Geplande keizersnede

Hoi,

Ik ben even benieuwd of er ook mensen zijn die een geplande keizersnede gaan doen of hebben gehad en waarom dan? Wat waren jullie ervaringen hiermee?
Ik denk er aan om het ook te doen om dat mijn eerste kind ook een ( ongeplande!) keizersnede was....
 
he meis heb zelf geen ervaring ermee is, maar kweet wel dat als er geen medische oorzaak is je niet een geplande keizersnee kan doen.

Ik zou dit wel met je gyn of verloskundige overleggen

zou zeggen veel s6 ermee meis.

liefs
 
hey mieke

ik heb bij me eerste ook een keizersnede gehad was eigelijk niet helemaal onverwacht want lag in een onvollkomen stuit ligging maar toch verraste het me op dat moment want ging heel snel omdat het met hem ook niet zo goed ging

bij me tweede heb ik een geplande keizersnede gehad ook omdat ze in een onvolkomen stuit ligging lag dus ja had eigelijk geen keuze

maar een geplande is zo meer relaxt als een spoed maar waarom wil je nu weer een keizersnede dan als ik vragen mag

groetjes sonja
 
Nee ik denk er overna. Ik weer nog niet zeker of ik het wil hoor heb binnenkort een gesprek hierover met de gyn. Op mijn eerste kindje heb ik tweeëneenhalf uur geperst en nog moesten ze hem tijdens de keizersnede uit mijn bekken trekken. Dus misschien past het gewoonweg niet......
 
Ik heb een keizersnee gehad half gepland en half ongepland en ik zou t ook zo weer doen. Maar ik weet ook dat als er geen medische reden is dat ze t dan echt niet doen. Ik hoop natuurlijk dat ze het bij mij weer doen maar ja die kans is klein.

xx
 
Oh my gosh bij mij ligt de kans ook hoog op een keizersnee en ik heb daar zo een schrik voor :S Ik verga liever van de pijn tot ik bevallen ben en dan is alles weer heel snel over, met keizersnee gaat het toch niet zo vlotjes naar mijn mening. Je moet bekomen van je operatie je kan geen huistaken uitvoeren je hebt constant iemand bij je nodig en je baby gaan wassen en verzorgen moet je ook een tijdje gaan uitstellen omwille van je wonde en dat wil ik niet missenn, ik zou keizersnee toch liever willen vermijden hoor als ik zou mogen kiezen, maar ieder voor zich natuurlijk. Ik weet niet hoe het hier zit met geplande keizersnee, ik dacht dat zolang er geen medische redenen zijn dat ze op verzoek geen keizersnee willen toepassen maar dan denk ik langs andere kant, is volledig persoonlijke keuze kunnen ze het wel weigeren?
 
ik heb bij de eerste ook een ( ongeplande) keizersnee gahad.
ik zou nu het liefst "gewoon" willen bevallen. ik vond dat het herstel na de keizersnee lang duurde, overal hulp bij nodig en dat voor een langere periode.

zover ik weet doen ze een keizersnee alleen om medische redenen. zo kreeg ik het nu ook te horen.
bij mij is het zo dat als de "gewone" bevalling om wat voor een reden niet lukt word het alsnog een keizersnee, maar niet gepland.
 
Tja wanneer is het dan medisch he.
Bij onze eerste was het ook een spoedkeizersnede, lang liggen persen uiteindelijk vaccuum erop en toen met spoed keizersnee.
Voor mij hoef ik dit geen 2e keer mee te maken, ik voelde mezelf er ook lange tijd rot over dat het niet zelf was gelukt. Had ik niet zo moeten doen of zo maar kindje kwam gewoon niet verder.

Nu weer zwanger en het advies van de gyn is keizersnede. Overigens mag ik het wel proberen als ik dat wil maar de kans dat het uitloopt op een keizersnede is groter als je al eens een keizersnede heb gehad volgens mij.
Waarom weer die hel door als het uiteindelijk toch niet lukt en je zelf weken lang nutteloos voelen.
Dan maar een paar dagen bedrust na de ks voor je het weet ben je weer op de been. Niet alleen na een keizersnede is het belangrijk de eerste dagen bedrust te houden.

Ik twijfel ook nog wel want denk ook dat de natuurlijke weg het beste is maar niet in alle gevallen, als het kindje lang vast zit in het geboortekanaal omdat het niet verder kan dan kan het kindje hier ook nog lang last van hebben, in nek , hoofdje etc. Wij hebben nog tot april om erover na te denken en jij?
Veel succes met het maken van je keuze en bij het overleg van met de gyneacoloog.

 
Terug
Bovenaan