Geplande keizersnede, wanneer?

Mijn eerste bleef ook klem zitten (ruim 9 pond met 42+1), zijn hoofdje was er al uit, maar hij bleef hangen en ze hebben hem terug geduwd en een keizersnede gedaan.

De tweede is tot het eind getwijfeld of het een ks zou worden of niet. Ze was niet in gedaald en draaide tot de dag van de bevalling nog van hoofd naar stuit en weer terug. Ze wilden de kleine niet voor 39 weken halen, is hier in het ziekenhuis gewoon een regel. Uiteindelijk wilde mijn eigenwijze dame 4 dagen voor de geplande keizersnede zelf komen, de vliezen braken met 38+3 en diezelfde avond heb ik nog een keizersnede gehad.
Dus ook een geplande keizersnede hoeft niet de exacte datum te zijn dat je bevalt. Pin je niet al te veel vast op een datum.

 
@ mamaikke ik kan me voorstellen dat je hoopt op een keizersnede als je eerste bevalling vervelend is geweest. Ik wist het ook nog niet zo goed van te voren. UIteindelijk werd het besluit voor me gemaakt, maar tijdens mijn tweede keizersnede zijn er zoveel complicaties opgetreden dat ik zou zeggen, laat eerst goed kijken of het echt wel nodig is.
Voor zowel mij als mn dochtertje is het op het nippertje goed gegaan tijdens de keizersnede (bloedverlies, losgelaten placenta en ze kregen de kleine niet uit het keizersnede gat, uiteindelijk met tang en vacuum de baby eruit gehaald)......... Het blijft een risicovolle operatie.
 
Ik had ook een geplande keizersnede. Dit was 2 weken voor de uitgerekende datum. We mochten in die week zelf de dag uitkiezen.
 
Terug
Bovenaan