Gestopt met de pil, en nu? Iemand tips?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Jeetje, ik wordt wel steeds enthousiaster zeg, nu ik al die reacties hier lees!
Wauw!
Mijn vriend en ik hebben heel lang getwijfeld of ik zou stoppen met de pil of niet, maar we hebben de knoop doorgehakt.
We willen dit allebei zo vreselijk graag! Mijn  goede voornemen voor het nieuwe jaar was dan ook stoppen met de pil!
2 januari heb ik de laatste genomen en nu wachten we in spanning af!

Hebben jullie daar ook last van? Dat je aan de ene kant blij bent dat je eindelijk gestopt bent, maar aan de andere kant er ook heel onzeker van wordt?
Hebben jullie nog tips voor mij, wat ik verder nog kan doen om zo snel mogelijk zwanger te worden?

Groetjes Wan

Hoi Wan,

Spannend hoor,

Ik ben onlangs ook gestopt met de pil. Mijn man en ik willen ook dolgraag een kindje, tegelijkertijd maakt het mij wel onzeker soms. Vragen als , komt  het allemaal wel goed, je leven verandert drastich, kan ik de verantwoordelijkheid wel aan  etc. spoken dan door je hoofd. Dus dat is niet zo gek hoor. Dat lijkt mij heel normaal en jusit ook gezond. En op je vraag wat nu?...nou, als een gek lekker vrijen met je kerel!!

hoi wan,

welkom hier en wat leuk dat jullie ook voor een kindje gaan!!!wel spannend he!
als ik je een paar tips mag geven is de eerste probeer vooral relaxed te blijven en probeer ervan uit te gaan dat het wel een paar maanden kan duren, niet om je de put in te praten maar gewoon om te voorkomen dat je je onzeker gaat voelen als het de eerste maanden niet lukt!
je bent net gestopt met de pil, dus het kan zijn dat je lichaam nog even moet ontpillen en je cyclus nog een beetje op gang moet komen, maar het kan ook zijn dat je gelijk een regelmatige cyclus krijgt.
Wat wel handig is, is om bij te houden wat de eerste dag van je laatste menstruatie was,dat is dag 1  van je cyclus.
bij een rgelmatige cyclus van  bijvoorbeeld 28 dagen is het meestal zo dat je 14 dagen ervoor dus op dag 14 je eisprong hebt.
maar het kan ook zijn dat je een cyclus hebt van 30 dagen en dan heb je een eisprong op dag 16 snap je?het kan ook nog wel eens een paar dagen afwijken...lastig he hihi

de tip die wordt gegeven is om om de dag te sexen (hier wordt het ook wel klussen genoemd maar dat vindt ik persoonlijk een rotwoord)  want dat bevordert de kwaliteit van de  zaadjes....stel je hebt op dag 13 sex gehad en op dag 14 je eitje dan kan je natuurlijk wel op dag 14 nog een keer sexen, de zaadjes van dag 13 zijn dan al van sterke kwaliteit (bij normale omstandigheden)  snappie?

wat ook veel voorkomt is dat je ineens van alles gaat voelen en je jezelf blij gaat maken omdat je denkt zwanger te zijn, dit kan natuurlijk wel!maar het is ook zo dat je van alles gaat voelen die door de pil onderdrukt werden....en je let natuurlijk op dingen!

heel veel succes!en probeer vooral relaxed eronder te blijven en er plezier in te hebben!
als je nog vragen hebt dan stel je ze maar

jeetje ik lijk wel een expert hihi

liefs leetje 1981

Hey Leetje1981!

Je klinkt echt als een expert zeg!
Het is voor mij allemaal nog erg nieuw, maar zo te lezen heb jij al veel meer ervaring met cyclussen enzo, hahaha!
Ik heb je stukje dan ook een paar keer moeten lezen voordat ik hem helemaal snapte.
Ben alleen bang dat ik   geen regelmatige cyclus heb. Ben namelijk aan de pil gegaan omdat ik veel te veel en veel te vaak ongesteld was.
Dus dat wordt omd e dag seksen!

Alvast bedankt voor de tips tot zover, enne wie weet kun je in de toekomst nog meer vragen beantwoorden.

Groetjes Wan

Hoi Wan,

Ik ben ook enkele maanden geleden gestopt met de pil,  ik zit nu in m'n eerste serieuze ronde.  

Ik ben ook zo'n lekkere twijfelaar; wie gaat er minder/stoppen met  werken, of regelen we kinderopvang, hoe  gaan de werkgevers  reageren (vraagt toch wat flexibiliteit van de baas denk ik, echo's, zwangerschapsverlof,  ,ziekte v/h kind, en er is geen oppas te regelen etc), trekken we het allemaal financieel wel etc.

Wij gaan er gewoon voor, we zien wel hoe alles loopt. Je kan toch alles van te voren niet weten/plannen.....

Dusse: misschien niet te veel twijfelen/piekeren,  lekker klussen en  genieten van alles wat misschien komen gaat??   Succes!!

Liefs, Blondie

Hallo!

Volgens mij kunnen we een clubje vormen! Ik ben ook zo onzeker en er spoken ook zoveel dingen door mijn hoofd heen. Maar idd ik neem me voor om vooral relaxed te doen en er vanuit te gaan dat het niet binnen één maand lukt. Verder probeer ik een beetje te genieten van het spannende gevoel, want spannend vind ik het hoor!

Succes!

Groetjes, Tess.

Hey meiden,

Ik ben in oktober gestopt met de pil en ik weet dat dat nog niet erg lang geleden is maar wat ik in mijn hoofd heb heb ik zo gezegt niet in mijn kont.
Ben dus nog niet zwanger maar, ik wilde vragen maakt het uit hoe vaak je seks hebt in je vruchtbare periode?
Want de een zegt dat je eens in de 3 dagen moet vrijen de andere zegt weer   iedere dag wat moet ik nou geloven weten jullie het??????????

sorrie wan,

Heb perongeluk mijn vraag in jou vraag gezet ja heb mezelf net aangemeld dus weet nog niet hoe het allemaal werkt

Terug
Bovenaan