Geslacht beïnvloeden met dieet

<p>Wie heeft er ervaring met het volgen van het zogenaamde geslachtsbepalende dieet?</p><p>ik weet dat je de kans op een meisje/jongen iets kunt vergoten door voor of precies tijdens de ovulatie te vrijen.</p><p>nu zijn er ook mensen die beweren dat je deze kans nog meer kunt vergroten door een bepaald dieet (strikt) te volgen.</p><p>is dr iemand die dat geprobeerd heeft en haar ervaring wilt delen?</p><p>ik heb nu een lief zoontje en wij willen graag voor een tweede gaan. Ik heb een lichte voorkeur voor een meisje, gewoon omdat het me leuk lijkt om beide mee te maken en wij waarschijnlijk bij twee willen stoppen. </p>

Het is nooit bewezen en niet waar.. sorry. Heb een zoontje en best wel een voorkeur voor een dochter nu en ook bijna 5 weekjes zwanger inmiddels. Er is gewoon niks wat zal helpen, welke cel je ei bevrucht kan je echt geen invloed op hebben had iedereen wel graag gewild ??

Dat is niet helemaal waar wat je zegt. 
Een bepaald dieet beïnvloed de zuurgraad van je vagina, waardoor de mannelijke of de vrouwelijke zaadcellen meer kans op overleven hebben. Daardoor verhoog je de kans dus op de een of ander.
dat in combinatie met het 'timen'.
voor de eisprong meer kans op een meisje, precies op je eisprong meer op een jongen.

uiteraard is er dan alsnog kans op het andere geslacht... het is niet 100% zekerheid

[quote quote=10325293]Dat is niet helemaal waar wat je zegt. Een bepaald dieet beïnvloed de zuurgraad van je vagina, waardoor de mannelijke of de vrouwelijke zaadcellen meer kans op overleven hebben. Daardoor verhoog je de kans dus op de een of ander. dat in combinatie met het ‘timen’. voor de eisprong meer kans op een meisje, precies op je eisprong meer op een jongen. uiteraard is er dan alsnog kans op het andere geslacht… het is niet 100% zekerheid[/quote] Dat met de eisprong geloof ik idd wel omdat jongentjes cellen sneller zijn maar wel minder overleven. Meisjes cellen zouden trager zijn en meer overleven. Daar ben ik t mee eens! Maar een bepaald dieet ben ik t niet mee eens sorry:). Geldt ook voor blaasontstekingen.. heel zuur gegeten en limoen en cranberrysap gedronken nou heb er nog altijd last van ;)

[quote quote=10325303] Dat met de eisprong geloof ik idd wel omdat jongentjes cellen sneller zijn maar wel minder overleven. Meisjes cellen zouden trager zijn en meer overleven. Daar ben ik t mee eens! Maar een bepaald dieet ben ik t niet mee eens sorry:). Geldt ook voor blaasontstekingen.. heel zuur gegeten en limoen en cranberrysap gedronken nou heb er nog altijd last van ?[/quote]
Nou dan is het vast per vrouw verschillend. Want als ik blaasontsteking heb, dan werkt het wel degelijk als ik cranberrysap drink!

Het lijkt mij dat dit onzin is.. oude wijven verhaaltjes.
Uiteindelijk heb je, op wat voor manier dan ook, 50% kans om je voorkeur geslacht te krijgen.

Maar als je graag ervaringen wil, wat let je om het zelf te proberen? Dat is uiteindelijk de beste manier om er achter te komen of het werkt. Ik betwijfel echter of je ervaringen van overige gebruikers gaat krijgen

[quote quote=10325293]Dat is niet helemaal waar wat je zegt. Een bepaald dieet beïnvloed de zuurgraad van je vagina, waardoor de mannelijke of de vrouwelijke zaadcellen meer kans op overleven hebben. Daardoor verhoog je de kans dus op de een of ander. dat in combinatie met het ‘timen’. voor de eisprong meer kans op een meisje, precies op je eisprong meer op een jongen. uiteraard is er dan alsnog kans op het andere geslacht… het is niet 100% zekerheid[/quote]
Dit klopt wel. Maar het blijft een kansverhoging (net als zuur drinken bij blaasontsteking) en zal dus nooit bij iedereen werken. Het wil dus niet zeggen als het bij enkele personen niet heeft gewerkt het de kans niet vergroot. Zou ook wel gek zijn als iets bij 100% van de mensen zou werken ? 
Maar er is zoveel van invloed op het geslacht dat je de kans in totaal slechts minimaal kunt verhogen. En dan nog is het de vraag of bij je vriend alle zaadcellen (x en y) van dezelfde kwaliteit zijn. Daar heeft hij weer deels invloed op door zijn manier van leven, ondergoed dat hij draagt, voeding die hij binnen krijgt. En dan nog kan het ook erfelijk zijn dan bij sommige mannen de x drager zijn van het een of ander en dus altijd alleen de y zou overleven. 

Dus ja je kunt de kans op het krijgen van een bepaald geslacht verhogen maar hoe groot je kans al is op het krijgen van een jongen/ meisje en hoe groot die daarna wordt is niet te zeggen. Daarom is er ook geen bewijs voor dit soort zaken.

Terug
Bovenaan