gestopt met borstvoeding en heb stuwingen hoe lang houd dat aan?

Wat jammer dat je gestopt ben. En jammer dat je niet verteld is dat de eerste dagen gewoon even doorbijten is en dat het na een paar weken hardstikke meevalt.

Aangezien je al 3 dagen bezig bent geweest, kan je niet in 1 keer stoppen. Probeer als de stuwing erg is om handmatig wat uit je borsten te halen tot de druk er af is.

Let wel op warme rode en harde plekken, want een borstonsteking heb je onder deze omstandigheden zo te pakken.

Ik weet hoe je je voelt!! op dit moment heb ik ook stuwing en moet stoppen met de borst.
5 dagen heb ik het geprobeert met deskundige hulp maar het is me helaas niet gelukt. Van te voren heb ik  voorlichting avonden gevolgt van de  'borstvoeding natuurlijk' maar  mijn kleine engel zet zich hevig af tegen mijn borst. Haar zuigreflex is perfect en mijn produktie is ook goed maar zodra ze in de houding word gebracht word ze boos en zet zich af. Helaas, het kan niet anders.

Maar als resultaat dat ik net als jij door deze dagen heen moet. Mijn verloskundige denkt dat het na twee dagen bij mij minder moet worden. Hij en mijn kraamhulp adviseerde om niet met je bovenlichaam onder de douche te gaan staan en overdag en         's nachts een strakke beha aan te trekken. Dan word het snel minder. Want je moet zo min mogelijk de melk produktie stimuleren.

succes! liefs Marleen

Hallo Marleen,

Wat een slechte adviezen heb je gekregen zeg! Een strakke bh aandoen is echt een heel achterhaald advies. Als je dat doet, is het risico op een borstontsteking alleen maar groter omdat je de melkkanaaltjes dichtdrukt. Echt geen goed idee.

Ook zou ik niet weten waarom je niet gewoon kan douchen, wat een onzin. Zorg gewoon dat je niet een hele tijd met warm water op je borsten onder de douche staat.

Succes met het afbouwen!

Groetjes,
Helena

Hoi,

Ook ik heb toen ik na 5 dagen lang tobben met bv het advies gekregen om zowel overdag als s'nachts en onder de douche een strakke bh te dragen.
Ik ben gestopt omdat mijn dochter niet goed uit de borst kon drinken en ik op een gegeven moment wel 1,5 uur per voeding bezig was met afkolven en melk geven met een spuitje.
Gelukkig heb ik ondanks dat ik erg veel melk had nooit last gehad van stuwing.

Groetjes,
Marjolein

Terug
Bovenaan