Geslachtsbepalende echo 14+6

Gefeliciteerd!! 

ik kon vanwege de lock down nergens een pretecho laten doen. Dus allereerst fijn dat je er toch een hebt kunnen vinden! 
ik heb moeten wachten tot de 20 weken echo, heel duidelijk een jongetje! 
ik zou het wel geloven, bij die termijn moeten ze het denk wel kunnen zien :) 

Wij met 15 weken en 2 dagen en bij ons zei de VK dat het echt goed zichtbaar is. Ik vind het onzin als je met 12 of 13 weken gaat. Het kan dat nog makkelijk een jongen worden!! Met 15 a 16 weken is het wel 99% zeker. Met 20 wkn helemaaaaalll zeker. Haha.

Toch is het eng met ong 15 a 16 weken. Een jongen is dan echt goed zichtbaar en een meisje... tja.... dat kan nog misschien een slurfje worden hihi.

Ik had controle  bij 15 weken en hebben toen stiekem een echo gedaan aangezien ik eigenlijk pretecho had staan. Ze gokte toen een meisje en bij de 20 weken echo wisten ze het zeker. Ze ligt vaak met Dr beentjes gekruisd waardoor het lastiger te zien is. Dus tot nu toe is het nog hetzelfde

Jongetjes zijn duidelijker te zien. Ik ken geen gevallen waar een jongen toch een meisje bleek. Ken wel in mijn omgeving vaker de fout dat ze meisje zeiden en het toch een jongetje bleek te zijn.

Bij de eerste met 14 weken, was overduidelijk er. Jongetje! Kon je niet om heen!

Tweede was lastiger en moest terugkomen! Uit eindelijk met 18 weken, duidelijk te zien dat het een meisje is!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Bij mijn eerste twee wisten we het rond 12 weken al d.m.v. de NUB en die klopten beide keren ook. Bij mijn huidige zwangerschap konden we het vorige week (11 weken) nog niet goed zien, volgende week hebben we weer een controle, dan 13 weken, wie weet zien we dan wat en anders hebben we over 3 weken een pretecho. Ik ben dan 15 weken. Rond die termijn is het dus zeker al wel te zien, als het kindje maar mee werkt!
Nou moet ik zeggen dat het bij m'n tweede wel echt heel duidelijk was, die lag er maar al te graag mee te pronken (een jongetje). Ergens rond de 30 weken controle heeft m'n verloskundige het voor de grap zelfs eens opgemeten... na de geboorte was die ook echt niet te missen!
Een vriendin van mij kreeg tot 20 weken continu te horen dat ze een jongetje kon verwachten, wat later toch een meisje bleek te zijn. Dus foutjes kunnen rijd gemaakt worden natuurlijk. 
Overigens doet mijn verloskundige wel gewoon de pretecho's. Ook mogen mijn partner en dochter ook mee naar alle controles, ze was er vorige week zelfs verbaasd over dat m'n dochter niet mee kwam.

Terug
Bovenaan