geslacht?

quote: rene 26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-09-2006 11:16:07'));

Hoi hoi,
Bij ons hier in de regio krijg je een 20 weken echo niet vergoed. Ook al heb ik het allerduurste verzekeringspakket. Bij 18 weken een gratis echo laten maken op een school voor verloskundigen. Toen was het geslacht niet goed te zien, ze zei wel het neigt naar een meisje. Toen met 20 weken een pretecho...een meisje dus. Daarna hebben we nog 2x een 3d echo laten doen en 2 weken geleden een liggingsecho. We hebben nu dus 4x gezien dat het een meisje is...dat is wel een geruststellend gevoel met roze babykamer, roze kinderwagen, maxicosi etc etc.
O, ja in het ziekenhuis (liggingsecho) zeiden ze trouwens wel het geslacht, maar ik hoor wel vaker dat ze dat met een screeningsecho niet doen.
Groetjes Rene 36+4

Hoi Rene,

De 20 weken moet worden vergoed door alle zorgverzekeraars dit zit in de basisverzekering voor alle zwangeren. Op 12 en  28 juli zijn de directies van zorgverzekeraars  per brief door Zorgverzekraars Nederland (de koepelorganisatie)  hierover geinformeerd.    

Mocht je met dat probleem zitten..stuur dan  het bericht ook naar je verzekering of neem zelf eerst nog even contact op met het KNOV (www.knov.nl).

Ik stuiten precies op het zelfde, maar heb met veel moeite toch voor elkaar gekregen het terug te krijgen! Dus laat je niet van de wijs brengen stuur maar een bericht naar KNOV en je zult zien dat het dus ook bij jullie in de regio vergoed wordt!

S6

quote: rene 26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-09-2006 11:16:07'));

Hoi hoi,
Bij ons hier in de regio krijg je een 20 weken echo niet vergoed. Ook al heb ik het allerduurste verzekeringspakket. Bij 18 weken een gratis echo laten maken op een school voor verloskundigen. Toen was het geslacht niet goed te zien, ze zei wel het neigt naar een meisje. Toen met 20 weken een pretecho...een meisje dus. Daarna hebben we nog 2x een 3d echo laten doen en 2 weken geleden een liggingsecho. We hebben nu dus 4x gezien dat het een meisje is...dat is wel een geruststellend gevoel met roze babykamer, roze kinderwagen, maxicosi etc etc.
O, ja in het ziekenhuis (liggingsecho) zeiden ze trouwens wel het geslacht, maar ik hoor wel vaker dat ze dat met een screeningsecho niet doen.
Groetjes Rene 36+4

Rene,

de 20 weken echo zit toch in het basispakket, dat heeft dan helemaal niets met welke aanvullende verzekering dan ook te maken. De echo moet wel door het ziekenhuis of aangewezen verloskundigen gedaan worden. Misschien is dat het probleem, dat er niemand in de regio is die een dergelijke echo mag uitvoeren. Ik weet ook dat er een tekort is aan mensen die echo's mogen maken. Waardoor je soms de echo niet krijgt. Maar als aan alle voorwaarden voldaan wordt, dan moet de verzekering de echo gewoon betalen.

Miep

Hoi Miep,
Bij ons in de verloskundigen praktijk hangt een briefje waarop staat dat de 20 weken echo niet meer vergoed word door de verzekering. Alleen als het een medische indicatie is dan wel. De echoscopiste zit in de verloskundigen praktijk dus dat is het probleem niet.
Heb toen een mailtje gestuurd naar Trias (verzekeraar) en die zei dat het niet standaard vergoed wordt en ik heb het meest dure pakket. Ik meen 118 euro per maand. Raar he.
Groetjes Rene

Hoi Maup,
Helaas heeft het voor mij weinig zin meer om actie te ondernemen aangezien ik ruim 36 weken zwanger ben. Ga morgen aan de verloskundige toch maar eens vragen hoe het kan dat iedereen de 20 weken echo vergoed krijgt en wij hier niet. Vriendinnen hebben m ook niet gehad.
In ieder geval bedankt voor de info.
Groetjes Rene

Hallo,
Het geslachtsorgaan wordt met 10! weken al gevormd. Mijn gyneacoloog kon dan ook op de 12 weken scan al zien dat het een meisje gaat worden. Morgen heb ik mijn 22wk scan bij hem en dan kan hij het  nog een keer  bevestigen. Hij had nl gezegd 70%kans op een meisje. Als je weet waar je moet kijken is het trouwens heel duidelijk te zien op de scan. Het geslachtsorgaan is een klein helder wit streepje dat parralel aan de ruggegraat loopt (meisje!), of hier haaks op staat (jongen).
Ik woon in Zuid-Afrika en daar zijn 4 medisch toch echt noodzakelijke scans gewoon. Bij 8 weken, om te bevestigen dat je zwanger bent, 12 weken groei en controle op down, beoordeling van alle botjes en maag/lever etc., 20 weken groei etc, en bij 34 weken wordt de doorbloeding van de navelstreng en de placenta bekeken en de ligging van de baby voor de bevalling. Ik beval overigens gewoon met een verloskundige in een soort van kraamhotel.
Groetjes Annique

Niet iedereen krijgt die 20 weken echo hoor! Ikzelf heb hem ook niet gehad, de verloskundige maakt normaal zelf de echo's maar omdat alles goed was vond ze het niet nodig om met met 20 weken een groeiecho te maken.
Het wordt trouwens wel vergoed door de verzekering, ik heb zelfs begrepen met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2006. Dus heb je een groeiecho eerder dit jaar gehad en wilde de verzekering deze niet vergoeden dan kun je de rekening alsnog indienen.
Het zal dus ook aan de praktijk liggen of ze wel of geen groeiecho (laten) maken.

groetjes danielle (40)

hoi hoi,

Ik heb afgelopen dinsdag mijn 2de echo gehad en ben morgen 15 week zwanger, daar hebben ze al het geslacht kunnen zien en omdat ik het graag wilde weten hebben ze het me dan ook verteld, het is eigenlijk nooit voor 100% zeker en dat zeggen ze er ook wel bij. Voor de zekerheid wil ik het met 20 weken nog een keer zien dat het wel hetzelfde geslacht hebben. Maar de echoscopist die ik had doet het al meer dan 20 jaar en heeft zelden een foutje gemaakt. maar je weet hetm aar nooit, je zult maar net diegene wezen waar die het fout bij heeft. Vanaf week 12 is het geslacht te bepalen via een echo zei mijn verloskundige, maar dan moet het kindje wel er goed voor liggen natuurlijk want soms heb je inderdaad pech.

ik heb een kindje ter grote van mijn hand in handen gehad en daar was met moeite het geslacht te zien. Ons kindje is ca 16 weken geworden.

Wij werden vooraf gewaarschuwd dat het soms nog helemaal niet te zien is.

En dan zou het via een echo al met 12 weken te zien zijn, mij lijkt dat dan sterk.

Als dat al zo zou zijn dan gaat het echt om de uitzonderingen, meestal is het pas veel later echt te zien.

Zelf wacht ik toch maar lekker tot de geboorte, wow wat een geweldig gevoel om dan te zien of je een dochter of zoon in je armen hebt.

Miep

Terug
Bovenaan