Gesloopt

Ze hebben me zojuist teruggebeld.

Waarschijnlijk voelt ze mijn stess aan.. ik ga het nu een weekje laten rusten. Deze week heb ik weinig plannen nog dus dan maar even volledig bv.
Daarna adviseerde ze me om anders maar helemaal geen fles meer te proberen maar 2x per dag groente/fruit 2x pap en 2x bv.. Dus om het daar naartoe af te bouwen en dus haar met een lepel te leren eten want over een paar maand moet ze dat toch.
Ik kan haar wel een beetje roosvice aanbieden in een antilek tuitbeker. Hier kan ze zelf spelendewijs aan wennen omdat ze hem goed vast kan houden en op kan kouwen. Dat had ze vanmorgen ook gedaan.. Dus niet te actief aanbieden maar haar zelf maar beetje laten ontdekken.
Dat gaan we dan dus maar doen en dus deze week niet te veel dingen doen en mijn energie beetje sparen..

Bedankt voor al jullie lieve reacties!

ja klinkt goed dit advies. Lees ik nu dat ze al een beker kan vast houden? Zo ja dan kan je de anti ek beker in haar box leggen, dan kan ze hem pakken wanneer zij wilt.

Het is zo dat ze jouw onrust voelt. Toen ik niet lekker in mijn vel zat merkte je dat duidelijk aan Kyan.
Waarom begin je deze week niet gewoon al met de groente en fruit en dan volgende week het schema van het CB. Dan went ze nu al aan de lepel en krijgt ze met de BV haar voeding binnen. In een week kan zij al goed wennen aan een lepe

Succes

Hoi Imke,

Klinkt als een goed advies van het CB.
Tijd richting het werken begint te dringen, dus ik snap je stress. Goed om in elk geval een soort van plan te hebben. Zie je dit zelf ook zitten?

Groetjes!

Ik ben heel blij met dit advies. Ik had een aardige vpk aan de telefoon waar ik de laatste keer dit probleem ook al voorgelegd heb.
Ik zie dit zeker zitten. Het is wel heel belangrijk dat ik bij mezelf een knop om zet en dit heel positief en leuk ga aanpakken. Gister heeft Sander Aniek een beetje yoghurt gegeven met roosvice. Aniek zat bij mij op schoot en het was een grote kliederboel maar dat maakt niet uit, het was leuk/gezellig en lekker! En zo moet ik dat straks ook gaan doen. Ik vind het leuk om Aniek andere smaken te leren kennen en van een lepel te leren eten. Als ik er maar niet over na denk van ojee straks wil ze dit ook niet, dan komt dit vast goed.
Ik ga nu eerst een paar dagen bv geven. En als Sander er is gaan we samen wat dingen proberen en ik denk dat we het weekend echt van start gaan. Ik ga allemaal lekkere dingen voor haar in huis halen en misschien ook wel zelf maken!

hoi immke

haal ff adem en zucht goed uit
je doet het heel goed en hebt een gezonde meid

idd hoe gestrester jij bent, hoe lastiger de kids, zo herkenbaar
zelf herken ik het zo van mara, die is stronteigenwijs en at en dronk zo ontzettend slecht. Iedereen maar roepen wat een mooi en rustig kindje ik had en thuis alles bij elkaar schreeuwen. Hoe ontzettend veel je ook van haar houdt en hoe blij je ook met haar bent, ook jij hebt een grens
Wij zijn zo een jaar doorgekwakkeld, dat kwam vooral omdat iedereen vond dat het normaal was dat babietjes huilen (maar niemand zegt hoe lang normaal is, bij ons was het dus te lang) en dat ze nog niet zo goed eten (maar niemand zegt wat normaal is en wanneer niet)
Volg je eigen gevoel!
Die kleine ukkies hebben idd behoorljk wat karakter en weten ouders goed te bespelen, tja dat is hun overlevingsdrang.
Je kan ook proberen haar elke keer kwartier te laten huilen, dus dat ze elke keer net iets later de borst krijgt. ik denk dat ze na een paar dagen door krijgt wanneer ze wel krijgt. zo kun je evt afbouwen. En idd ander eten aanbieden. Mara deed dat ook veel beter dan een fles. Eindelijk ging en bleef er wat in.
Jonna is nu 5maand en krijgt fruit en groente en als aan haar ligt ook pap,va en ijs. Maar dat vind ik toch echt te snel hoor. Wij kunnen nu opgelucht ademhalen dat het zo fijn gaat bij Jonna, de keerzijde van de medaille hebben wij al gehad.
Met 6mnd krijgen ze andere flesvoeding normaal en ook minder, en met 10mnd weer. elke keer ga je minder geven en meer andere voeding.
Met bv is dat eigenlijk niet anders, Mara had ook zo'n hekel aan als ik met een fles water of roosvicee aan kwam, ze is nu 2 en drinkt sinds 5 mnd pas redelijk goed, nog wil ze niet alles, koude flessemelk kon ook echt niet terwijl Jonna alles drinkt.
Om mara iets meer regelmaat te geven met flesjes heb ik mijn moeder en een vriendin laten helpen, die konden mij tegenhouden om haar alvast wat te geven en zo kon ik het langer volhouden om het uit te breiden naar langere tussenpozen.
Je zegt het zelf,het gehuil van je meisie gaat rechtstreeks naar je hart, want je houdt juist zoveel van haar. En een Imke die goed in haar vel zit is ook een veel leukere mama voor Aniek, dus je doet het ook voor haar.
succes, enne mocht je een keer van gedachten veranderen dan bel je maar hoor, hoksebargen is vlakbij

Terug
Bovenaan