Gestopt met de Pil in Juli?!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Mijn vriend(28) en ik (22) zijn sinds Juli bezig met het krijgen van een kindje.
Ik ben op 21 juli gestopt met de Pil. As Zondag de 20ste is mijn NOD dag. Erg spannend dus!
BEn erg benieuwd naar jullie verhalen van dames die ook rond dezelfde periode als mij zijn gestopt met de pil.
Hebben jullie je huisarts ook ingeligt dat jullie beig zijn met het krijgen van een kindje? (moet er morgenvroeg namelijk heen voor mijn keel) En ben erg in dubio of ik het moet vertellen...
Ook weet niemand in onze omgevenig het nog...en bij jullie?
Nou ben erg beniewd, ik hoor graag van jullie!

Groetjes Saartje!

Hoi Saartje,

Zelf ben ik begin augustus ook gestopt met de pil.
Ik heb het wel met de huisarts, die kan je evt nog tips of adviezen geven en het is altijd handig als de huisarts op de hoogte is. Ook in het geval als het miss mis gaat.
Ga ervan uit dat je nog niet zwanger bent, het ontpillen duurt vaak langer en de ongesteldheid laat vaak op zich wachten. Ik zou afgelopen zondagochtend ongesteld moeten zijn en ben nu al een paar dagen overtijd, maar heb testen gedaan en ben ook niet zwanger. Dus relax en hoop dat je snel zwanger bent!

Veel liefs Victory

Hoi Saartje
Wat leuk dat jullie bezig zijn voor een kindje!
Wij zijn in Juni gestopt met de pil. Ik ben gelukkig daarna de volgende maand snel na 27 dagen ongesteld geworden, was bang dat het heel lang zou duren dat ik ongesteld zou worden maar gelukkig niet dus! Hierna heb ik gelukkig al twee regelmatige cyclussen achter de rug.. Vandaag is mijn NOD dag maar durf nog niet te testen, ga dat maandag doen als mijn menstruatie uitblijft.. Vind het super spannend!
Wij hebben zelf wel na de eerste maand gebruik gemaakt van de ovulatietesten van Clear blue omdat ik mijn cyclus wilde weten en natuurlijk zo snel mogelijk zwanger wil worden!
Heb eigenlijk niet mijn huisarts op de hoogte gesteld..doen veel mensen dat?
Als ik maandag zwanger blijk te zijn denk ik dat ik wel de huisarts bel of hoeft dat niet?
Nou in ieder geval wens ik jullie veel succes en we houden elkaar op de hoogte als je het leuk vindt!

Gr Sola

Wij zijn eind juli met de pil gestopt en ik ben inmiddels 1x ongesteld geweest. Ik had een cyclus van 35 dagen. Ik ben benieuwd hoeveel dagen het deze ronde is of dat ik misschien wel zwanger ben straks. Maar goed, dat zou heel snel zijn dus daar gaan we maar niet van uit. Ik heb mijn huisarts niet ingelicht, ik bel hem wel als ik zwanger ben.

Groetjes Patricia

Hoi Saartje,

Wij zijn in april gestopt en bezig voor een tweede kindje. Ik heb za/zo mijn NOD dus erg spannend! Ik heb mijn zus en moeder vertelt dat we weer bezig zijn. Nu ik erover nadenk, ook wel wat vriendinnen en mijn schoonmoeder haha! Je kan het eventueel je ha vertellen maar het is niet nodig. Helemaal niet omdat je nog zo kort bezig bent. Maar misschien kan hij je wel wat tips geven? Maar als je dit forum regelmatig leest kom je daar ook wel aan haha!
Succes!

Groetjes Joy

hoi,

nou mijn huisarts wist het want hij moest de mirena eruit halen ook in juli.
bij me werk zit de verloskundige praktijk.
met collega gesprekken gehad.over zwanger worden.die weet het.
ik had een kaart gepakt en blijkbaar was ik die in kantoor verloren.weet jij van die is???? oohh oohh rooie kop,schoot in de lach.stom stom.
onze ouders weten het en me vriendin.
zit in ronde 3 komt door me kort cyclus. volgende week zaterdag is de nod dag 26 sep.
gr marjan

Hey Meiden!
Ik ben 1 Juli gestopt met de pil.
Ik was meteen zwanger!
Helaas is het uitgelopen op een mk.
Nu zit ik dus in ronde 2 en ben een week over tijd.
Maar ik wacht met testen tot dinsdag, want het kan zijn dat mijn cyclus in de war is door de mk.
Ik ben namelijk na die mk nog niet ongesteld geworden. Dus ik wacht dit weekend nog even af met testen! Spannend hoor!
Veel mensen hebben dus dit weekend of het volgende hun NOD!

Heeft er iemand al kwaaltjes?

Groetjes

ps: Mijn huisarts weet van niets. Bij ons geeft de verloskundige dit door als "het" eenmaal zover is!
Dus ga ik dat ook niet doen. Zodra ik zwanger blijk te zijn neem ik wel weer contact op met de vk.

Terug
Bovenaan