Gesloten

De inlegvellen waar niet in is gepoept was je mee. De poepvellen gooi je weg. 
Een beetje poep in de wasmachine is geen probleem. Alles wordt schoon. 
Mijn dochter heeft van vaste voeding nu met 16 maanden nog steeds zelden een mooi drolletje. Dus ik ben gewend aan vieze vellen eruit trekken ?
 
Misschien goed om ook te vermelden dat het wordt aangeraden om luiers eerst even goed voor te spoelen in de machine. Dan gaat het vieze water met de poep mee weg, en kun je je trommel daarna aanvullen met andere was (hydrofielen, handdoeken, vaatdoekjes..) Geeft een stuk minder "vies" gevoel, toch? 
Ik gebruik ook tweedelig van Popolini, werkt als een tierelier inderdaad! En wasbare billendoekjes, heb je daar wel eens aan gedacht? Dat vind ik zo'n uitvinding! En als je toch een luierwas doet kunnen die gewoon mee :) 
Ik vond de website van de billenboetiek echt ideaal om informatie te vinden. Bijvoorbeeld dit artikel: https://www.billenboetiek.nl/blog-over-wasbare-luiers/hoe-was-ik-mijn-wasbare-luiers/
 
 
Ik had 24 voorgevormde luiers en stuk of 6 overbroekjes. Dat was echt wel het minimale voor ons. Ik droogde niet in de droger, dus het duurde op de waslijn wel even tot ze droog waren. Ik gebruikte vaak ook nog wel wat hydrofiele luiers om goed uit te komen. Klinkt dus helemaal niet zo verkeerd wat je vindt. 
 
Ik heb ook little lamb. Eerste 6 maanden ongeveer maat 1 gekocht, daarna maat 2. Dochter is sinds ruim een jaar overdag uit de luiers, maar draagt 's nachts nog steeds maat 2. Ze is inmiddels 2j9m en weegt 17 kg, maar past nog wel.
Ik had van beide maten 24 stuks, en de kleinste liggen nu klaar voor de 2e.
 
Ik was niet zo tevreden over de overbroekjes, had die van blümchen. De one size daarvan past ze al een tijdje niet meer, heb nu extra grote van buttons voor de nacht. 
 
Ik ben me ook aan het orienteren. Zoveel keuzes!
Gebruikt er iemand pocketluiers? Want dan heb je geen overbroekje nodig toch? Lijkt me nòg handiger. Maar misschien mis ik iets en zijn ze toch minder handig?
 
Terug
Bovenaan