geslacht?

A

Anoniem

Guest

wij willen graag het geslacht weten
vanaf wanneer kan dat nu?
dacht zelf met 20 weken mar hoor nu best veel mensen die het met 18 weken weten?
ook fijn zit ik laatst bij de kapper ,verteld mijn kapster dat zij het ook wilde wten 3x laten kijken bij verschillende en 3x en meisje wwrdt er een jongetje geboren
jeetje weet het ook allemaal niet meer
gr marijke 12,4

Met 20 of 21 wkn krijg je de uitgebreide echo in het ziekenhuis en dan kunnen ze je vertellen wat het geslacht is! Als de kleine het wilt verklappen....
Het kan inderdaad al iets eerder maar vanaf 21 wkn en 3 dgn is het t best zichtbaar. Dus ik zou zeker niet eerder gaan, als je t zeker wilt weten!
Ik heb mijn echoscpiste gevraagd of ze het alleen wilt zeggen als ze 200% zeker is!
Toch worden er nog weleens foutjes gemaakt.... Wat je vaak hoort als het een meisje is, het nog weleens een jongetje kan zijn doordat bijvoorbeeld het piemeltje tegen t buikje geplakt zit!
Maar als het een jongetje is hebben ze dus duidelijk iets gezien wat er bij een meisje niet zou zitten!
Succes met je echo!
L81(33 wkn)

hoi hoi,

Met 20 weken kun je het geslacht van de baby zien..
Nu krijg ik met 20 weken de standaard medische echo die vergoed word..
Mijn vriendin heeft hem 2 maanden geleden gehad en wilde ook graag het geslacht weten maar met die echo gingen ze het geslacht niet zoeken en ze is er dus ook niet achter gekomen..(ik ga naar hetzelfde ziekenhuis)
Hoe zit het bij jullie in het ziekenhuis??
Gaan ze het geslacht bij jullie wel opzoeken als je het wilt weten??
Wij willen het geslacht erg graag weten dus hoop dat ze het mij met de echo willen vertellen..

groetjes simone 13 weken

mijn vk verzekerde mij dat hun tegen de tijd dat ik 20 weken was dat hun de juiste aparatuur hebben daarvoor en hun kijken ook naar het geslacht
als ik naar het ziekenhuis zou gaan dan kijken ze NiET naar het geslacht dat staat ook op het formulier wat ik meekreeg
gr marijke

Dat was wel een heel korte reactie. Oeps foutje. Met 20 weken kun je inderdaad een echo vergoed krijgen ( hangt af van je verzekering ) maar dat is een onderzoek en geen pretecho. Als je pech hebt kijken ze niet naar het geslacht. Wij hebben een pretecho laten doen. Dan kun je het wel zien. Echt 100 proc zekerheod kunnen ze niet geven maar het komt niet heel vaak voor dat ze het fout hebben. Oh ja het kan ook nog gebeuren dat het kindje met zijn beentjes ervoor ligt,. dan kunnen ze het nog niet zien.

ps. het is wel superleuk zon pretecho. Dan nemen ze echt de tijd voor je.

juffie

quote: mokkel26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-09-2006 19:50:00'));

mijn vk verzekerde mij dat hun tegen de tijd dat ik 20 weken was dat hun de juiste aparatuur hebben daarvoor en hun kijken ook naar het geslacht
als ik naar het ziekenhuis zou gaan dan kijken ze NiET naar het geslacht dat staat ook op het formulier wat ik meekreeg
gr marijke

Ook in het ziekenhuis kunnen ze wel kijken naar het geslacht hoor. Als je erom vraagt en het is eenvoudig te zien, dan zullen ze het zeker aangeven. Wij kiezen ervoor het niet te willen weten en ik geef dat ook bij iedere echo aan. Misschien doen ze bij sommige ziekenhuizen moeilijk, maar bij mijn eerste kind werd het verklapt terwijl ik het helemaal niet wilde weten.

Miep

Hoi hoi,
Bij ons hier in de regio krijg je een 20 weken echo niet vergoed. Ook al heb ik het allerduurste verzekeringspakket. Bij 18 weken een gratis echo laten maken op een school voor verloskundigen. Toen was het geslacht niet goed te zien, ze zei wel het neigt naar een meisje. Toen met 20 weken een pretecho...een meisje dus. Daarna hebben we nog 2x een 3d echo laten doen en 2 weken geleden een liggingsecho. We hebben nu dus 4x gezien dat het een meisje is...dat is wel een geruststellend gevoel met roze babykamer, roze kinderwagen, maxicosi etc etc.
O, ja in het ziekenhuis (liggingsecho) zeiden ze trouwens wel het geslacht, maar ik hoor wel vaker dat ze dat met een screeningsecho niet doen.
Groetjes Rene 36+4

Terug
Bovenaan