gesprek gehad voor kraamhulp!!!!

A

Anoniem

Guest
hoi hoi
vanmiddag was hier een vrouw waar ik een gesprek mee had voor de kraamhulp.
ik krijg 5,5uur per dag,dat is dus niet echt veel.
gelukkig helpen mijn moeder en schoonmoeder ook en mijn man natuurlijk.
wel leuk om te zien dat er echt van alles geregeld moet worden hoor,omdat ik uit de running ben.
hoeveel krijgen jullie dan?
liefs sil

Hoi,

Ja de kraamhulp wordt er niet meer op hè! Ik krijg ook niet meer, bij mij zeiden ze zelfs nog: als het druk is krijg je maar 4 uur per dag. Ik heb het er vandaag met de vk overgehad en die was daar niet over te spreken. Ze zei, zo'n groot gezin moet minimaal 5,5 uur en liefst nog wat meer krijgen. Heb jij dan niet recht op nog wat meer uren omdat je er nog 3 onder de 6 hebt? Dat staat wel in het indicatieprotocol? Of moet je er al 4 hebben onder de 6? Ik weet het niet meer  eigenlijk.
Maar wel lekker als je (schoon)ouders in de buurt hebt die kunnen helpen. Dat heb ik niet helaas...

Francien

Ook 44 uur en mijn man en ik   hadden al afgesproken dat hij ná de kraamweek juist vrij zou nemen

Mijn moeder haal ik niet in huis, die heeft genoeg aan zich zelf voorlopig en mijn schoonmoeder (aardig mens hoor) hoef ik ook niet alle dagen te zien, dus ja we zien wel!

Wat ik ga vragen bij de kraamhulp of ze de uren niet op één bult kunnen gooien zodat ze doordeweeks wat langer kunnen blijven als in het weekend?! Maar dat zal wel niet.

Groetjes

hoi sil

is het dan zo dat ze echt alleen voor jou en de baby komt die 5.5 uur of helpt ze ook nog wat mee in het huis houden ofzo?

ja je heb ervaring genoeg lijkt me dus daar heb je haar niet de hele dag voor nodig maar het zou wel fijn zijn dat je lekker even kan pitten in de middag ofzo en dat zij dan even je huishouden een beetje bijhoud enzo ,,,
ik word zelf volgende week gebeld dan krijg ik een gesprek over de telefoon nou vind het best hoor,,,

vroeger ( paar jaar geleden) ging het nog heel anders toen kwamen ze gewoon de hele dag en deden ze je was enzo ook allemaal,, maar ja we mogen al blij zijn dat we wat hulp krijgen he pfff
hoe zit dat met de dames in het buitenland? is daar ook iets van kraamhulp ofzo?

veel liefs cora

Tegen mij zei ze dat ze alleen de vertrekken deden waar moeder en kind in verbleven....

Dat is op de zolder, de gang en overloop na het hele huis zo'n beetje ;o)

quote: Gabrielle26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-10-2007 10:05:28'));

Ook 44 uur en mijn man en ik   hadden al afgesproken dat hij ná de kraamweek juist vrij zou nemen

Mijn moeder haal ik niet in huis, die heeft genoeg aan zich zelf voorlopig en mijn schoonmoeder (aardig mens hoor) hoef ik ook niet alle dagen te zien, dus ja we zien wel!

Wat ik ga vragen bij de kraamhulp of ze de uren niet op één bult kunnen gooien zodat ze doordeweeks wat langer kunnen blijven als in het weekend?! Maar dat zal wel niet.

Groetjes

Hoi,
bij mij zeiden ze wel dat je , als het bij hen uitkwam met de uren, kon schuiven, in het weekend minder en door de week ( met name in het begin) wat meer. Maar ze doen inderdaad alleen daar waar moeder en kind verblijven. als ik nog thuis kan bevallen, doe ik dat denk ik maar beneden ;-), blijft de woonkamer tenminste aan kant.......

we wachten allemaal maar af!

francien

Haai,

ik heb geïnformeerd naar de uren en het was wel mogelijk idd!
Dan komt de dame (neem ik aan) in kwestie door de weeks wat langer en in het weekend wat minder lang!

Groetjes

Heb vandaag mijn telefonische intake gehad en ook ik krijg 5,5 uur pd.
Bij mij werd verteld dat ze idd kleine huishoudelijke taken doen; stofzuigen, sanitair en een kleine was/afwas. Verder zijn ze er natuurlijk voor de zorg voor moeder en kind.
De vorige keer wilde ik eigenlijk  dat ze haast niets deden, maar dit keer heb ik me voorgenomen me  lekker te laten verwennen
Wil na de kraamperiode namelijk zo snel mogelijk weer aan mn studie, dus laat ik het er in de kraamweek maar lekker van nemen!

Liefs Nika  

Terug
Bovenaan