Geschrokken en even klagen...

Gisterochtend werd ik mijn bed uitgebeld. De huishoudster van mijn oma belde, mijn oma kon ineens niets meer en werd met ambulance naar ziekenhuis gebracht. Mijn vader kon ze niet te pakken krijgen.
Dus ik spring onder de douche en hop naar het ziekenhuis (mn pa inmiddels op de hoogte ging mee)
Oma blijkt een tia gehad te hebben. Gistermorgen kon ze niks meer. Niet praten, slikken, armen en benen niet gebruiken. Omdat ze er snel bij waren, kreeg ze speciale medicijn waardoor de effecten teniet werden gedaan. En inderdaad, oma kon gistermiddag weer zelf een theekopje vast houden! Ze praat nog beetje met dubbele tong, maar al veeeel beter dan gister.
Was dus erg geschrokken. Ze is al 91, woont zelfstandig, helemaal alleen. Als de prikdienst al weg was, had mijn vader ze pas 's avonds gevonden. Moet er niet aan denken!!

Verder ben ik errug moe. Niet een beetje, maar echt kapot. Er zijn dagen dat ik van ellende niet weet hoe ik de dag door moet komen. Ik voel me voor Myrthe een slechte moeder. Ze mag meer tv kijken en moet zichzelf meer bezig houden. Iets wat ze niet leuk vind en daardoor ze erg kattekwaad uithaalt. (proberen op de ramen te kleuren, op de tafel e.d.)
Ook heb ik nu al pijn in mijn bekken. Ik kan Myrthe veel minder tillen, lang lopen is lastig. Hoe moet ik dat verkopen op mijn werk? Ik wil ze nog niet vertellen dat ik zwanger ben.
Sorry hoor meiden, ik heb ff een baalbui. Voel me echt beetje rot....
Dank je wel als je moeite heb genomen dit te lezen....

Liefs Irene

Hoi,

Wat heftig zeg, hopelijk knapt ze snel weer helemaal op!
Heeft ze al een alarmknop?? Voor als ze alleen is?!

Als het lichamelijk echt niet gaat, moet je je ziekmelden, je hoeft dan niet te vertellen dat je zwanger bent, zeg bijv dat het in je rug is geschoten, kan iedereen gebeuren, maar je moet wel je rust nemen als je zwanger bent zeker!

Veel succes met alles!
Liefs MJ

heey ireen,,,ja dan zou een alarmsysteem misschien wel iets voor haar zijn waarmee ze verbonden is met de thuiszorg.Hoe is het nu met haar?Mijn vader heeft dit vorigjaar ook gehad..dit was een voorbode op een cva.(hersenbloeding)bij hem zijn zn halsslagaders schoongemaakt.

Ik hoop dat jij je snel weer iets beter gaat voelen...gelukkig is het bij jou een gezonde ziekte..en hihih je krijgt er wat moois voor terug.liefs,karin

Wat een schrik!!! Hopelijk knapt oma snel weer op.

Kun je het niet alleen met je leiding gevende overleggen? Ik doe dat wel altijd, nou ja altijd...als ik zwanger ben dan bespreek ik dat met haar. Ik hoef dan maar een gil te geven en ze begrijpt me.

Nou lag het bij mij ook wel anders, maar misschien is het een idee. Dat idee met je rug ofzo zou ik niet kunnen, ik ben daar te eerlijk voor en dan straks het UWV of Arbo op je dak... Maar iedereen is verschillend en dat is maar goed!

Liefs Lientje

O Lientje, je hebt gelijk, ik dacht rug maar zie nu na jou reactie dat het idd het bekken is,,maar goed ook in dat geval hoef je niet de zwangerschap te vermelden..

Groetjes MJ

O Lientje, je hebt gelijk, ik dacht rug maar zie nu na jou reactie dat het idd het bekken is,,maar goed ook in dat geval hoef je niet de zwangerschap te vermelden..

Groetjes MJ

O maar ik kan mijn 2e zwangerschap ook nog heel goed herinneren en ik herken veel van wat jij zegt...Ik was ook vanaf het begin kapot en voelde me een heeeeeele selchte moeder voor Noa, toen even oud als Myrthe nu.(Voglesn mij zit er zeg maar even veel leeftijdsverschil tussen jouw 2 kindjes straks als bij mijn oudste 3 dochters)
Enfin, ik sliep in principe de hele dag, deed Noa s' avonds pas laat in bed, daardoor sliep ze tot een uur of 10:00 uur, dan verplaatste ik me naar beneden en plantte ik haar vbo0or de tv met ontbijt.Nu is zij een heel zelfstandig kind, toe al, dus die vond alles prima.Ging na een uurtje lekker kleine of kleuren.Maar vond het ook moielijk hoor, dan was ik weer een hafl uurtje in slaap gevallen, maakte ze me wakker met 'Mama, Noa beetje honger.'...Pfff....Dan gingen we wat eten en daaran doucehn en zo gingen mijn dagen voorbij.Ben blij dat ik toen ook al niet werkte, dat had ik er echt niet bij kunnen hebben..
Let jij dan wel op als je het niet trekt?Dan maar even in de ziektewet...je hebt al een meisje lopen he....
Wens je succes, en gewoon blijven klagen hier hoor!!!
P.S, Doet je man het een en ander in het huishouden?Die van mij nam toen alles over, ik trok het niet meer, lag om 19:30 uur al in bed...Misschien wil hij de wat zwaardere taken zoals stofzuigen overnemen de komende maanden...
Groetjes Roos.

jeetje zeg, das idd schrikken als je zo'n telefoontje krijgt!
gelukkig gaat het al een heel stuk beter met haar.

balen dat je je zo moe voelt.
kan er over mee praten. heb me de eerste 3 maanden ook echt een ontzettende slechte moeder gevoeld voor nathalia.
maar t is voor een goed doel!
die rust moet je gewoon nemen, anders ga je eraan kapot.
wat ik veel deed, was op de bank puzzelen met nathalia en veel boekjes voorlezen of met de poppen spelen op de bank.
zo kon ik toch rustig blijven liggen, en zij kreeg ook aandacht.
maar als ik heel eerlijk moet zijn, heb ik de uren af lopen tellen toen, dat ze weer naar bed mocht en ik zelf dus ook kon gaan slapen!

qua huishouden deed erwin idd heel veel, omdat ik het gewoon niet kon.
als ik al opstond, kwam alles er al uit.
rob werkt veel vertelde je toen, maar is er niet een uurtje dat hij wat zou kunnen doen? tis immers ook zijn kindje, wat jij draagt.
en t huishouden moet toch gebeuren.

nou, ik ga nu echt strijken, anders komt er niks meer van hahahaa.

k hoop dat je je snel beter voelt, en dat je heerlijk kan genieten van je zwangerschap.
sterkte verder met je oma

liefs, do

Terug
Bovenaan