Geslacht zelf beïnvloedbaar? bij wie klopte het

<p>Hallo allemaal,</p><p>Nu lees ik op internet dat het geslacht van je baby door sommige dingen zelf beïnvloedbaar moet zijn.</p><p>Zo wordt er gezegd dat jongetjes zaadcellen sneller kunnen zwemmen maar sneller sterven. Meisjes zaadcellen moeten langzamer zijn maar wel langer kunnen overleven.</p><p>Dus nu is mijn vraag klopte deze theorie bij jullie?</p><p>Bij ons hebben we geklust op maandag avond. En pas de zaterdag kreeg ik mijn eisprong waarvan ik zwanger ben geworden. Dus volgend de theorie moet het dan een meisje zijn.</p><p>We hebben over 3 weken de 20’weken echo dus moeten nog even afwachten.</p><p>Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. </p><p> </p><p> </p>

Na je eisprong overleefd het eitje toch maar gemiddeld 24 uur?
nu ben je toch al 2 dagen verder?
ik zelf geloof er niet in, maar geniet er in iedergeval van dat het gelukt is!

Vorige keer was het inderdaad een jongetje en hadden we goed getimed met de eisprong. Maar het kan natuurlijk niet altijd kloppen. Dan zouden er met al die vrouwen die ovulatie testen gebruiken alleen maar jongens geboren worden. Als het nu weer klopt zou het dit keer weer een jongetje worden

Het verhaal van de snelle/langzame zwemmers is geloof ik het enige waarvan ik denk dat er een kern van waarheid in zit. Dat betekent echter niet dat het móét kloppen! Dat er bij jullie lange tijd tussen zat, zou betekenen dat de kans groter is dat het een meisje wordt. Maar wie weet zaten er nog een paar volhardende mannetjes tussen, en hebben die het gewonnen!
Zoals hierboven al gezegd, ook niet iedere vrouw die zwanger wordt door te timen met ovulatietesten krijgt een jongetje, terwijl je dan vaak wel vlak voor je ovulatie seks hebt.

Ik geloof er echt niet in en ik zou er ook nooit op deze manier bezig mee willen zijn. Wat maakt het geslacht nou uit? Het is al prachtig als je zwanger mag raken en er een gezond kindje geboren mag worden, dat is lang niet voor iedereen weggelegd. Wees gelukkig met wat he ontvangt en wees dankbaar als het gezond is!

nee bij mij klopte het beiden keren niet. De eerste had een meisje dan moeten zijn maar was een jongen. Nu met ovulatietesten gewerkt en voor de eisprong seks gehad . En krijg over ongeveer 6 weken een meisje. 

Het is niet alleen afhankelijk van wanneer jullie seks hebben gehad ten opzichte van het moment van eisprong. 

- De leeftijd van zowel jou als je partner spelen mee.
- Jouw zuurtegraad speelt mee, dus ook je voedingspatroon. 

- Hoe lang geleden voor het moment van bevruchting je man is klaargekomen speelt mee. 

- De kwaliteit van zijn sperma zal zeker van invloed zijn. 

Dus al met al nogal een ingewikkelde som voor het maken van een kansberekening ? 

Verder is gezond uiteraard verreweg het belangrijkst en zul je echt wel van je kindje houden of het nou een jongetje of een meisje is. Maar ik begrijp wel dat het gewoon heel spannend is "wat het wordt" en dat het dan leuk is om op deze manier alvast een gokje te wagen voordat je het zeker weet. Maar daar heb je het al, zeker weten doe je het pas wanneer het op de echo te zien is of bij de geboorte ?

Terug
Bovenaan