Gepland knutselen, wat een gedoe!

<p>Hoi hoi, </p><p>Al enige tijd proberen wij zwanger te worden. Helaas heb ik geen regelmatige cyclus, dus aan de apps hebben we niet zo veel.<br />Ik gebruik nu de ovulatietest en deze geeft goed weer wanneer ik een eisprong heb. </p><p>Nu moeten wij dus gerichter gaan knutselen, alleen heeft mijn vriend dan geen zin. (aangezien wij het altijd in het weekend knutselen). Hij kan dan niet presteren, waardoor mijn eisprong voorbij gaat. Ik probeer van alles, leuk kleden, niet zeggen dat de eisprong is begonnen enz. </p><p>Dit geeft best veel wroeging. </p><p>Herkent iemand zich hierin? Of hebben jullie tips? </p><p>Ik word er een beetje moedeloos van!</p>

Ja dit hebben wij ook! Zo vervelend, terwijl ik het ook begrijp hoor.
Ik ga mijn vriend voortaan niet meer op de hoogte stellen van mijn vruchtbare dagen, want dan slaat inderdaad de prestatie drang toe en lukt het niet meer. Terwijl hij normaal altijd ervoor in is en het vrijwel altijd prima gaat. 
Ik denk dat regelmatig 'knutselen', dus ook buiten de vruchtbare dagen om, het beste is dan. Weet het zelf ook niet zo goed!

Ik heb een zeer onregelmatige cyclus ivm pcos en nu zelfs hormonen en echo’s enzo voor de eispong dus het spontane is er wel af, wij vrijen wanneer we willen en wanneet het “moet” om de dag rond de eispong doen we het in een bakje en doormidden van zelfinsamineren, ik denk echt dat die stress van moeten presteren slechter is voor het zaad dan het gewoon zo op te vangen. Mijn man vind dit helemaal dikke prima, zo is er geen teleurstelling van beide kanten op het niet kunnen klaarkomen. Uit liefde gemaakt worden is inmiddels dan toch al achterhaalt.. liefde krijgt het daarna genoeg, natuurlijk moet je kijken wat bij jullie past en ik deel alleen wat bij ons past, na 11 maanden van de pil is het gewoon niet zo leuk meer en met verplicht klussen helemaal niet.

@Filo, bij jou ook al.. vervelend zeg! Wel prettig te horen dat wij niet de enige erin zijn ;). Het spontane is zo vanaf he. Wel jammer, maar het is even niet anders. :(.

@Wilkindje, aah wat naar zeg! Jullie zijn ook al eventjes bezig en dan ook nog met hormonen enz. Ach uit liefde gemaakt, beetje achterhaalt, maar aan de andere kant. Dit doe je ook met liefde ;). Dus is het zeker uit liefde gemaakt en gehandeld! 
Mag ik vragen hoe je het zaad bewaart en bij zelf insamineert? 

Ik heb urinepotjes gehaald bij de Kruidvat en dunne 1,0 spuitjes van de gynacoloog maar die kun je vast ook gewoon ergens bestellen, dan in dat potje opvangen, even een minuut of 5 laten staan op kamer temperatuur, ik doe hem voor de zekerheid onder de deken, dan word het wat vloeibaarder en kun je het goed met de spuit optrekken, dan kussen onder de billen zodat je bekken iets hoger ligt en rustig inspuiten of snel maakt eigenlijk niet zoveel uit en dan even blijven liggen minuut of 10, normaal schieten die zaadjes natuurlijk naar boven en met zelf insemineren helpt het wel om even te blijven liggen.

Ik denk dat ik m'n eisprong vandaag heb en mn vriend en ik gingen net aan de slag. Nou en hij kwam maar niet, we wilden niet opgeven, maar op een gegeven moment waren we gewoon uitgeput. Niet eens leuk meer! Uiteindelijk na ruim een uur kwam hij eindelijk en viel hij bijna flauw van de inspanning. Dat is toch ook niet de bedoeling.. Misschien moet het nog even wennen voor hem, dat kan ook

Terug
Bovenaan