Gestopt met groeien of toch niet ?

Bij mij is het bij de vorige zwangerschap gestopt met 6+5. Hartje heeft geklopt tot 10 weken en daarna miskraam gehad. Het kan dus wel helaas. Maar ik lees ook dat bij sommige het kindje alsnog gaat groeien. Of dat dan een fout was weet ik niet. Mijn vk spreken gewoon nooit dingen met zekerheid uit zodat ze nooit iets verkeerd kunnen zeggen en blij toe. Ze zeggen alleen dat het zou kunnen zijn Dat.. en geven dan de opties. 

Tot 8 weken kunnen ze niet heel exact bepalen hoever je bent, en je kunt ook minder ver zijn dan je denkt. Dus reden genoeg om dit niet meteen als stoppen met groeien te zien. Heel raar dat ze je zo naar huis gestuurd hebben, en gelukkig heb je die pil niet genomen. Een week later weer een echo is goed, want dan kunnen ze zien of de embryo groter is, hartje zien kloppen lukt misschien ook, maar als je inderdaad korter zwanger bent, lukt dat misschien sowieso nog niet. 

Hoi,
bij mijn vorige zwangerschap heb ik dit ook meegemaakt, echter keken ze bij mij wel een week later nog een keer om er zeker van te zijn dat het vruchtje niet meer gegroeid was. Het is bij mij ook gestopt tussen de 5 en 6 weken en bij de tweede controle was definitief duidelijk dat het niet meer ontwikkelde. Ik heb toen tabletten meegekregen om de miskraam op te wekken, omdat het niet uit zichzelf loskwam.
Het zal een spannende week worden, ik hoop dat het toch goed komt!

Je heee,
Ik ben in juli ook zwanger geweest van ons eerste kindje. Ik zou de eerste echo met 8 weken hebben.. toen zagen ze echter een vruchtje waarbij wel het hartje klopte maar het was maar 6 weken.. 
Ze hebben toen gezegd om 2 weken later terug te komen om te kijken of het van 6 naar 8 weken is gegroeid.
helaas bij de 2e echo klopte het hartje niet meer en is het hartje met 6+4 gestopt met kloppen. 
Ik had gewoon nog alle symptomen van zwangerschap aangezien het vruchtje nog in me zat. 1 week later is het op de natuurlijke manier afgekomen.
je kan dus wel vroeger zijn dan ze denken en daarom nog een keer terug laten komen. Wil niet zeggen dat als je nu 5+4 weken bent dat het al niet goed groeit. En het hartje begint pas met kloppen vanaf 6-7 weken.
hopelijk heb je iets aan deze informatie.. heb je wel nog gewoon symptomen?
Groetjes...

Hoi,
Vorig jaar bij eerste echo ook 5+6 te horen gekregen dat het niet goed was. Ik heb ook om 2 bloedtesten gevraagd. Die dag hebben ze hcg gemeten en 2 dagen later weer. Daar was al een flinke daling te zien. Ook kreeg ik voor de zekerheid nog een echo. Maar beide waren alleen op eigen verzoek in gang gezet. Bij mij helaas geen goede afloop toen.  
Goed dat je om controle vraagt! 

Hi, 
wij zaten in hetzelfde schuitje ook een missed abortion. Bij mij hebben ze bloedtesten gedaan waaruit ze zagen dat de hcg al steeds minder werd. Uiteindelijk is het vruchtje bij mij uit zichzelf los gekomen. 
Sterkte! Ik weet hoe je gevoelens je heen en weer kunnen slepen in deze situatie

Terug
Bovenaan