Gesloten

4 maanden een dag per week en 1 dag papadag (dus ik was twee dagen werken)
6 maanden twee dagen per week (papadagen zijn op)
1 jaar drie dagen per week (en ik werk dan drie dagen)

Persoonlijk vind ik drie maanden niet te jong hoor. Als ze maar 1 dagje gaat... En ik moet zeggen... Ik vind het wel lekker hoor even geen baby hoeveel ik ook van haar houd. Des te leuker ook om haar op te halen. Daar kan ik me zo op verheugen. En als je dan eens wat eerder thuis ben heb je ook even lekker tijd voor jezelf! (Of zoals ik voor de badkamer ?)
 
17 weken. Ik had die tijd doordat ze met 35 weken kwam. En ik en mijn man nog vakantie achter elkaar opgenomen hebben. Zo was het gepland. Maar eerder zag ik het ook echt niet gebeuren. Ze was een huilbaby. Maar door aangepaste voeding en tijd werd ze wat beter en echt vlak voor de opvang startte begon ik pas vertrouwen te krijgen. Al heb ik haar die eerste paar dagen wel met moeite achter gelaten. Ze had het er alleen best wel leuk en ze volgden gelukkig erg goed hoe we het thuis deden met slapen en eten.   
Oh en ze ging wel meteen 2 dagen. Geen andere optie hier.
 
Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Vooral doen wat goed voelt, denk ik dan.
Onze dochter is met 5 maanden gestart met 1 dag en later 2 dagen. Ik had toen tijdelijk geen baan, dus vandaar dat het later kon.
Baby nummer 2 gaat ook met 5 maanden 1 dag. Man neemt ouderschapsverlof op voor de 70/30 regel en ik ga weer werken als de baby 4 maanden is.
 
Oefen ochtend met 2 maanden, en toen ze bijna 3 maanden was 2 dagen in de week. Heeft er nu in geresulteerd dat ze zich uitstrekt naar de leidsters en ons al is vergeten als we haar brengen. Ze is nu bijna een jaar en nog nooit gehuild als we haar wegbrachten, dat ligt natuurlijk ook aan het kind, maar denk dat de vroege start daar zeker mee te maken heeft gehad.
 
Bij ons ging mijn zoontje nadat mijn verlof voorbij was (12 weken oud) 2 dagen naar de opvang. Opa en oma passen bij ons niet op, dus gewoon meteen naar de kinderopvang.
 
Mijn eerste ging met 10 weken gelijk 2 dagen.
Mijn eerste met 15 weken gelijk 3 dagen
Mijn derde gaat per januari 2 dagen pw en is dan 12 weken.

Nooit geen problemen mee gehad.
 
Is heel persoonlijk. Mijn kinderen gingen vanaf 12 weken 1 dag naar de gastouder en 1 dag bij papa thuis. Dus wel al 'jong', maar het is maar voor 1 dag per week in een rustige omgeving bij de gastouder.

Ik werk zelf in de kinderopvang en de meeste kindjes komen gewoon rond de 2 a 3 maanden oud. Voor het wen-proces is dat ook echt wel het beste. Ook al vinden veel mensen dat 'vroeg', 4 weken later maakt echt niet veel uit en de eerste weken is toch spannend en aftasten! Of ze nu 3 of 5 maanden zijn, maakt weinig uit. En in de kinderopvang hebben we jaren ervaring met baby's die veel huilen, moeilijk slapen of niet uit een flesje drinken. Echt, je kindje overleeft het heus wel :)

Maar persoonlijk vind ik 1 of 2 dagen wel fijn voor ze, 3 of 4 dagen zou ik echt mega veel vinden en nooooit willen. Ook niet als ze ouder worden. Maar ook dat is voor iedereen heel verschillend, voor veel mensen is 3 of 4 dagen ook 'normaal' geworden en dat gaat dan ook prima, maar persoonlijk wil ik m'n kinderen echt minimaal 3 dagen per werkweek thuis hebben. Gewoon lekker keutelen, rondje lopen, chillen, boodschapje doen, babyzwemmen, naar de bieb, peutergymmen.. En niet alles in 1 dag moeten proppen omdat je kind maar 1 dag thuis is doordeweeks.
 
Terug
Bovenaan