Gescheiden schoonouders, naam partner...

Hoi allemaal,

de kop van dit topic zegt het al. Mijn schoonouders zijn gescheiden en mijn schoonvader heeft nu al 7 jaar een vriendin. Toen Laura geboren was, zei mijn man: "Laura heeft 3 oma's." Waarop mijn schoonmoeder heel hard NEE zei. We waren toen bij mijn ouders thuis, omdat ik daar bevallen ben, dus zijn we er toen niet op in gegaan, maar nu nog zeggen we altijd ga maar even naar oma ...... als we haar aan de vriendin van mijn schoonvader geven.

Ik ben alleen bang dat als Laura praat en verteld aan mijn schoonmoeder dat ze bij opa en oma is geweest, dat oma dan probeert haar af te leren oma tegen die vrouw te zeggen. Ze is het er helemaal niet mee eens en nu hebben we het er gewoon niet over, maar dat gaat ongetwijfeld veranderen in de loop der jaren.

Nou komt er ook nog eens bij dat de vriendin van mijn schoonvader gewoon een lievere vrouw is en Laura meer ziet en ik dus bang ben dat daar problemen door gaan ontstaan. Dat liever bedoel ik niet omdat ik haar aardiger vind, maar het is gewoon de hele uitstraling en het omgaan met mensen en ook met Laura. Laura heeft (3 weken oud) haar eerste standje al van mijn schoonmoeder gehad, ik was compleet verbaasd en sindsdien is het nog een paar keer voorgekomen, ook heeft oma er geen problemen mee onze hond een schop te verkopen als hij niets fout doet, maar gewoon hond is. Ik ben dus bang dat Laura hier ooit door in de problemen gaat komen, moet ik haar dan nu alvast aanleren geen oma te zeggen, of moet ik het gewoon doen en oma op haar donder geven als zij het Laura probeert af te leren over een paar jaar?

Hee Ilona,

Ik  heb hetzelfde"probleem". Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader is inmiddels hertrouwd. Dus Evi heeft eigenlijk ook 3 oma's.
Ik moet zeggen dat ik de vrouw van mijn vader eigenlijk geen oma noem dus weet ook niet zo goed of ik dat Evi wel moet leren.
Lastig hé? Ik denk dat ik in jouw geval wel zou doen en je niks van je schoonmoeder moet aantrekken.
Je moet doen wat jezelf wilt, als zij een oma is voor Laura prima toch?

groetjes Sonja

Hoi Ilona,
Ik zou gewoon oma laten zeggen tegen de vrouw van je schoonvader, zeker als ze ook echt een oma is voor laura. Sorry dat ik het zeg, maar ik zou dat dus echt niet pikken als mijn schoonmoeder mijn hond een schop zou verkopen, dan zou ik eens echt zeggen waar het op staat en laura een standje geven, belachelijk! Zij heeft trouwens niet te bepalen hoe jullie iedereen noemen. Zo, sorry, kom een beetje heftig over maar mensen die dieren iets aan doen, daar kan ik echt niet tegen.
Ik hoop dat je er uit komt!

groetjes,
Daphne

hoi ilona
je moet je niet druk gaan maken over problemen die in de toekomst KUNNEN ontstaan.je kan er toch pas wat aan doen als het zover is.als de nieuwe vriendin in jullie ogen laura's oma is,dan noem je haar zo en dan heeft je schoonmoeder zich daarbij neer te leggen.
boas heeft ook 3 oma's.mijn vader is hertrouwd en wij noemen haar vaak liefkozend moeders,al waren we al uit huis toen zij kwam.voor boas is ze ook gewoon oma en hij is daar 2/3 keer per week als ik werk.vinden mn schoonouders ook niet altijd even leuk,maar dat moet ik toch zeker lekker zelf weten.
wat ik gedaan heb is bij mn schoonouders aangeven dat het er niet gezelliger op word als ze steeds zo zeuren,en dat ik daardoor eerder geneigd ben minder vaak te komen ipv vaker.daar zijn ze wel van geschrokken en sinds dien gaat het beter.
en van mn honden moet ook iedereen afblijven!!!en laura met 3 weken al een standje?arm kind.
groetjes kari

goed punt van kari, het heeft geen enkele zin om je daar nu al druk over te maken. Maar in het hier en nu is het blijkaar al we nodig om paal en perk te stellen aan hoever je schoonmoeder kan gaan! jemig zeg.

hier ook 3 oma's, gelukkig wat makkelijkere types,  of Berend ze oma gaat noemen weet ik nog niet,  ach wie dan leeft wie dan zorgt.

Wij hebben aan 1 oma trouwens ook duidelijk moeten maken dat wij in ons huis de baas zijn, ze is 'slechts' op bezoek, en heeft zich te houden aan onze regels wat betreft  onze beesten en ons kind. Dat was echt niet makkelijk, maar ben blij dat we het gedaan hebben!

Hoi Ilona,

Gewoon Laura 'oma' laten zeggen als dat voor jullie goed voelt, hoor! Mijn ouders zijn sinds een paar jaar gescheiden en mijn vader heeft een vriend (nee, da's geen typefout) en die noemen we ook gewoon opa. Opa Jan en Opa Jos. En als mijn moeder weer een vaste relatie krijgt, heet hij ook Opa. Mijn moeder vindt dat ook niet leuk, maar ja, daar deden we het ook niet om. Wij vonden het namelijk wel leuk en voor Esther is het wel zo duidelijk. En voor mijn vaders vriend is het echt een feestje, want hij heeft geen kinderen laat staan kleinkinderen!

Liefs,

Eveline

Hoi,
blijf haar maar lekker oma noemen hoor. Het is toch te gek als je dat zou veranderen omdat je schoonmoeder daar niet tegen kan. Die heeft duidelijk het e.e.a. niet verwerkt, maar dat is haar probleem.
Gewoon zelf doen wat jij/jullie goed vinden. Wat vindt je man er trouwens van?
Groetjes Veerle

Mattijs heeft het hele oma verhaal aangehaald. Maar als ze het met Mattijs niet eens is, dan komt ze bij mij omdat ze bij hem toch niets bereikt. Net als bellen. Ze wil dat wij haar vaker bellen en Ik krijg op mijn flikker als dat niet gebeurd. Als ik dan zeg dat ze bij haar zoon moet zijn, zegt ze: "Ja maar, je weet toch hoe hij is?"   Ja, ze heeft hem zelf opgevoed en de trekken van hem waar ik wel eens problemen mee heb, zie ik ook heel erg bij haar terug!

Mattijs zegt heel eenvoudig als ze ook maar bij een luier niet smeert of haar niet behandeld hoe wij het doen, dan ziet ze Laura voorlopig niet meer! Toen ik zwanger was, heeft hij ook een tijdje geen contact met haar gehad omdat ze ons behoorlijk genaaid had met haar verhuizing. Wij kwamen om te helpen en toen we er de avond van tevoren waren, was er nog helemaal niets ingepakt! Vervolgens gedroeg ze zich als een kleuter toen ze haar zin niet kreeg omdat ze wilde dat Mattijs iets deed met de electriciteit zonder dat de stop eruit was.

Toen zijn we naar mijn ouders gegaan (ongepland) omdat Mattijs daar wel kon relaxen. Hij was al meer dan een jaar niet meer van boord geweest en had verwacht een dagje te helpen met dozen sjouwen. De eerste doos werd gesjouwd toen ik terug kwam in Leeuwarden nadat ik bij de vk in Nijmegen was geweest.

Ik loop al 7 jaar op mijn tenen bij die vrouw, al sinds onze eerste ontmoeting en nu ben ik het zat. Dat gedoe met die derde oma zit me al een tijdje dwars en ik denk dat ik idd Laura gewoon oma laat zeggen.

Dat standje was omdat Laura huilde en zij wat wilde zeggen en Laura niet stil wilde worden. Die schoppen bij onze hond zijn omdat hij bij haar voeten komt liggen omdat zij precies in die hoek van de bank ligt waar hij altijd op de grond ligt. Ja, dat is nu eenmaal zijn plek. Ik heb ook al meegemaakt dat ze voet aan boord zet, de hond komt eraan en wil haar begroeten en zij trapt hem weg. Ik heb haar al eens gezegd dat als hij haar bijt, ik hem dat niet kwalijk kan nemen en hem dan ook niet in laat slapen omdat zij hem vals maakt. Dan krijg ik de woorden hm dat risico neem ik dan maar. Als ze Laura ooit een tik geeft, dan sla ik haar!

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan