Geslachtsbepalende echo 14+6

<p>Hoi lieve iedereen!</p><p>Na 3 jaar een eindelijke zwangerschap willen we ultiem genieten. </p><p>Morgen staat er voor ons dus met 14+6 een geslachtsbepalende echo gepland. Ondanks dat het ons niet veel uitmaakt wat het geslacht is zijn wij natuurlijk reuze benieuwd!</p><p>Ik vroeg mij af wie er ook rond deze aantal weken een geslachtbepaling heeft laten doen en wat de ervaringen zijn.</p><p>Bleek het bijvoorbeeld bij 20weken toch ineens een ander geslacht of was het bij jou geen twijfel over mogelijk. En hoe duidelijk is het met 14+6 al te zien?</p><p> </p><p>ik ben reuze benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen.</p><p>alvast bedankt</p>

Ik heb hier (nog) geen ervaring mee, maar ik ben heel benieuwd waar jij de geslachtsbepalende echo kunt laten doen nu alle pretecho’s onmogelijk zijn door corona...alvast heel veel plezier!

Ikzelf geen ervaring, heb vorige week de echo gehad met 15+6 dagen omdat we niet eerder een studio konden vinden die de echo’s nog uitvoert in Corona tijd. Wel om me heen bij 3 bekenden gehoord dat het geslacht ‘ineens’ toch anders was bij de 20-weken echo. Ik zou zeggen, gewoon van genieten en geloven wat de echoscopist zegt wat het gaat worden. Bij mij toevallig 3 bekenden, maar zovaak hoor je het ook niet. Heel veel plezier en een fijne zwangerschap gewenst!

Bij mij gedaan met precies die termijn, precies op de dag 2 jaar geleden! Mijn zoontje was een jongetje op die echo.. en is het nog steeds ;).
Veel plezier!

Op die termijn kunnen ze het meestal prima zien hoor! En als ze twijfelen, zullen ze dat eigenlijk ook altijd eerlijk zeggen. Wij hadden ook rond die termijn een geslachtsecho (ik denk zelfs nog iets eerder, maar het is al even geleden ?) en bij ons was het overduidelijk een jongetje :)

Ik wist niet dat het kon in de lockdown. Anyway, ik heb er 1 gehad voor de lockdown met 14+1 en het was overduidelijk een meisje. Een goede echoscopist met goede apparatuur kan het met zekerheid zeggen vanaf 14 weken. Hoe slanker je bent, hoe beter het beeld. Zien ze het niet door houding vd baby ofzo (benen gekruist) dan moeten ze dat melden. Maargoed het komt idd voor dat bij mensen bij de 20 weken echo het ineens toch het andere geslacht bleek. Vind ik best bijzonder.. wat heb je dan gezien bij die andere echo, denk ik dan..

Ik heb met beide zwangerschappen het rond de 14 weken gedaan hooguit paar daagjes verder. Maar bij beide keren was het erg goed en duidelijk te zien en dit is niet meer veranderd.
Ben inderdaad ook heel erg benieuwd waar je het kan laten doen want heb ook gezocht maar alles is dicht.

Bij mijn nicht werd er gezegd dat het een jongetje was, bleek toch een meisje te zijn.
Bij mij hadden ze het gelijk goed, nu 33 weken zwanger en het is nog steeds een meisje bij mij

Terug
Bovenaan