Geregistreerd partnerschap

Gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk na zoveel jaar spontaan!
Ook wij zijn een geregistreerd partnerschap aan gegaan (bedoeling was aan het eind van zwangerschap, maar baby was er ineens al eerder, dus die was er bij haha!) Alleen getuigen waren er bij, verder niets bijzonders. Klein kadootje voor mijn vriend geknutseld met foto's van de baby.
Wij hebben het ook gedaan met het idee dat alles dan vast staat en geregeld is. Trouwen willen we graag doen, maar wel met wat spaargeld voor een leuk feest! Dus dat komt later, dan zetten we het om naar trouwen :)

Ik wens je een mooie toekomst!

Gefeliciteerd!
Wij hebben bewust geen geregistreerd partnerschap gedaan. Dat voelde voor mij als praktisch, terwijl een huwelijk voor mij een verbintenis is uit liefde. Ik voelde er niks voor om nog even snel wat te regelen, ook geen kleine lunch of diner na een geregistreerd partnerschap. 

we hadden al een samenlevingscontract en hebben daarbij een testament laten opstellen. Tijdens de zwangerschap registreer je je partner als vader. Na de geboorte stuurt hij een e-mail aan de rechter en krijgt daarmee ook voor de staat ouderlijk gezag. 

Als er al trouwplannen waren ga ik er even vanuit dat dé vraag al gesteld is. Dat was bij ons niet het geval waardoor het nog meer voelde als samen even praktisch afspreken. Ik wil ooit trouwen uit liefde...

Wij zijn een geregistreerd partnerschap aangegaan tijdens de zwangerschap (3 weken voor de bevalling). Wij vonden het prettig dat dan alles goed geregeld is. We hebben het heel klein gehouden, gewoon gratis op wo ochtend, ouders als getuigen, en daarna gebak bij een leuk tentje hier. 
Als jullie nog willen trouwen zou ik een geregistreerd partnerschap aangaan. Dit kan je later heel makkelijk omzetten in trouwen, maar dan heb je op je trouwdag wel echt je bruiloft ipv alleen een feestje als je nu trouwt. 

Wij hebben geregistreerd partnerschap gedaan omdat we samen een huis kochten en kinderen wilden. Dan is alles maar gelijk goed geregeld. Trouwens was niet ons ding en zou altijd kunnen natuurlijk

Wij hebben ervoor gekozen om erkenning bij de gemeente, een testament met voogdij afspraken op te laten stellen. Daarnaast gezag geregistreerd via de rechtbank (gratis). 
We wilde zowel alles goed vastleggen maar ook voogdij en testament regelen. Dat zouden we evengoed moeten doen als we zouden trouwen of geregistreerd partnerschap. Voelde voor mijn als dubbele kosten. 
Nu zouden we altijd nog kunnen trouwen als onze kinderen iets ouder zijn. 

Oorspronkelijk was het bedoelt voor de rechten en plichten van homostellen, die een paar jaar later toch ook mochten trouwen. Er wordt af en toe ook over gesproken om het af te schaffen. 
De ceremonie bij een omzetting is niet juridisch meer sluitend als je al een partnerschap hebt, er hoeven dan geeneens getuigen aanwezig te zijn, dus het is dan niet echt officieel meer. Dat zou de pret niet mogen drukken van een feest. Ik vind trouwen voor de wet iets anders dan de ceremonie of het huwelijk(sfeest).
Misschien niet relevant voor iedereen, maar een geregistreerd partnerschap wordt niet in alle (EU)-landen erkent. Ook niet als je het later omzet in een huwelijk. 
Sorry als dit teveel offtopic is... Is immers geen ervaring met geregistreerd partnerschap. Wilde het toch delen omdat bovenstaande overwegingen bij mij hebben bijgedragen om gelijk voor trouwen te kiezen.
Mocht je toch later een huwelijk willen zou ik doen wat @Crazy heeft gedaan.

Lieve mensen,
Bedankt voor jullie wijze reacties en lieve felicitaties! Ik reageer weinig, maar lees wel alles en neem toch veel mee in overweging. 
Bedankt voor jullie hulp!
Heel veel liefs.

Gefeliciteerd!
Ja wij hebben dat gedaan tijdens de zwangerschap.
Mooie trouwzaal, familie erbij en er een mooie dag van gemaakt.

Ik wilde graag zijn achternaam zodat ik ons echt als gezin voel ipv dat ik er nog los bij hang met mijn naam. Ja ik weet het, je kunt je eigen naam aanhouden of wat dan ook maar daar ben ik te ouderwets voor.
Ik vind dat je de naam van je partner draagt bij 'trouwen'.

Terug
Bovenaan