Geplande keizersnede, wanneer?

Hallo allemaal,

Weet er iemand toevallig hoe de datum van een geplande keizersnede bepaald wordt? Mijn eerste kindje is met een spoedkeizersnede geboren en bij de tweede wordt het een geplande keizersnede zegt de dokter. Nu vraag ik me af: doen ze de ingreep dan precies op de uitgerekende datum? Een paar dagen ervoor? Of juist erna?

Groetjes, Amaranta
 
Hoi,
Ook ik had bij mijn 1e kind een spoedkeizersnee,En bij ons 2e kind,moest ik het toch gewoon proberen,maar werd een drama.
En de 3e is een geplande keizerssnee geworden.
En 3 dagen voor de uitgerekende datum,ik dacht altijd dat,dat 2weken eerder gebeurde,maar nee,volgens dr. zo lang mogelijk laten zitten,is beter voor het kindje.En nu ben ik zwanger van onze 4e(7weken) gr jacky
 
@Jacky: Ik dacht idd ook 2 weken tevoren. Maak wanneer maak je dan de de uiteindelijke afspraak dat je de datum weet? Echt helemaal aan het einde pas, of vroeger? Bedankt!
@Petra: Hoever ben je nu? Laat me weten hoe het afgelopen is!
 
Hoi,

hier is de oudste met een spoed ks geboren, de 2e is met een geplande ks geboren, de datum wist ik toen 2 weken van te voren, zij is met 38+6 gehaald.
Nu zwanger van de 3e en toen ik vorige week met 15 weken bij de gyn kwam, zei hij dat hij met potlood al een datum zou plannen. Dit omdat de andere 2, 8 pond waren. Ik verwacht nu dus tussen de 37 en 38 weken te bevallen. We zullen het zien.
 
Gister een afspraak gemaakt voor KS.
Ze wilde idd richting de 39 wkn maar ik heb het toch voor elkaar gekregen om 38+3 te krijgen.
Ik ben op vrijdag 38 wkn, die zat vol dus het is die maandag erop geworden.
 
Bedankt allemaal!
@Petra: Spanneeeeend!!!! Heel veel succes met de laatste loodjes en geniet nog van dat laatste weekje rust (tenzij je al andere kinderen hebt natuurlijk :).
 
Ik hoop dat ik nu een keizersnede mag. Vorige keer is het uiteindelijk keizersnede geworden omdat hij gewoon niet paste (8,5 pond met een flinke hoofdomtrek) en ik wil het eigenlijk deze keer niet eens proberen.
Ben benieuwd of ik het voor elkaar krijg.
 
Terug
Bovenaan