Gestopt met borstvoeding, kraamzorg weg: RUST

Oh meid, dat is zooo rottig voor je! Je bent net zwanger geweest (een hele klus), bevallen (een nog grotere klus) en dan zit je daar, met die borstvoeding en met dat geklooi.

Zo te lezen heb je er echt alles aan gedaan, en lukte het gewoon niet. Vette pech meid en daar kan jij niets aan doen. Hartstikke goed dat je de knoop hebt doorgehakt. Een beeb heeft namelijk toch echt het meest aan een gelukkige mama!

Oh meid, dat is zooo rottig voor je! Je bent net zwanger geweest (een hele klus), bevallen (een nog grotere klus) en dan zit je daar, met die borstvoeding en met dat geklooi.

Zo te lezen heb je er echt alles aan gedaan, en lukte het gewoon niet. Vette pech meid en daar kan jij niets aan doen. Hartstikke goed dat je de knoop hebt doorgehakt. Een beeb heeft namelijk toch echt het meest aan een gelukkige mama!

sjee wat rot zeg! nou je hebt er echt alles aan gedaan toch om de borstvoeding door te zetten,als je zoon pijn hebt (ik weet wat je hebt doorgemaakt!!!) dan moet je ook alles afwegen..uteindelijk heb je hem toch iets meegegeven van borstvoeding!
en zo is het toch veel fijner een gelukkige mama ;-)

en wat verschrikkelijk van die kraamhulp zeg!!!
maar nu kun je lekker genieten!

liefs

Hi Marij,

Hier een februari mama met hetzelfde verhaal. In het ziekenhuis wilde ze baby graag aanleggen, hoewel ik wilde kolven. Dat resulteerde binnen 2 dagen kloven tot bloedens toe. Dus toen de stekker uit het aan de borst voeden, dus kolven iom de kraamhulp.

Ook onze Isa kwam op een gegeven moment elk uur om voeding, ze dronk dan maar 30-40 cc per keer. Op advies van de huisarts zijn we haar nu in een ritme aan het "proppen". We mogen niet eerder dan na 2 1/2 uur voeden en eerlijk gezegd: na twee dagen loopt het best goed! Daarnaast heb ik een dreigende borstontsteking en zit ik er emotioneel compleet doorheen. De huisarts heeft me geadviseerd te stoppen met bv. Dat kost even tijd, want ik heb een stuwing waar je u tegen zegt. Ik hoop dat de bv snel stopt. Omdat we nu minimaal de helft aan kunstvoeding geven, hoeven we ook een vitamine K meer te geven en dat lijkt ook weer rust te geven in de darmen van Isa. Ze spuugt ook minder.

Al met al is bv erg goed en leuk als het lekker loopt. Gelukkig is er hele goede kunstvoeding voor de mama's zoals wij die het echt niet lukt (of echt niet willen).

Geniet nu maar weer van je kleintje!

Gr. Tamara.

Owww wat zunde van je kraamtijd daar had je van moeten genieten ipv al dat gestress... jammer dat de borstvoeding dus tegen zat!

Bij mijn eerste zat dat ook allemaal zo tegen, heb nu besloten en aangegeven aan kraamzorg en verlosk. zo gauw ik er niet goed van wordt kap ik meteen!! Geeft me wel een gerust gevoel....

Nou geniet nu lekker van je tijd met je kleine jongen en je hebt je best gedaan om toch bv te geven...

Groetjes Joyce 39wkn

Dank jullie voor de troostende woorden!
Ik blijf het jammer vinden, het is toch erg intiem en gezellig als het lukt. en in allerlei boekjes (zelfs op het doosje van de kunstvoeding) staat weer de zin "borstvoeding is het beste voor zuigelingen" ggrrr. maar rationeel weet ik dat wat niet is, is niet...
Nu bijna een week verder gaat het beter, de stuwing is biijjjna weg (gaat laaannnggzaam) dus alles komt goed!
xMarij

Terug
Bovenaan