Gestart met Foliumzuur - November verwijderen anticonceptie

Goedemorgen dames :)

Zijn er hier op het forum al vrouwen die nog in het voortraject zitten om zwanger te worden?
Ik ben deze week gestart met foliumzuur en heb midden november een afspraak bij de huisarts om mijn spiraal te laten verwijderen.

Het is misschien leuk om met een aantal vrouwen het traject in te gaan. :)

Groetjes,
Kim
 
Hai, ik wil zeker meekletsen. Ik heb mijn spiraal er vandaag uit laten halen. Man en ik willen eind oktober/begin november gaan proberen. Slik nu bijna 5 weken folaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kiim
Hi, ik wil ook zeker meekletsen. Ik ben zo’n 5 weken geleden gestopt met de pil dus wij zijn ook nog echt in de begin fase. Ik slik ook sinds een week of 4/5 voor het stoppen met de pil foliumzuur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kiim
Hi, ik wil ook zeker meekletsen. Ik ben zo’n 5 weken geleden gestopt met de pil dus wij zijn ook nog echt in de begin fase. Ik slik ook sinds een week of 4/5 voor het stoppen met de pil foliumzuur.

Leuk. Hoe oud zijn jullie? En is het ook jullie eerste kindje :)

Ik vind het zo gek om na zo'n lange tijd geen anticonceptie meer te gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kiim
Leuk. Hoe oud zijn jullie? En is het ook jullie eerste kindje :)

Ik vind het zo gek om na zo'n lange tijd geen anticonceptie meer te gebruiken.
Hi! Ik ben 25 en het is inderdaad voor ons eerste kindje! En bij jou? En hoe oud ben jij?

Ja vind ik ook heel gek. Ik heb 11/12 jaar aan de pil gezeten. Merk ook dat mijn lichaam heel erg moet wennen zonder pil. Wacht nog op een menstruatie en heb van die vreemde ‘ontpil’ klachten. Hopen dat het snel weer een beetje normaal wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kiim
Hoi hoi,

Hier ook gestart met Foliumzuur,, en de afspraak om de spiraal te laten verwijderen staat ook. 22 november :).

Ik ben 31 jaar en wij hebben al 2 dochters van 4 en 2 (bijna 3). Wij dachten klaar te zijn, maar de wens is bij toch weer boven komen draaien en toch echt enorm sterk! Ook mijn man loopt wel weer warm voor het idee, dus we gaan er weer voor!

Ik zit nu alweer sinds de laatste aan de spiraal, en ben dus erg benieuwd hoe snel mijn lichaam de cyclus weer oppakt.

Ik ben erg benieuwd hoe het nu met jullie allemaal gaat :)!

Groetjes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Kiim
Hoi hoi,

Hier ook gestart met Foliumzuur,, en de afspraak om de spiraal te laten verwijderen staat ook. 22 november :).

Ik ben 31 jaar en wij hebben al 2 dochters van 4 en 2 (bijna 3). Wij dachten klaar te zijn, maar de wens is bij toch weer boven komen draaien en toch echt enorm sterk! Ook mijn man loopt wel weer warm voor het idee, dus we gaan er weer voor!

Ik zit nu alweer sinds de laatste aan de spiraal, en ben dus erg benieuwd hoe snel mijn lichaam de cyclus weer oppakt.

Ik ben erg benieuwd hoe het nu met jullie allemaal gaat :)!

Groetjes!
Hoihoi,

Leuk en spannend dat jullie toch voor een derde kindje gaan!

Ik was ook erg benieuwd hoe mijn lichaam de cyclus weer zou oppakken. Ik ben vorige week inmiddels voor de eerste keer weer ongesteld geworden. Dus we kunnen deze maand voor een ‘eerste poging’ gaan.

Hoe is het bij jullie de eerste twee zwangerschappen gegaan?
 
  • Leuk
Waarderingen: Kiim
Hoihoi,

Leuk en spannend dat jullie toch voor een derde kindje gaan!

Ik was ook erg benieuwd hoe mijn lichaam de cyclus weer zou oppakken. Ik ben vorige week inmiddels voor de eerste keer weer ongesteld geworden. Dus we kunnen deze maand voor een ‘eerste poging’ gaan.

Hoe is het bij jullie de eerste twee zwangerschappen gegaan?
Zeker leuk!

Voor de eerste had ik bijna 10 jaar een spiraal gehad, en ook voor die tijd had ik geen regelmatige cyclussen. Mijn ouders hebben 8 jaar lang gedaan om mij te kunnen krijgen dus ik was erg onzeker toen we voor onze eerste gingen. Uiteindelijk was ik bij de 9e ronde zwanger. Ik was er de hele tijd mee bezig, wat waarschijnlijk niet goed was. Die maand hielpen we familie op een camping, sliepen we zelf in een tent en maakten we op onmogelijke tijden het toiletgebouw schoon. Ik had geen tijd om te testen, en geen tijd om daaraan te denken. Wel hielden we ons ritme van 'om de dag' vol en we gebruikten Conceive glijmiddel. Geen idee of dat iets geholpen heeft, maar we waren wel zwanger :). Na deze zwangerschap had ik eerst even de pil en daarna weer door met spiraal. Alleen ik bleef fulltime ongesteld met de spiraal, waardoor ik ongeveer 6 maanden ongesteld was. Op een gegeven moment kreeg ik daarnaast nog de pil om te kijken of dat het bloeden zou stoppen en nog onderzoeken, maar alles was verder goed. Ik was het bloeden echter wel zo zat dat ik alle anticonceptie eruit wilde en mijn lichaam even de tijd wou gunnen. We hadden sowieso al plannen voor een 2e, want onze dochter was voorbeeldig, dat zou dan mogelijk alleen iets eerder komen. Maar dat was dus opeens al binnen 3 maanden, dat hadden we niet helemaal verwacht, maar we waren wel blij. Daarom zit er nu dus ook maar 1.5 jaar tussen de meiden. Na de 2e wederom spiraal geplaatst en er geen problemen mee gehad, die zit er nu nog in. Heel benieuwd hoe het nu gaat verlopen.

Fijn dat jouw eerste menstruatie nu geweest is! Zijn je 'ontpil' klachten nu ook wat weg? Spannende tijden breken zo weer aan :). Deze maand dus echt kijken wat je cyclus is?

Groetjes!
 
Terug
Bovenaan