hoort. Maar ga toch maar even de roosvicee laxo proberen (op advies van verloskundige) en als dat niet gaat even naar de apotheek.

x yvonne
 
Ik had er in begin ook veel last van, dacht o en ik moet nog 8 maanden maar na 8 weken ging t weer als normaal. Dus hoop voor jou ook. Hoort er idd bij. Veel granen eten en roosvicee proberen. Sterkte ermee, weet dat t best pijnlijk kan zijn.
 
Ik heb zelf dulcolaxdruppels in huis.
io met de huisarts in huis gehaald bij mijn vorige zwangerschap en nu dus niet meer weg te denken uit mijn medicijnkastje. Weinig nodig met een goed resultaat.
uiteraard drink ik ook regelmatig een glas roosvice laxo maar dat helpt bij maar maar in beperkte mate

sterkte
 
Ik heb ook nog wel wat tips:

- 2 liter vocht per dag
- tarwezemelen of lijzaad door de yoghurt
- kiwi's
- magnesiumoxide bij de apotheek halen. je mag 3 kauwtabletten op een dag maximaal. dat is 1500 mg. dit kun je rustig nemen als je zwanger bent of borstvoeding geeft en het werkt als een tierelier. het moet even een paar dagen inwerken en dan ga je echt wel hoor. soms werkt het zo laxerend dat het echt dun wordt en dan kun je natuurlijk minderen.
- darmfunctie van Wapiti... mag je innemen maar wel matig... kan de darmen lui maken en je kunt er ook darmkrampen van krijgen. dit kan geen kwaad voor de baby, maar begin met 1 tablet ipv de voorgeschreven 2. dan raak je zeker wat kwijt!

Succes, het is niet prettig verstopt te zitten!
 
Ook hier hetzelfde probleem vanaf de zevende week... Ik eet nu regelmatig gedroogde pruimen, drink een paar kopjes koffie (niet teveel), eet veel fruit en probeer zoveel mogelijk water te drinken. Het resultaat is matig, maar wel te doen.... Lang leve de ongemakken, haha!
 
Ik had er de eerste weken ook veel last van.
Nu 30wk zwanger en er geen last meer van.Meer het tegenovergestelde.Ik blijf gaan en dan nog aambeien hebben ook.
Helaas hoort het er allemaal bij.
Het is vervelend,maar ach gaat allemaal vanzelf weer over en heb het graag over voor ons wondertje.
 
Terug
Bovenaan