Geregistreerd Partnerschap!

Hallo allemaal,
Gister zijn mijn vriend en ik geregistreerd partnerschap aangegaan. We wilde toch alles goed geregeld hebben nu die kleine er aan komt, maar trouwen willen we graag uitgebreid doen en niet met mijn zwangerschap als reden, dus hebben we hier voor gekozen. Eerst 's middags in het gemeentehuis ja gezegd en toen 's avonds met de hele famillie lekker uit eten geweest. Het was echt heel erg gezellig! :)
Het enige jammere was dat ik de achternaam van mijn vriend wilde aannemen, dat hebben we ook gezegd toen we in 'ondertrouw' gingen en we zagen 's avonds in het boekje dat dat niet gebeurd was. Beetje jammer! Maar als het goed is kan ik het als nog bij de gemeente aanvragen om zijn naam te gaan dragen, want dat willen we graag!
Nou wij hebben in ieder geval een leuke dag gehad en het is toch een fijn gevoel om nu ook voor de wet met elkaar verbonden te zijn.
Zo, wilde even mijn vreugde met jullie delen hihi :)

Liefs,
Mar

Gefeliciteerd!!
Maar wat ik begrijp, ben je nu wel voor de wet getrouwd??? Ik dacht dat geregistreerd partnerschap alleen was bij de notaris en dat je dan niet de naam van je partner kan aannemen. Of heb ik het nu fout?
Klinkt wel als een gezellige dag....

Liefs

geregistreerd partnerschap is bijna het zelfde als trouwen. alleen als je getrouwd bent hoef je je baby niet erkennen voor de geboorte. dit moet bij een geregistreerd partnerschap wel! dit is het enige verschil en voor het dragen voor de naam tja ik ben niet meer terug gegaan naar de gemeente ik voer nu gewoon zijn naam!! haha

gefeliciteerd nog en geniet er maar lekker van.

p.s op 10oktober zijn wij alweer 3jaar 'gepartnerd'

kus inge

Gefeliciteerd...
Was mij effe weer ontschoten...
Wij wonen samen in een koopwoning.
Mijn vriend heeft onze zoon erkend.
En voor deze zwangerschap moeten we ook nog heen....

Bedankt voor het berichtje was het alweer vergeten!

Groetjes Natasja

Vraagje: waarom zijn jullie niet op een maandag morgen gaan trouwen...

Dit is nu toch dubbele kosten...
En dan na die tijd feesten.
Of eerst een erkenning en dan....
Lijkt me goedkoper...

Van harte! Geniet ervan, weer een stapje dicherbij de geboorte van jullie kindje! :D
Zijn jullie wel van plan om straks na de geboorte te trouwen of stel je dat voorlopig even op de lange termijn?

Terug
Bovenaan