Gestopt met groeien of toch niet ?

<p>Hallo meiden,</p><p> </p><p>ik heb dit nog nooit eerder gedaan.</p><p>dus geen idee hoe het allemaal werk , ik wil van me afschrijven en jullie mening weten ..</p><p> </p><p>namelijk hier over ,</p><p>Wij waren zwanger van ons eerste kindje. </p><p>Het ging allemaal erg snel en ik heb dus ook echt op een roze wolk geleefd tot onze eerste echo .. daar kregen we te horen dat het gestopt is met groeien bij 5.4 weken . Dit was voor ons niet goed omdat ze er vanuit gingen dat ik 7.6 weken zou moeten zijn. Maar hoe weten ze dit zeker? </p><p> </p><p>De volgende  dag ben ik aan het bellen gegaan omdat het voor mij zo onwerkelijk was . Vooral omdat ik nergens last van heb gehad (geen buikpijn en geen bloeding) nartuurlijk kan dit gewoon .  Ik besloot toch om alles nog een keer na te gaan en met de vragen die ik had te stellen .. hier kreeg ik geen duidelijkheid van en moet nu ineens een week later weer terug komen !  kan het zijn dat er een fout gemaakt is ? Dat ik gewoon vroeger ben als ze denken ? Heeft iemand dit wel eens mee gemaakt ?  </p><p> </p><p>Liefs van mij</p>

Hoi,
Wat vervelend om te horen zeg, zal een harde klap zijn zo ineens! Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ken wel genoeg verhalen in mijn omgeving waar dit ook gebeurd is. Ze rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, het kan natuurlijk zo zijn dat je een late eisprong hebt gehad, dus ook een late innesteling en dat zou het kunnen verklaren. Het zou ook kunnen dat het vruchtje echt gestopt is met groeien, en ik denk persoonlijk vandaar dat ze je volgende week weer willen zien (om te kijken of het vruchtje nogn 5.4 weken is en of het toch nog gegroeid is ivm bijvoorbeeld een late eisprong). Ik wens je veel sterkte toe, ik hoop dat het toch een foute berekening is!

Dankjewel voor je reactie,
ik ben eigelijk daarna zo naar huis gestuurd en dat vind ik zo raar . Ze zeiden dat me lichaam het zelf moest verwerken of dat ik een pil mee kon nemen om het meteen opgang te laten te komen.

de volgende dag heb ik gebeld en de vk die ik toen aan de lijn had vond het gek en die heeft uiteindelijk gezegt dat ze me volgende week nog een keer wil zien .. ik zelf snap er niks meer van .. ook met telefonische contact is er 2 keer aan me gevragen of dit me tweede controle was... terwijl dit de eerste keer was en dat vonden ze vreemd.. 

Sorry maar wat een slechte praktijken bestaan er soms! Hebben ze meteen na de echo gezegd dat je een pil kon meenemen om de ‘miskraam’ op te wekken of begrijp ik dat verkeerd?? Zo ja, slim dat je het niet hebt gedaan! En wat de VK toen aan de telefoon heeft gezegd is juist goed, ze kunnen zoals ik eerder al aangaf volgende week kijken of de groei hetzelfde is genleven / of het vruchtje wel gegroeid is. Ik heb zelf een kennis waar ze ook meteen bij de 1e keer zeiden dat het slecht was en dat ze medicijnen moest innemen. Ze sprak hun tegen en wilde over een week nog een echo. Zo gezegd zo gedaan en de volgende echo toch een kloppend hartje en nu inmiddels een gezonde zoon.. Ze bleek dus een late eisprong gehad te hebben. Soms kunnen er zulke grote fouten gemaakt worden waarbij ik denk hoe dan? Als je het niet vertrouwt zou ik zeggen stap over naar een andere VK. Ook raar over hoe vaak je bent geweest staat toch echt in hun systeem..

Ik heb hetzelfde meegemaakt en bij mij is het helaas niet goed afgelopen. Het vruchtje was ook rond 5+3 gestopt. 2 weken afgewacht, maar er gebeurde niks. Pillen geprobeerd, maar die deden bij mij niks en uiteindelijk gecurreteerd. Ik had ook geen buikpijn en nauwelijks bloedverlies.
Hopelijk is dit bij jou niet het geval en zie je op de volgende echo een kloppend hartje. Het is super onzeker.
Inmlddels hebben wij een zoon van 14,5 maand en ben ik 7 weken zwanger. Dinsdag 1e echo en dat blijft eng (al is het een heel verschil met mijn vorige zwangerschap omdat we nu al een kindje hebben).
Veel succes en ik hoop voor je dat je een kloppend hartje mag zien.

He wat gek zeg, want als je idd minder ver bent dan je dacht, zal er nog geen kloppend hartje zijn maar volgende week miss wel! Ik duim op een flikkerend hartje bij je volgende echo, succes deze spannende dagen.

@izzy , 
ze wilde me ind me miskraam laten opwekken meteen. Ik hoop volgende week gewoon wen kloppend hartje te zien, maar ik ga zelf wel ervanuit dat hef niet zo is ..
Dankjewel voor jullie verhalen meiden. 
Ik hoop  voor jou sanne dat je een goede echo hebt ! Ik zal dit nu ook altijd eng blijven vinden 

Hoi, wat vervelend en helaas herken ik het en heb ik het zelf meegemaakt. Bij de eerste echo dacht ik 8.5 te zijn volgens eigen berekening. Maar de echo gaf aan 6 weken. Ik ben naar huis gestuurd met een afspraak voor de week erna om te kijken of het gegroeid was. De kwaaltjes bleven doorgaan, borsten bleven groeien, bleef erg moe en kreeg puistjes in mijn gezicht en de hele dag hoofdpijn. Helaas een week later was het vruchtje niet verder gegroeid en zelfs gekrompen. Paar dagen later naar de gynaecoloog en is de mk met medicatie opgewekt. Een missed abortion is echt heel naar omdat je lichaam nog steeds denkt dat je zwanger bent en de kwaaltjes niet stoppen.
Mijn verhaal betekent niet dat dit bij jou ook het geval is want er zijn ook vele succesverhalen. Het klopt niet dat je zo naar huis bent gestuurd en fijn dat je een week later nog een echo krijgt en ik duim voor je dat het gewoon verder is gaan groeien en er een mooi kloppend hartje te zien is.

Terug
Bovenaan