Geruststelling gezocht

Hoi mede mama's,

Eigenlijk zoek ik vooral even geruststelling bij jullie.
Sinds afgelopen zondag ben ik niet fit. Gisteren werd dit erger en vandaag kan ik vrijwel niets. Dagelijks een zelftest (corona) gedaan. Zondag en maandag negatief, maar vanavond helaas positief. Morgen heb ik een afspraak gepland bij de ggd.

Ik heb een kleintje van 7 maanden en heb hem vanochtend met pijn en moeite verzorgd. Daarna is hij naar mijn ouders gegaan. Ik ben dus dicht bij hem in de buurt geweest en ik ben ontzettend bang dat hij door mij ook ziek wordt. Omdat mijn man ook de komende dagen gewoon is werken (zo lang hij negatief test), moet ik voor onze zoon blijven zorgen. Jullie begrijpen dat dat niet op 1,5 meter afstand gaat.
Verder ben ik ook nog eens ruim 10 weken zwanger van nummer twee. Extra zorgen nu dus.
Ik ben zo bang dat mijn kindjes ziek worden door mij. Ik vind het zo erg om afstand te houden tot mijn zoontje en alles op papa aan te laten komen.

Ervaringen met corona en baby's/zwangerschap en iemand die me dus gerust kan stellen?

Hoi! Ik snap je bezorgdheid heel goed. Zelf geen ervaring, maar een van mijn beste vriendinnen wel. Zij was net moeder geworden toen zij en haar man van de kraamvisite corona kregen... Hij was meeega ziek en zij alleen verkouden, maar de baby was net twee weken oud en kon dus eigenlijk ook nog niet bij ze weg. En door de besmetting kon ook niemand hen kome. helpen. De baby heeft wonderbaarlijk genoeg nooit ergens last van gehad en is inmiddels een hele blije grote baby met twee weer gezonde ouders. :)

Ik denk dus dat het wel goedkomt. Kinderen hebben er echt minder tot geen last van, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Wij liggen ook net overhoop door corona deze week, man en ik ziek, onze peuter alleen een snotneus. Bijzonder he, maar vind dat toch fijn.

Beterschap en liefs! Het komt goed!

Jeetje, ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt maar ik denk dat het wel meevalt.
Twee weken hebben mijn man en ik corona gehad, beide kids ( 2+ jaar en 8 maanden) heb ik niet getest maar hadden wel een snotneus en een dag of 5 een vervelend hoestje. Mijn man en ik lagen wel er flink vanaf maar na een week gelukkig weer een flink stuk beter.

Ik heb niet eens mn best gedaan om uit de buurt van mn kids te blijven omdat ik dat belachelijk vindt.
Ik heb de kids wel thuis gehouden van de opvang en zijn dagelijks buiten wezen wandelen maar uit de buurt van iedereen gebleven.

De kans bestaat dus wel dat je kleine verkouden/ziekig is en dat kan doorgeven waardoor jouw ouders ook zien kunnen worden. Ik weet niet of zij een goede gezondheid hebben en zijn gevaccineerd, maar dat is wellicht wel iets om op te letten.

Wat je kleine in de buik betreft; zolang jij wel wat voedingsstoffen naar binnen probeert te krijgen en je verder ‘alleen’ maar ‘grieperig’ voelt, zal de baby er weinig van meemaken.

Beterschap!

Hier ook 1 van 3 jaar en 1 van 1 jaar en nu 20 weken zwanger. 3 weken geleden positieve test maar de kans dat je je kindje heel erg ziek maakt is vrij klein. Voorkom zoveel mogelijk contact maar geen contact is idd niet mogelijk. Kindjes hier waren beetje verkouden maar verder niks. Baby maakt het verder ook goed. Is tot nu toe gezond gemeten dus maak ik me ook geen zorgen over. Veel succes

Dank voor jullie berichtjes.
Hier meteen alweer stress. Net de temperatuur van de kleine gemeten: 39,2. Ik maak me zo'n zorgen en voel me zo schuldig ?

Hi,

Wij hebben zo'n 3 weken geleden last gehad van corona. Wij zelf hadden nergens last van maar onze kleine van toen 10 weken wel. Uiteindelijk heeft ze iets van 4 dagen last gehad van koorts en verder niks. Gelukkig maar.
Nu heeft ze met 13 weken een verkoudheid opgelopen waar ze eigenlijk meer last van heeft, ze zit zo verstopt.

Heel veel succes met de kleine!

Hier nu voor de 2e keer Corona. M'n dochters zijn 4 en 2, en ik ben 24 weken zwanger.
Vorig jaar ook Corona gehad, toen waren m'n dochters 3 en 14 maanden.

Ik maak me echt totaal niet druk. M'n kinderen zijn nu wat verkouden dus hebben denk ik ook Corona, maar ik laat ze niet testen en vind het niet belangrijk om te weten of ze wel of geen Corona hebben. Ik zorg gewoon voor ze, knuffel en kus ze net als altijd. Ik ben ook echt helemaal niet bang voor de baby in m'n buik. Ik ben ook niet gevaccineerd. Ben nu alleen verkouden, das alles.

Ik vind alle zorgen rondom Corona nogal overtrokken eerlijk gezegd. Tuurlijk bestaat Corona en ja, sommige mensen worden er flink ziek van maar vergeleken met 2 jaar terug stelt het echt niks meer voor. Laatst hadden we met z'n allen een flinke buikgriep hier en dat was 100x heftiger dan Corona.

Ik zou ook nooit een ander voor mn kinderen laten zorgen als ik zelf Corona heb, kinderen worden er amper tot niet ziek van. Ik vind het nogal overdreven en overtrokken en ben super nuchter. Dus we zijn gewoon gezellig een weekje binnen met elkaar, maken er het beste van en gaan weer op pad zodra de snotneus voorbij is. Zo nuchter kijk ik er tegenaan!

Fijn om te lezen dat jullie kleintjes niet veel last hadden. We hebben hier een hele slechte nacht gehad. Kleine heeft veel gehuild en voelde erg warm aan ook steeds.

Het liefst wil ik ook zelf voor mijn kind zorgen, maar ik voel me dus wel echt heel ziek. Omdat ik zo'n last heb van al mijn spieren, kan ik de kleine bijna niet tillen. Ook ben ik extreem moe, hoest ik veel en zit mijn neus flink verstopt. Ik hoop dat dit snel minder wordt.

Terug
Bovenaan