geslacht wel of niet weten en waarom?

Wij willen het (voor de derde keer) wel weten. De eerste keer was de motivatie vooral omdat mijn man het graag wilde, ik stond er eigenlijk neutraal tegenover. Maar toen we eenmaal wisten dat het een meisje werd gingen we haar ook bij haar naam noemen en werd het gevoelsmatiger veel persoonlijker. We gingen fantaseren over meisjesdingen en wat je doet met een dochter....voor ons voegt dat veel toe. Daarom willen we het ook weer graag weten.

De motivatie van sommigen dat ze graag verrast willen worden bij de bevalling snap ik niet helemaal. Na mijn  2 bevallingen was ik allen blij dat het kind eruit was en dat alles goed was. Al had de VK gezegd dat er een olifantje uit zou zijn gekomen.....dat had niet veel meer toegevoegd.

Het is heel persoonlijk dus. Daarnaast is het weten ook wel praktisch....unisex kleertjes zijn er amper, leuke dan....Verder is de babykamer wel altijd neutraal geweest bij ons, zowel voor een jongen of meid. Ze zullen het maar fout hebben........dan zit je zoon in een knalroze geheel.....!

Veel succes met je keuze? Waarom twijfel je?
Ingeborg

Hoi,

Bij mijn eerste zwangerschap wilde we het héél graag weten. Ik vond het allemaal zo nieuw en spannend dat ik het niet weten van het geslacht to mutch vond hahaha.. werd er helemaal zenuwachtig van. We vonden het erg leuk ivm kamertje aankleden en wat eerder werd gezegt; de kleine had al een naam. Het was ook erg leuk om samen dit geheim te dragen, want niemand mocht het verder weten. Dus al dat raden etc vonden we erg leuk.

Maar nu ik weer zwanger ben wil ik het absoluut niet meer weten!

Ik ben wat meer ontspannen en vind juist nu die verrassing iets extra's geven aan deze zwangerschap. Daarbij liep mijn vorige zwangerschap uit op een keizersnede en dan voel je vrij weinig van je bevalling (daarna wel haha), dus het was achteraf gezien een beetje een anti-climax omdat je zo in een roest bent en je wel al weet wat het is. Ik zou dus nu, achteraf gezien, het heel fijn hebben gevonden als ik weer even bij m'n positieve geroepen zou worden door me te vertellen of het een meisje of jongen is.

Maar ik heb er absoluut geen spijt van dat ik het de vorige keer wel wist, alleen willen we nu ook eens ervaren hoe het is om het niet te weten.

Waarom je het wil weten of niet is heel persoonlijk. Lekker doen wat goed voelt en bij je past. Zelf snap ik de nieuwe hype niet om het ook aan andere te vertellen wat het is. Dat men dat hier doet oke, maar aan je directe omgeving?.. Ik weet namelijk dat m'n broer me destijds opbelde en gelijk zei: "we hebben de 20 wk echo gehad en het is een meisje". Ik vond dat helemaal niet leuk om te weten hahaha!! Ik had ook liever nog wat maanden mee geraden en in spanning afgewacht wat ze nu toch zouden krijgen.. Maar wat ik al zei; ieders eigen keuze! Je moet je er vooral goed bij voelen en daar gaat het om!

Esmé 12wk

Hello,

Wij  willen het ook dol- en dolgraag weten!! Tja waarom? Niet alleen  uit praktisch oogpunt (unisex kleertjes vind ik even leuk maar je valt al snel in lime, oranje en wit) maar ook gevoelsmatig. En sowieso is het denk ik toch wel een verrassing hoe je kindje eruit zal zien. We hebben voor beiden al lang een naam dus dat is het niet, maar heb zoiets van "als de mogelijkheid er is, waarom niet?"

31 oktober hebben we de 20-weken echo, ben benieuwd. Dan weten we het....
We krijgen veel extra echo's dus dan kunnen we het elke keer bevestigd zien. ;-)

Succes met je beslissing!

Groetjes Jannie

hallo
ik ben ci lo
en zwanger van de 4e
wij wilden het bij alle 3 weten en nu dus ook bij de 4e waarom gewoon nieuwsgierigheid en 2e plaats omdat het makkelijk is met spulletjes kopen en de naam ik kan trouwens niet wachten tot dat ik het weet maar goed maandag eerst mijn termijn echo dan ben ik 12 weken + 1 dag en daar kijk ik ook al zo naar uit
 en dan de volgende echo duurt dan nog wel 8 a 9 weken en dan weten  we wat het wordt ik heb een zoon van 6  een dochter van 3  en een dochter van 1
dus een jongen zal nu wel leuk zijn voor onze zoon
maar de gezondheid is natuurlijk het belangrijkste  o''ja als wij weten wat het wordt vertellen wij het ook aan iedereen
deden we ook bij de andere kids alleen de naam vertellen we niet
liefs ci lo...

hi,
waarschijnlijk willen wij het dit keer ook weten. bij  onze eerste  wist ik zeker dat het een jongen zou worden, werd een meisje, en bij  onze tweede  andersom. dat was toen wel grappig. nu denk ik dat we het willen weten voor onze kinderen. de een wil een zusje en de ander een broertje, tja,en we er zit er maar 1 in de buik,  dus dat scheel wellicht voor hun een paar maanden spanning. en het lijkt me ook wel makkelijker en persoonlijker. kan me herrineren dat ik vooral bij de eerste dacht: 'als ik had geweten dat jíj in mijn buik had gezeten..., dan had ik mijn zwangerschap nóg leuker gevonden!' haha. en dat dacht ik geloof ik bij de 2e weer.
maar we zijn er nog niet helemaal uit.
paulien

Ik twijfel nog steeds! Voordat ik zwanger was wilde ik me laten verrassen, maar nu ik in verwachting ben vind ik het toch wel erg handig om te weten wat het wordt, zodat ik de kinderkamer er op aan kan passen en weet welke kleertjes en cadeautjes ik kan kopen/vragen. Mijn man vindt het echter geen goed idee en wil zich laten verrassen.

Een enveloppe met daarin het antwoord verstopt vinden we ook geen optie, die zal voordat we thuis zijn al open zijn gescheurd, zo nieuwsgierig zijn we eigenlijk toch wel.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk!

Groetjes,

Minke

<>

Bij de vorige zwangerschap wilde ik het niet weten, maar mijn man wel. We hebben er toen voor gekozen om het wel te vragen aan de VK.
Maar iedereen wist het meteen al ( ik verlul mezelf snel ) en de naam heb ik ook al verschillende keren laten vallen....
En nu wil ik het niet weten en mijn man weer wel. Maar deze keer beslis ik, dus het blijft een verrassing.

groetjes Maris

Terug
Bovenaan