gestopt met borstvoeding en heb stuwingen hoe lang houd dat aan?

Ik ben 5 dagen geleden bevallen van een gezonde dochter, maar ik gaf de de eerste 3 dagen borstvoeding toen kreeg ik zulke hevige stuwingen harde borsten het deeed erg veel pijn,   dat ik accuut ben gestopt met de bostvoeding.

Wie weet hoe lang die stuwingen (pijn)  nog blijven.

Alvast bedankt voor je reactie

Hoi kraambed,

Harstikke gefeliciteerd met je dochter!!
Toen ik ben bevallen van mijn zoon Jamie, 10 weken geleden gaf ik ook borstvoeding. het is heel normaal dat je stuwing krijgt want dan komt je borstvoeding opgang, het gaat na een dag of 2 wel minder worden, als je het ook niet meer wilt geven moet je een strakke bh om gaan doen, dat helpt wel! en je kan ijscompressen maken van maandverband dat verlicht ook een beetje de pijn maar niet zo op je borsten leggen want dan verbranden ze, leg er maar een theedoek tussen.
Mocht je toch nog besluiten om wel borstvoeding weer te geven en je zou een paar weken later weer stoppen krijg je ook weer stuwing.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Heel veel geluk en geniet ervan het gaat namelijk heel hard

Groetjes

Waarom wil je precies stoppen?
De stuwing is als het goed is binnen een paar dagen over.
Als je door wilt gaan, dan kun je je kleintje het beste zo vaak mogelijk laten drinken. Dan is de stuwing het snelst weg.
Let ook goed op of je geen harde plekken in je borsten krijgt, dan kun je borstontsteking krijgen.  

En als je over een tijdje (of een lange tijd) toch wilt stoppen en je bouwt langzaam of dan krijg je niet superveel stuwing.
Ik had de derde dag ook borsten als bowlingballen. Maar na de vijfde dag was het over. En nu geef ik al 9 maanden borstvoeding.
Ik heb nu wel wat stuwing als mijn dochter langer doorslaapt dan normaal, maar nooit meer zo erg als in de kraamweek.
kijk op www.borstvoedingsforum.nl voor meer tips.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

En borstvoeding is het allerbeste voor je kindje en leuk om te geven (soms ook wel moeilijk, maar vaak ook leuk)
Dus als je toch borstvoeding wilt geven, leg dan je dochter zo vaak mogelijk aan. Eventueel kun je ook nog bellen met de vrijwilligers van de Vereniging Borstvoeding Nederland. Zij kunnen je ook raad geven, ook over te stuwing.
De telefoonnummers staan wel op www.borstvoedingsforum.nl

Als eerste nog gefeliciteerd met de geboorte van je kindje!

Wat je nu aan het doen bent, klinkt niet als een heel goed idee! Doordat je al drie dagen met de bv bezig was, is je bv goed op gang gekomen en daardoor kreeg je de stuwing. Net op het moment dat de productie van de melk goed op gang is, ben jij gestopt. Je borsten maken dus veel melk aan, maar het wordt er niet uitgedronken. Daarmee verhoog je de kans op een borstontsteking natuurlijk enorm!

Als je in de kraamweek veel last hebt van de stuwing, helpt het het best om je kindje vaak aan te leggen zodat je kindje de stuwing weg kan drinken. Als je kindje bijv. te slaperig is, kun je ook de ergste spanning eraf kolven. Niet te veel gaan kolven, anders stimuleer je je borsten te veel en gaan ze alleen nog maar meer melk aanmaken. Het duurt maar één tot een paar dagen en dan gaat het vanzelf weer over. Sommige vrouwen hebben er helemaal geen last van.

Kijk eens goed naar je borsten: zitten er rode plekken, voel je harde schijven in je borst? Dat zijn signalen van een borstontsteking.

Advies om van de stuwing af te komen: kindje aanleggen!

Succes ermee.

Groeten,
Helena

Hoi hoi...   van harte gefeliciteerd met je kleintje..

Waar is hierin je kraamverpleegster of wijkverpleegkundige?? Ik neem aan dat je op je derde dag toch minstens een paar uur hulp had per dag? Raar dat niemand je heeft geadviseerd en je verteld heeft dat het juist heel normaal is en het heel goed gaat als je op je derde dag al stuwing hebt?? Hoop dat je het alsnog doorzet en kunt ervaren dat bv geven iets heel moois kan zijn..

Wens je heel veel succes en geluk..

liefs Bats..

hallo,

Helaas moest ik ook plotseling stoppen met bv wel met andere redenen, mij werd geadviseerd als de stuwing te erg was om het eerste beetje voorvoeding (het waterige gedeelte) zelf voorzichtig uit mijn borst te legen let er wel op dat je niet het dikkere witte doet en niet te vaak verder masseren op de harde schijven en ingevroren koolblad te gebruiken dit is nl goed om je borsten heen te vouwen bij mij was het met anderhalve week pas weg door dat ik zo snel gestopt was, het was beter geweest als je geleidelijk had kunnen stoppen, je h.arts kan een middel geven om de melkproductie te stoppen alleen ik kreeg er alle bijwerkingen van.

groetjes claudia

Hoe gaat het nu met jullie? Ben je gestopt met de borstvoeding of doorgegaan?
Ik hoop dat je nog wat van je te horen.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

Terug
Bovenaan