Gescheurd/hechtingen

<p>Hoi, </p><p>Iemand die dit heeft gehad en hoe is het genezen?</p><p>Ik ben 2,5 week geleden bevallen van 2e kindje. Bij de eerste hebben ze een knip gezet en hier toen een ontsteking aan gekregen, uiteindelijk gelukkig allemaal goed gekomen. </p><p>Nu bevallen van het 2e kindje geen knip gehad maar wel inwendig gescheurd en gehecht. Na de bevalling was alles hectisch omdat ik veel bloed was verloren en de placenta niet los kwam dus dit hebben ze onder narcose met spoed verwijderd. Toen ik bij kwam kreeg ik te horen dat ze wel hechtingen hebben moeten plaatsen ivm in en uitwendige scheurtjes.</p><p>Nu hou ik het zelf goed in de gaten omdat ik bang ben voor een ontsteking maar tot nu toe is dat gelukkig niet van toepassing. Maar ik merk dat ik zo onzeker ben hoe het daar beneden uit ziet. Er zijn wat hechtingen vanzelf uit gegaan maar het lijkt nog niet aan elkaar terug gegroeid zeg maar. Ik heb aan beide kanten inwendig hechtingen van de scheuren. Heeft iemand dit ook gehad en is dit uiteindelijk goed gekomen? De verloskundige zegt dat allemaal goed komt en van binnenuit moet genezen dat alles dicht gaat.</p><p>Sorry voor het lange verhaal?.</p><p>Groetjes!!</p>

Ik heb 2 keer een knip gehad. De knip bij de eerste was ook een veel groter en dieper litteken dan bij de 2e. Ik durfde na de bevalling nooit te kijken…

De gynaecoloog zei dat die omgeving vaak heel vergevingsgezind is qua herstel. Dus ik heb er vanaf een week of 3 na de bevalling gelukkig ook geen last meer van gehad

[quote quote=10475063]Nr 1 ook geknipt. Tot zeker 1.5 jaar lang last van gehad. Nr 2 gescheurd. Flink gescheurd. Dit was met goede 6 weken niet zo veel last meer van[/quote]
Was dit ook inwendig? Ik heb het idee dat het niet goed aan elkaar gehecht is waardoor het open lijkt te staan, ik hoop dat dit nog aan elkaar groeit vanuit binnenuit?

Ja beide inwendig en uitwendig. Ja dat idee had ik ook de eerste 6 weken ma is uiteindelijk super goed genezen. Met lang fietsen kan ik de knip nog voelen maar dat is net als met littekenweefsel. Dat is nu ruim 2.5 jaar geleden. Scheuren is vele malen beter als knippen maar goed. Soms is het nodig.

[quote quote=10475078]Knip is voor mij ook al 2,5 jaar geleden dus gelukkig geen last meer van.
Hopelijk dat de scheurtjes ook gewoon goed gaat genezen.[/quote]

Als je erg twijfelt gewoon je verloskundige bellen maar geef het ook ff wat tijd he. Als je er verder geen last van hebt zou ik t zo laten

Ja, helaas ook ervaring mee.. Bij mij was de knop opengespringen na een paar dagen. En dan hechten ze niet meer opnieuw. Het was dus een groot gapend gat wat helemaal open stond, maar het komt echt goed! Idd van binnenuit en langzaam. Maar het komt goed! Iedereen geeft andere adviezen, maar bij mij heeft het geholpen om niet in kleermakerszit te zitten en na het plassen te spoelen met zwarte thee. Gewoon een grote kan maken, af laten koelen en dan met een bekertje spoelen.
Succes met geduld hebben, het komt goed! 

Terug
Bovenaan