Gesloten

Bij mij zijn ze allebei rond de 3 a 4 maanden naar het kinderdagverblijf gegaan en ze weten niet beter nu.. vinden het altijd super leuk daar.
Ik denk dat het voor het kind het makkelijkste is als ze zo jong zijn.. dan groeien ze er een beetje mee op.. wanneer ze wat ouder zijn is het soms wat lastiger.. alleen voor mama is het vaak even moeilijk?

Bij mij gebruiken ze een app en sturen ze regelmatig een foto via whatsapp.. misschien is dat een optie? Als je dan ziet dat het goed gaat stelt je misschien gerust!

Mijn dochter ging met 4 maanden naar de opvang 2 dagen per week & 1 dag naar opa en oma. Ik ben 3 dagen gaan werken dus ze is 2 dagen lekker bij mij! & in het weekend zijn we altijd met z'n 3e.

4,5 en 5 maand, tot dan had ik verlof. Als ik dat niet had gehad, had ik extra vrij genomen oid, omdat het toch wel heel fijn is dat maandje extra, dan kunnen ze opeens iets (mijn kinderen konden beide goed rollen), heb je zelf al een keer een hapje gegeven en ontstaat er langzaam ritme. Ze gingen meteen 2 dagen en dat vond ik dan wel weer fijn, omdat ik het idee had dat ze zo onze kinderen snel leerden kennen.

Om me heen zie ik alle varianten; beginnen met 10 weken, maar ook met 10 maanden, 1 tot 4 dagen per week.. Voor iedereen werkt het. Alhoewel; dat hele late starten is vaak lastiger, als ze klein zijn, maakt het ze vaak minder uit wie ze troost, tegen de tijd dat ze eenkennig worden, is de opvang al vertrouwd.

Vooral doen wat goed voelt, zoals hier al gezegd wordt, is heel persoonlijk. Die van ons met 11 maanden, 1 dag per week. Oma’s passen de overige momenten op. Luxe, want de opvang is niet nodig, maar wilden we zelf ivm ontwikkeling etc.

Hier vanaf 12 en 15 weken. De bedoeling was beide bij 12 weken, maar voor de jongste was er nog geen plek. Beide ook meteen 3 dagen. Bevalt ons prima. Ik vond ze eigenlijk ook al heel groot toen ze 12 weken waren. 

Onze dochter zou vanaf 13 weken 1 dag per week naar de opvang gaan (vanaf het moment dat ik weer ging werken), dat werd pas bij 17 weken omdat de opvang toen volledig gesloten was (begin 2021). Ze is nu 15 maanden en gaat nog steeds 1 dag per week, ze vindt het daar geweldig!

Terug
Bovenaan