Gestopt met pil eind februari wie nog meer?

Hallo allemaal,

Ik ben 24 maart met de pil gestopt en heb op 29 maart mijn onttrekkingsbloeding gehad. Nu afwachten op mijn eerste menstruatie. Ik ben gestopt omdat ik graag mijn lichaam wil ervaren zonder alle hormonen en zowel mijn vriend en ik hebben een kinderwens. Omdat mijn vriend nog in zijn 2e tijdelijke contract zit leek het ons beter om nog even te wachten. Het idee was dus om nu al te ontpillen en over een aantal maanden te gaan proberen. Mijn verstand zegt dat het beter is te wachten om zo'n optimaal mogelijke omstandigheden te hebben. Maar mijn gevoel schreeuwt dat ik wil proberen.. en we hebben de afgelopen paar keer dan ook zonder condoom 'geklust'. Nu is de kans dat ik al een eisprong gehad heb zo kort na het stoppen met de pil natuurlijk hèèl klein. Maar toch spannend!

Hai dames,

Ik herken het gevoel. Mijn vriend heeft inmiddels een vast contract en ik zit nog in de tijdelijke contracten, maar als docent moet het wel goed komen. Mijn verstand geeft aan dat het beter is alles zo goed mogelijk in te dekken, maar ik hoor zo veel ervaringen van andere vrouwen die inmiddels kinderen hebben, dat dit niet perse zekerheid biedt. Mijn vriend wil alles dichttimmeren betreft financiële zekerheid, ik gok uit onzekerheid voor een eventuele kleine. Ondertussen razen mijn hormonen door. Wij hebben er inmiddels voor gekozen ook zonder condoom te klussen (waarom gebruiken wij dit woord eigenlijk) en beetje "voorzichtig" te zijn tijdens de ovulatie. Alles met de instelling "als het gebeurt is het mooi, gebeurt het niet is het ook goed"

Gelukkig kan ik heel goed aanvoelen en zien dat een eisprong plaatsvindt.

Ik heb 16 maart mijn laatste pil gehad.

19 maart een onttrekkingsbloeding gehad.

en gister 16 april ongesteld geworden (cyclus van 28 dagen ).

Ik kan wel merken dat ik ben gestopt met de pil tijdens de menstruatie nu. Hij is heviger en erge buikpijn. anders had ik nooit ergens last van.  Wij hebben ook een kinderwens. Dus het is  afwachten

Dat is netjes! Ik had mijn eerste menstruatie pas na 46 dagen... ik hoop nu wel redelijk "normaal" te zijn betreft menstruatie. Inderdaad allemaal afwachten :)

Wij hebben begin maar, na de normale onttrekkingsbloeding, besloten om met de pil te stoppen en te gaan voor de eerste :)

In de tussentijd ont-zet-tend last gehad met ontpilverschijnselen, wow wist niet dat dit kon.

en op 5 april ongesteld geworden, voelde mij met weer 12 jaar, bijna 7 dagen bloeding, erge buikpijn en hoofdpijn.

Mijn cyclus is waarschijnlijk 29 dagen, dat betekend dat ik vandaag (4-05) weer ongesteld moet worden. Hoop het natuurlijk niet, maar voel we wel weer raar in mijn lijf... ben benieuwd. heb zo ie zo al wel ruim een week gevoelige borsten, wat is (volgens mij) vroeger normaal niet had.

wat ik mij afvroeg: hoe veel zijn jullie bezig met het zwanger worden? vrijen jullie extra veel rond de ovulatie of is het gelukkig nog 'gewoon gezellig' tussen de lakens? ik merk dat ik het lastig vind om er niet mee bezig te zijn.

<p style="text-align: center;">Hoi meiden</p>
<p style="text-align: left;">Ik ben al even gestopt maar zijn nu sinds maart voor t 'echt' aan het proberen. Bij mij in de omgeving weten mensen het wel.. dit.komt ook omdat ik een wedstrijdsport doet en im wel wilde dat mijn team en coach weten dat ik.opeens een jaar uit kan vallen..</p>
<p style="text-align: left;">Hier allebei nog geen vaste contracten bij onze baan maar willen daar niet op wachten.</p>
<p style="text-align: left;"></p>
<p style="text-align: left;">Ik ga duimen voor ons allemaal.. mijn menstruatie komt normaal altijd om de 28 dagen maar ben nu toevallig een dag overtijd maar het rommelt behoorlijk dus het zal wel vanavond komen</p>
<p style="text-align: left;"></p>
<p style="text-align: left;">Liefs</p>

Terug
Bovenaan