Gestopt met de pil en zwanger worden

ja zeker verandert je menstruatie als je stopt met de pil.
Dat ik nu net waar ik voor vrees bij mij...

Ik heb altijd een hele zware menstruatie gehad, werd op mijn 10e al ongi....
dik 9 a 10 dagen en echt erg. Ben met mijn 12 aan de pil gegaan. Met mijn 18e een mirena laten zetten omdat mijn lichaam gewoon zijn eigen gang ging ondanks een zware pil......Met de mirena was ik totaal niet meer ongi!!!

Nu de mirena laten verwijderen, nog niet ongi geweest maar ik vrees ervoor....
Maar het gekke is dat ik nu wel een gat in de lucht zal springen als ik voor het eerst ongi wordt, dan weet dat we voor het eggie gaan klussen!!!!

liefs gridje

Hee hoi,
Wat grappig het was bij mij juist andersom, zonder pil had ik geen klagen.

Ik ben met m'n 19e begonnen met de pil en ivm relatie. Na een paar jaar werd de menstruatie heftig en na juli is het weer goed te doen.

De afgelopen keer was het zondag begonnen en was het dinsdag nog maar minimaal, dit was wel apart. Tijdens de pil was ik vanaf zondag tot en met vrijdag/zaterdag, echt niet leuk!

Het is dus voor iedereen heel verschillend. Liefs Lientje

Ben op mijn 18e begonnen met de pil. Had voor die tijd nooit echt 'last' van mijn ongesteldheid. Vanaf het moment dat ik de pil ben gaan slikken heb ik pas last gekregen van steken in de buik en veel meer bloeden. Ben nu sinds augustus van de pil af (na 11 jaar slikken) en de buikpijnen zijn (helaas) niet verdwenen.
(Wel véél meer zin in 'klussen'! Merken jullie ook verschil?)
Grz. uit Emmen

Hoi Arre,

Ik wacht bewust even met het echte "klussen".
Ben in okt 2006 gestopt met de pil, en nu 2 keer "gewoon" ongi geweest.
Verwacht volgend weekend de 3e.
Hoewel, heb HET per ongeluk een keer zonder condoom gedaan, maar verwacht niet dat dat gevolgen heeft.
We willen nog even wachten ( denk t/m maart)  voordat we aan het echte werk beginnen, maar kan stiekem ook niet wachten.
Ik wil mijn lichaam/cyclus eerst  een beetje door krijgen, en ik wil nog 1 keer "onbezorgd" carnaval vieren.
Maar uiteindelijk beslist iedereen natuurlijk zelf of ze wel of niet meteen gaan klussen.

Succes.

Liefs Mick

Hoi,

Welkom op het forum.
Je kan meteen beginnen met klussen hoor je hoeft niet te wachten heb ik ook niet gedaan. Wat ik je wel aan kan raden maar misschien doe je dat al om foliumzuur te gaan slikken dat is belangrijk voor de groei van je kindje in de eerste 3 maanden van je zwangerschap.

Nou veel succes hoop dat we allemaal lekker snel zwanger zijn

Eef

Terug
Bovenaan