Gestopt met de pil

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben besloten om eindelijk ervoor te gaan! Ik ben 2 dagen geleden gestopt met de pil, midden in mijn pilstrip. Ik heb 8 pillen van mijn nieuwe strip genomen en ben toen gewoon gestopt. 13 april was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Gister, 14 dagen later denk ik dat ik mijn eisprong heb gevoeld (voel hem meestal). Ik heb gister ochtend voor het laatst gevreeën met mijn vriend. Maar ik heb gelezen dat wanneer je de pil zou vergeten in de tweede week, je dan het minst kans heb op zwangerschap. Terwijl ik in de tweede week dus eigenlijk wel mijn ovulatie heb gevoeld en je dan het meest vruchtbaarst bent? Nu vraag ik mij af, hoe groot de kans is dat ik zwanger zou kunnen zijn. Zou het zo snel al kunnen?

Veel liefs.
 
Aanvulling:

En ik vroeg me af of de kans groot is dat ik nu ongesteld wordt? Omdat ik midden in mijn pil gestopt ben. Het is allemaal nieuw voor mij, vandaar deze vragen.



 
Vervelend dat ik alwéér onder mijn eigen bericht reageer. Maar ik weet niet hoe ik het vorige bericht wat ik geschreven heb kan aanpassen? :$

Ik heb net, helderrood slijmerig bloed verloren (eergister mijn laatste pil genomen, tussendoor gestopt in de tweede week van de strip) Dus nu heb ik al helemaal mijn vraagtekens. Is er überhaupt nog wel een kans dat ik nu zwanger zou kunnen zijn? Of ben ik gewoon ongesteld geworden? ..
 
Waarschijnlijk krijg je dan de ontrekkingsbloeding. Met de pil krijg je geen eisprong als het goed is. De kans dat je nu al zwanger bent is heel erg klein. Het is sowieso maar voor weinig vrouwen weggelegd gelijk de eerste ronde zwanger te worden. Maar na 2 weken na je laatste menstruatie en dan nog een gedeelte van de pil gebruikt lijkt mij het niet. Succes met zwanger worden voor de rest!
 
Bedankt voor je reactie! Ik heb meestal 1x per maand zo'n soort plopjes gevoel links onder in mijn buik. Ik dacht altijd dat dan mijn eisprong was? Maar als ik het goed begrijp kan dat dus eigenlijk niet als je de pil gebruikt? Ik denk dat ik gewoon geduldig moet zijn en wachten tot mijn eigen cyclus zich weer oppakt. Op het moment is het denk ik sowieso moeilijk om te weten wanneer ik mijn 'echte' eisprong kan verwachten. Daarvoor moet ik denk ik een tijdje gestopt zijn met de pil als ik het goed begrijp?
 
Ja dat is lastig te zeggen. De een heeft gelijk een regelmatige cyclus en de ander moet een half jaar tot een jaar ontpillen. Ik voelde mijn eisprong nooit tot ik afgelopen juli geopereerd ben. Nu heb ik echt een behoorlijke kramp als ik mijn eisprong heb. Maar in principe krijg je geen eisprong als je de pil slikt inderdaad. Daar zijn natuurlijk ook weer uitzonderingen op. Het blijft altijd giswerk wat er in je lichaam afspeelt. Ik zou gewoon genieten van elkaar en proberen er nog niet te veel mee bezig te zijn. Zeker als het wat langer gaat duren, werkt dat ontzettend frusterend.
 
Ja, bij iedereen is het sowieso anders. Ik ben nu sinds zaterdag gestopt met de pil, maandag is mijn "onttrekkingsbloeding" begonnen en is nog steeds niet gestopt. Nu dus 3 dagen. Ik heb nog nooit zo'n hevige krampen gehad tijdens mijn "menstruatie" als de afgelopen dagen. En ook veel meer bloedverlies dan normaal. Ik begrijp er niks van, hoelang duurt zo'n gemiddelde onttrekkingsbloeding na het stoppen met de pil? Kan ik het vergelijken met een gewone stopweek? ..
 
Misschien even grote opruiming in je buik. Maar je hormonen gaan weer actief worden. Dus dat kan het ook zijn. Bij mij werd elke menstruatie heviger.
 
Terug
Bovenaan