Geruststelling gezocht

Ik duim voor je dat het meevalt. Wij hebben alle drie vorig jaar april de Britse variant gehad. Ons kleintje was toen 7 maand en is echt flink ziek geweest. Hoge koorts, veel huilen (lees: krijsen), niet willen en kunnen slapen en ook al het eten weigeren. Heel heftig. Ook ik was erg ziek en heb alle zorg op me genomen omdat ons kleintje alleen maar mama wou. Ik weet dus wat je doormaakt en dat is heftig. Probeer als je kleintje wat opknapt ook tijd voor je herstel en jezelf te nemen. Ik hield er long covid aan over... 

Wat rot voor je! Wij hebben ook een vrije heftige coronasessie gehad vier weken terug. De kleine man (toen 5 maanden) bracht het helaas mee van de opvang en twee dagen later waren we zelf ook aan de beurt. Hij is er heel ziek van geweest (hoge koorts, erg hoesten, benauwd en spugen), in het weekend toch maar naar de huisartsenpost vanwege de benauwdheid. Niks aan te doen, gewoon uitzitten was het devies. En idd, en daar komt de geruststelling, na drie dagen was het ergste er vanaf en ging ie weer prima!

Inmiddels heeft ie weer een ander virusje opgepikt en weer hartstikke sneu en ziek, maar dat hoort er ook bij in het eerste jaar.

Hij heeft nu iig wel antistoffen, wat fijn is want het gaat nog vrolijk rond op kdv. Dus hoe vervelend ook, het heeft ook ‘positieve’ kanten als je kindje het ook krijgt van je.

Qua zorgen als je zelf beroerd bent, dat is gewoon hartstikke heftig! Probeer te doen wat noodzakelijk is (luier, voeden - eventueel liggend samen) en verder samen bankhangen/bedhangen met een boekje/doek om mee te spelen/iPad/bijtring etc. Het is allemaal even zoeken en overleven, dan mogen er best even wat principes en ritmes overboord. Heel veel sterkte!

Wij zitten op het moment thuis met Corona. Kinderen zijn 4 jaar oud en een baby van 8 maanden oud. Kinderen hadden beiden last van koorts en vermoeidheid maar dat was over na 1,5 dag. Vorig jaar hebben ze beiden het RS virus gehad dat was echt vele malen erger. In mijn ervaring is de eerste dag het ergst en wordt het daarna met de dag beter (terwijl bij RS virus het eerst steeds erger werd totdat we dag 6 voorbij waren).

Wij konden het goed managen met wat baby en kinder paracetamol.

Terug
Bovenaan