gesprek werk

Voor degene die het intreseert...

Vanmiddag dus een gesprek gehad met mijn baas.. om een lang verhaal kort te maken. Is het enige wat hij mij toe wil komen ipv 4 dagen 3 dagen te komen werken. Dit scheelt mij 300 euro in de maand! best de moeite dacht ik zo. Ik zei al ik wil dit oplossen zodat ik me niet elke week ziek hoef te melden omdat ik het niet trek! Erg jammer dat we er niet uitkomen. Ik loop al een jaar op mijn tenen en er zijn verschillende dingen gebeurd die ik aldoor maar pikte en slikte en dacht laat maar.. maar ik was het nu zo zat dat ik alles eruit heb gegooid het intreseerde me even helemaal niks wat hij daar van vond op dat moment.

Ik heb vanmorgen ook zitten janken op mijn werk (ging even buiten zitten) omdat mijn collega(dochter v d baas 23jr) het ook nodig vond zich ermee te bemoeien. Ik was zo kwaad!
Ze liep me de hele ochtend al met een chagerijnige kop te negeren! Ik heb haar gevraagd wat haar probleem was.. aangezien ik het nogal vervelend vind om zo met elkaar om te gaan.
Zij was v d week ook ziek.. en zij moest dus te werk en ik had lekker vrij! zegt ze. Iedereen moet altijd maar rekening houden met jou! Ik zeg PARDON!?!! ik zeg weet je wel wat er aan de hand is?? ik was niet vrij ik was ook ziek! (op de kalender zijn er dus gewoon vrije dagen opgeschreven!)
Ik zeg als jij niet weet wat er met iemand aan de hand is kun je daar ook niet over oordelen!
Ik zeg ik ben zwanger en harstikke beroerd! Ze zegt zwanger zijn is geen ziekte. NOUUU ik kon haar wel in elkaar beuken wat een kutwijf! (sorry voor mijn taalgebruik)

Later dat ik buiten zat, begon ze weer. Ik zeg dat jij ziek bent en moet werken is niet mijn SCHULD! ik zeg dan moet je bij je vader wezen en niet bij mij. Ik ben daar niet bij geweest en heb ook niet tegen jou gezegd dat je te werk moet. Ik zeg ziek is ziek en als wij beide ziek zijn is dat overmacht en kun je daar niks aan doen. Ik zeg maar daar mag jij mij niet op aankijken. Ik zeg we waren beide ziek en bij mij om een andere reden maar dat maakt geen moer uit waardoor het komt.

Ben dus echt pissed off en er niks mee opgeschoten. Behalve dat mijn collega en ik elkaar niet meer aankijken en er een grimmige sfeer hangt. Toch ben ik blij dat ik heb gezegd wat ik wilde zeggen, dan is dat er iig uit.

Nou meiden sorry voor mijn gezeur maar moest het even van me afschrijven..

Liefs

 
Pfff wat een gedoe zeg. Ben blij voor je dat je nu hebt kunnen zeggen wat er op je hart ligt. En lijk me lastig als je met zulke mensen te maken hebt die meteen oordelen zonder de feiten te weten.

En je hoeft ons geen excuses te geven hoor! Altijd fijns als je even je verhaal kwijt kan.
 
nou lekker dan...en dan da bijdehandte kuiken erbij...

mijn advies, volledig ziektewet, je baas kan dit vergoed krijgen toch?...
en zoveel stress is echt nie goed. normaal al niet, maar nu helemaal niet...Meis, werk is er langer als jij! en k denk toch dat die kleine apekop in je buik belangrijker is as je over de zeik laten trekken door een 23jarig snotblaag (dat blijkbaar van de echte wereld nog nie veel weet)

Successssss
 
Ja ik ben ook in staat om zelf contact op te nemen met een arbo arts. Want zijn jurist heeft hem geadviseerd dit eerst bij mij te proberen voor hij de arbo inschakelde, dat zegt ie ook gewoon tegen mij:s
En hij vond het ook nog even nodig te melden dat een half uur met een jurist praten hem 200 euro heb gekost. Ja hallo probeer je me nu een schuldgevoel aan te praten ofzo?!

Haha en die snotneus van 23.. ik ben zelf 1 1/2 jaar ouder..haha maar ik sta wel heel anders in het leven als zij. En zij is in doen en laten echt een broekie nog.. vandaar waarschijnlijk ook dit gedrag...
 
ik zou als ik jou was niet minder gaan werken gewoon naar de arboarts toe gaan als het door de zwangerschap komt krijgt je baas het gewoon vergoed van het uwv ik ben een mei mama maar ik werk al een hele tijd een stuk minder mijn baas krijgt dat gewoon vergoed want als je nu minder gaat werken dan krijg je straks ook minder uitkering voor de zwangerschap dus ik zou het eerst proberen via de bedrijfsarts en het uwv
 
@sylvymaas

Ja dat heb ik hem ook gezegd dat hij dat vergoed krijgt. Maar hij komt met een lulverhaal dat het in de praktijk niet mogelijk is om mij halve dagen in te zetten. En dat is gelul want we hebben altijd onder de middag een uur pauze dus qua inplannen maakt het niks uit. Wat we stppen altijd om 12u en beginnen weer om 13u. Dus of hij me nou tot 12 inpland of vanaf 13u dat kan makkelijk. Ik wil ook niet minder gaan werken want het gaat niet om een 10 je in de maand. Ik wil pas minder werken als de kleine er is. Maar eerst nog even een buffer opbouwen.
Maar hij zegt ja en gaat dit om je hele zwangerschap of om tijdelijk want ja nu ben je niet lekker en straks gaat die buik weer met alles in de weg zitten. Ik zeg hoe moet ik dat van te voren weten hoe ik me deze 9 maanden ga voelen. Pff echt word er gek van. Het is ook niet bevordelijk voor de werksfeer.

Ik wil kijken of ik morgen contact op kan nemen met een arbo arts.. moet alleen nog uitzoeken hoe dat werkt.. waar ik moet wezen..

Liefs
 
Hoi Renate,

Ik zit met het zelfde probleem als jij alleen ik niet met misselijkheid of zo maar met mijn bekkeklachten.

Ik heb vrijdag ook aan mijn baas gevraagd of ik de vrijdagochtend mag splitsen in halve dagen en dat zag ze niet zitten ze vond het maar lastig,dit heeft ze me nu al 2 keer gezegd.
2 weken gelden heb ik me ziek gemeld met de griep en toen ik belde dat ik nog niet beter was,vertelde ze me al dat het haar beter leek dat ik alleen nog maar op vrijdag kom werken.
Ik ben daar niet mee accord gegaan en afgelopen vrijdag toonde ze weer geen begrip toen ik aangaf een hele dag staan niet aan te kunnen ivm mijn bekken.
Ik heb voor het nummer van de Arboarts gevraagd en ze wist niet eens wat dat is,echt erg.

Ik heb het UWV gebeld en die zei me dus dat als ze zo lastig doen ik me beter volledig ziek kan melden,ze hebben er toch geen begrip voor......
Succes...
 
@rian

Heyy ja ik had je verhaal gelezen. Het is toch triest allemaal dit.. mijn baas wist van mijn wens af dan had hij me contract niet moeten verlengen.. denk ik dan..
Ik geef ook aan een oplossing te willen vinden omdat ik me straks anders idd volledig ziek moet melden, en dat dat niet de bedoeling is.. en hij komt alleen hiermee.. hij zegt dan heb je alleen vrijdag nog een lange dag.. nou donderdag is ook van 13 tot 21 dat is net zo lang en juist omdat het avond is en dan meteen vrijdag weer ochtend heb ik daar veel moeite mee.
Mijn baas gaf aan de arbo arts niet te willen bellen.

En heb jij je nu volledig ziek gemeld? Dat het UWV dat zo makkelijk zegt.. vat het niet verkeerd op hoor, maar dacht dat ze altijd erg moeilijk deden..

Jij ook succes!
 
Terug
Bovenaan