Gestopt met borstvoeding, kraamzorg weg: RUST

Hallo allemaal,
Hier eindelijk weer wat energie.. de eerste week was zoooo vermoeiend. De borstvoeding ging niet vlekkeloos: tepelhoedjes (maat s toen maat M), toen ging dat lopen, toen enorme stuwing die dagen te lang aanhield, koorts erbij, toen tepels kapot. zondagavond had ik het punt bereikt dat ik het zat was: ik zag Sami alleen als hij "aangevoerd" werd voor de voeding , erna snel weg want elk geluidje deed pijn, en ik moest steeds met ijs zitten (en ik kon niet zitten vanwege die aambeien en hechtingen). als het alweer bijna tijd was (en dat is het snel om de 3uur als je anderhalf uur bezig bent rond een voeding) werd ik alweer angstig voor de pijn. en zag ik ertegenop.
er was iets geknapt. ik had bijna een week een zoon en het idee hem helemaal nete te hebben gezien, laat staan dat ik ergens van kon genieten.
Maandagochtend de hele ochtend met kraamhulp hierover bezig geweest en de knoop doorgehakt.
Nu gaat het beter, het afbouwen gaat nu eindelijk goed (zat tegen ontsteking aan met die koorts en verkeerde kolf gekregen in de winkel gggrrr) en ik kan nu echt van hem genieten en heb niet continue pijn. beneden is de pijn ook bijna weg.
Af en toe komt nog wel dat gevoel dat het zo jammer is (het leek zo mooi...) of dat je je toch tekort voelt schieten maar ik probeer mezelf niet gek te maken, ik heb alles geprobeerd en ben zelfs 2 dagen doorgegaan met die kapotte tepels en rotzooi...
gelukkig dinkt hij de fles net zo gretig en groeit hij goed!

Vandaag ook de eerste dag zonder kraamhulp (had vanwege die toestanden 2 dagen verlening). Ze waren maar halve dagen, eerst met zn 2en (student), jezus wat vermoeiend. en ze deden niet veel, waren meer met elkaar bezig dan met ons. mijn man is thuis die deed bijna alles. alleen rond de borstvoeding heb ik gelukkig er toch wat aan gehad. maar we genieten nu van de eerste dag in ons eigen ritme en zelf bepalen wat en wanneer!

oh het is nu weer etenstijd ;)

ik wens iedereen een betere kraamweek haha!
xmarij

Wat vervelend meid dat je kraamweek niet lekker is verlopen. En jammer dat de bv niet lukte, maar met de fles komen ze ook echt groot hoor.
Geniet nu lekker van je mannetjes en van je eigen dingetjes.

Liefs marielle 38w4d

Wat vervelend meid dat je kraamweek niet lekker is verlopen. En jammer dat de bv niet lukte, maar met de fles komen ze ook echt groot hoor.
Geniet nu lekker van je mannetjes en van je eigen dingetjes.

Liefs marielle 38w4d

Wat rot zeg dat die kraamweek zo tegenviel! Een goede start is toch wel fijn!
En goed dat je een beslissing hebt kunnen nemen over de bv. Als je er zulke negatieve ervaringen mee hebt, kan je beter voor fv kiezen. Je schiet echt niet tekort hoor. Als jij je beter voelt, straalt dat echt wel over op Sami!

Hoi Marij,

Ik ben van het februariforum en ook ik ben na bijna twee weken met de borstvoeding gestopt, en ik alleen omdat het aanzuigen zoveel pijn deed dat ik zat te huilen en dan was de kleine nog niet eens aan het eten. Ik wil alleen maar zeggen dat ik heel veel bewondering heb voor je doorzettingsvermogen en het heel goed snapt dat het ideaal lijkt bv te geven, maar eerlijk is eerlijk, het moet wel voor beide te doen zijn en als je zelf van mening bent dat je het geprobeerd hebt (waar ik bij jou verhaal in zijn geheel niet aan twijfel) hoef je je helemaal niet schuldig te voelen over het feit dat je over bent gegaan op de fles. Wat ik zelf als heel fijn heb ervaren is dat toen ik besloten had te stoppen met bv dat ik mijn man kon vragen de nachtvoeding eens over te nemen zodat ik weer eens een nacht lekker door kon slapen, heerlijk vond ik dat.

Nou meid, nogmaals, bewondering voor je doorzettingsvermogen.

Groetjes Anouska

Oh meid, dat is zooo rottig voor je! Je bent net zwanger geweest (een hele klus), bevallen (een nog grotere klus) en dan zit je daar, met die borstvoeding en met dat geklooi.

Zo te lezen heb je er echt alles aan gedaan, en lukte het gewoon niet. Vette pech meid en daar kan jij niets aan doen. Hartstikke goed dat je de knoop hebt doorgehakt. Een beeb heeft namelijk toch echt het meest aan een gelukkige mama!

Terug
Bovenaan