Geslacht

Ik wilde het aanvankelijk ook niet weten maar mijn vriend wel heel graag.
Bij de echo was ik zelf toch wel erg nieuwschierig en nu weten we het, een jochie!
Leuk toch? Ik vind het fantastisch om te weten!! Het is nu zo werkelijk, een zoon in mijn buik!

Trouwens, wij zijn in Nederland hier erg conservatief in, in heel veel landen is het de normaalste zaak van de wereld om te weten wat het geslacht is, dit te vertellen aan je familie en vrienden en vaak ook nog de naam erbij te melden...! hihi

Is hier toch echt wel anders, alhoewel wij ons echt niet stil hebben kunnen houden tegen de aanstaande opa's en oma's en vrienden die het wilden weten. Wat maakt het uit, als je er zelf maar achter staat! (iedereen moet lekker doen waar je jezelf prettig bij voelt)

Hoi,

Moeilijk he als je er niet hetzelfde over denkt als je partner. Ik wilde het wel heel graag weten en mijn man niet. De echoscopiste heeft het op een briefje geschreven en voor mij in een envelop gedaan. Ik vind het heel leuk dat ik het weet maar ook weer heel jammer dat ik het niet met mijn man kan delen. ik heb het dus maar aan mijn moeder verteld, dat is ook leuk.

Het enige probleem is dat ik dus tijdens de echo al mijn donkerbruine vermoedens kreeg dat ik een piemeltje in beeld zag verschijnen en later bleek de echoscopiste dat dus ook gezien te hebben, zo bleek uit het briefje dat ik kreeg. Mijn man heeft, gelukkig voor hem, niets gezien, of dit zegt hij tenminste. Het gevaar is dus wel dat als 1 het wil weten de echoscopist in die regio moet kijken en het gevaar bestaat dat diegene die het niet wil weten het per ongeluk ziet.

Succes met besluiten wat je gaat doen.
Groetjes,
Nienke

Hoi,
Ik wilde het bij de eerste niet weten, en toen kwam ik er per ongeluk achter, omdat het op de rode bandkaart van de vk stond, na een onderzoek door een gyn.
Deze keer wilde ik het wel weten, mijn man niet, maar hij liet het aan mij over. Dus bij de 20-weken echo heb ik erom gevraagd. Nu weten we het, maar ik zeg het tegen niemand, hoewel ik me wel vaak bijna verspreek.
Patricia

HOI
toen ik zwanger was van de eerste wilden we het wel weten , maar toen de gyn het verteld had had ik meteen al spijt dat ik het wist.. de spanning was weg zeg maar..
nu ben ik zwanger van de tweede en nu hebben we gezegt dat we het niet willen weten.
Maar ik ben wel heel nieuwschierig.

groetjes silvia

hoi, bij de 20 weken echo moet je er rekening mee houden dat de kans groot is dat je het geslacht ook zelf  ziet (ondakns dat ze het niet zouden zeggen), zeker als het een jongetje is. (ik bedoel= als je niets ziet kan het of een meisje zijn of je hebt het niet goed gezien) maar bij mij was het overduidelijk te zien, dus zelfs als ik het niet had willen weten.... gelukkig wilde ik het erg graag weten.

Hoi,

Ik had ook bij de eerste zwangerschap zoiets van, ik wil het niet weten en mijn voorgevoel zij ook dat het een jongetje werd. Daarna ben ik nog bevallen van een meisje, en ook al was ik nog maar net zwanger, ik had een groot voorgevoel dat het een meisje werd. Omdat wij in een heel medisch gebeuren bij haar zaten en bijna zeker wisten dat ze na geboorte zou overlijden heb ik toch gevraagd of ze het geslacht na wilden kijken. Dit was met 26 weken en voor mij was het overduidelijk. Ik zag nml een witte streep van billetjes tot buik zeg maar.... En ja hoor, het verlossende woord, het was inderdaad een meisje.
Ik vond het achteraf inderdaad toch ook wel fijn om te weten omdat ik maar een paar kleertjes hoefde te kopen en ik heel specifiek een mooie naam uit wilde zoeken. Daarom is het geweldig dat ze dit allemaal kunnen zien.
Of ik het bij een 3e zwangerschap weer wil weten, daar kan ik nog geen antwoord op geven, maar ik weet wel dat het iets typisch voor nederlanders schijnt te zijn, omdat ik ook buitenlandse contacten heb en die weten allemaal bij voorbaat wat het wordt en iedereen mag het weten....
VErder blijf er toch altijd rekening mee houden, zeker als het een ietwat vroege echo is dat ze zich kunnen vergissen!!!!

Hoi

Bedankt voor de reacties. Ik ben er nu wel uit ik ga er toch voor om het wel te weten omdat ik het ook niet zie zitten als de vk het zometeen met de 20 weken echo perongelijk verteld. Ons zoontje van 3 die zegt tegen iedereen dat hij een zusje krijgt. Heel moelijk om uit te leggen dat het ook een broertje kan zijn. Ik heb zelf het idee da met ook en meisje is had ik al van het begin. Ben benieuwd. Ik heb volgende week dinsdag de 20 weken echo en dan vragen we het.

Groetjes Lucretia
19wk

, gelijk heb je! Spannend hoor, ik vond de 20-weken echo superleuk!
Veel plezier en ik hoop dat het geslacht duidelijk te zien is!!!

Terug
Bovenaan