Gestopt met borstvoeding

A

Anoniem

Guest
Ik ben afgelopen zondag gestopt met het geven van borstvoeding. Op 5 dagen na heb ik het dan 9 maanden gedaan. Ik dacht negen maanden in mijn buik 9 maanden aan de borst. Het was ook niet meer zo leuk want Marissa teste het effect van haar tanden op mijn tepel. Dan was ze heerlijk aan het drinken en dan ineens zette ze haar tanden er in en ging ze kijken hoe ik reageerde. Aan de ene kant ben ik blij dat we gestopt zijn want het is wel lang genoeg geweest en een fles is toch veel makkelijker. Aan de andere kant voel ik me schuldig omdat het wel goed ging en ik echt voldoende melk had voor haar. Het is in ieder geval weer een afsluiting van een tijdperk. Het voelt als een afscheid aan haar baby zijn, ze wordt nu echt heel erg groot . En omdat wij maar 1 kind willen zal ik ook nooit meer borstvoding gaan geven. Maar goed, het is mooi geweest.

Liefs Linda

Erg is dat he... Ik ben na 7 maanden gestopt met de borstvoeding omdat ik ook minder voeding had en het was moeilijk te combineren met werk, heb ik er zelfs om gehuild..
Ik vond het zo erg!!!  
Je mag al blij zijn dat je de 9 maanden hebt volgehouden.. Goed zo meid!!!

Het is echt even afwennen dan,he?
Je hebt je best gedaan en je kindje heel veel goeds meegegven.
Maar kleine baby's worden kleine kindjes.

Zelf heb ik Joyce   iets langer bv gegeven en daarna nog een hele voorraad uit de vriezer opgemaakt.Al met al goed voor totaal 11 maanden bv.

Nu tijd om aan jezelf te gaan denken.
Je wilde toch ook afvallen?Nu mag je!

Groetjes Jessica

Hoi,

je hebt negen maanden lang het allerbeste gegeven wat je maar kon en daar mag je heel trots op zijn. Kleine kindjes worden groot en er breekt een hele nieuwe fase aan maar het is wel wennen he.

Ik moet er nog niet aan denken om te stoppen met bv geven. We genieten er nog zo van. We zien wel hoe lang we hier nog door gaan!

Groetjes van marloes

Hoi Linda,

wat knap dat je het 9mnd heb volgehouden!! Ik snap je dubbele gevoelens helemaal. Maar net wat Marloes al heeft gezegd: Je hebt je kindje de allerbeste voeding gegeven, en kindjes worden nou eenmaal groter

Liefs Debby.

hoi hoi

petje af dat je het zo lang hebt volgehouden

snap best dat je er moeite mee hebt om te stoppen

maar eens houdt het op

(dan knuffel je ze nu maar extra tijdens de flesvoeding)

groetjes moekje

hoi
ik vind het heel knap dat je het zolang volgehouden hebt.maar kan ook wel begrijpen dat je het moeilijk vind om te stoppen.weer iets afgesloten.ik heb anouk maar  1 week aan de borst gehad(het lukt haar niet goed om zo te drinken)en toen afgekolfd,maar er ging zo,n tijd in het kolven zitten dat ik op de flesvoeding ben overgestapt,was ik ook wel verdrietig over.
nou succes

gr petra

Hoi Linda,
goed dat je het zo lang hebt volgehouden hoor. Wel raar hé geen bv meer? Ik geef zelf ook nog bv aan mijn dochter en zij wordt 22 juni 1, had echt niet gedacht dat ik het zolang zou volhouden want in het begin hadden we wel een moeilijke start en nu weet ik niet wanneer we gaan stoppen, het gaat nog zo lekker en ze valt zo lief in slaap bij mij (wat soms juist ook wel weer een probleem is omdat ze nog steeds niet goed zelf in slaap valt)
Maar goed, ik ben heel trots op je!

Groetjes van Sonja

Terug
Bovenaan