Geplande keizersnee

Hoi

Verkijk je niet op het herstel! Je herstelt (als alles een beetje normaal is, natuurlijk uitzonderingen daar gelaten...) van een natuurlijke bevalling sneller dan van een keizersnede. En ga echt niet na een paar weken denken: ik voel me goed ik kan weer heel veel! Dan forceer je je zelf!
Maar als je de regels in acht neemt, moet er niet zoveel aan de hand zijn hoor!

Succes!
Titiana

Ben ik niet met je eens! Bij de eerste (een keizersnee) was ik veel sneller op de been van van mijn 2e dochter (natuurlijke bevalling). De hechtingen van mijn knip hebben me nog wel 3 maanden parten gespeeld. Met de keizersnee kon ik me na 6 weken al flink redden.

Het  is zo'n standaard uitspraak: van een gewone bevalling herstel je veel sneller! En ja het vrouwen lichaam is in eerste instantie gemaakt om gewoon te bevallen en niet om een keizersnee te ondergaan. Maar daarom wil et nog niet zeggen dat je van het één sneller hersteld dan van het ander.

Groetjes Jolijn

Hoi Alice,

Zelf heb ik een spoedkeizersnede gehad na een ontsluiting van   cm die niet vorderde en de hartslagen van mijn kindje gingen sterk achteruit.

Ik kreeg een ruggeprik waar ik echt als de dood voor was maar achteraf vraag ik me af waarom want ik voelde niet eens dat ze prikte.

Terwijl jij die ruggeprik krijgt word je man/vriend of wie ook in ok kleding gekleed en komt daarna bij je.

Ze spannen een doek voor je dus je ziet het niet maar degene die erbij is kan eroverheen kijken als die wil.

Ze zijn gemiddeld ongeveer 20 min. bezig met een keizersnede afhankelijk of hij al in de bekken is ingedaald in dat geval ligt je kind klem dus duurt het iets langer.

Na die +/- 20 min. is je kindje eruit en krijg je die direct te zien uiteraard tenzij er zich problemen voordoen.
Je hebt hem/haar heel kort even bij je want het is lastig vasthouden voor jou op dat moment en je mag niet bewegen dus ondertussen maken ze je dicht om het zo maar te zeggen en word jullie kindje van top tot teen nagekeken en aangekleed of in een handdoek gewikkeld.

Na deze ingreep gaat je kindje naar de naar jou toe aangegeven kamer of afdeling (ik raad aan dat je partner met het kindje mee gaat en erbij blijft zodat je weet wat ermee gebeurd en achteraf geen schuldgevoelens krijgt en bovendien kan die jullie kindje vasthouden en vertroetelen) jij gaat naar de uitslaapkamer afhankelijk van de drukte in het ziekenhuis duurt dat 20 tot 55 min.

Je krijgt een infuus en je hebt een katheter in want je kan zelf nog niet plassen.

Zodra je van de uitslaapkamer af komt zullen ze je direct naar je kind brengen.

Zodra je zelf naar de wc kunt zullen ze je infuus en katheter eruit halen dit is geheel pijnloos en meestal de dag na je keizersnede.

Wel waarschuw ik je voor de eerste keer dat je omhoog moet om te lopen dat is dus echt pijnlijk.

Hou er tevens rekening mee dat een vrouw die een keizersnede heeft gehad last kan hebben van een bonk energie die je tijdens je zwangerschap hebt opgebouwd om een bevalling aan te kunnen die je niet hebt gehad.

Het valt allemaal wel reuze mee hoor en ik zou me als ik jou was geen zorgen maken.

Succes met de bevalling en geniet er maar lekker van.

Terug
Bovenaan